ictys Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg bruker ikke så mye php, men til endel ting synes jeg det er veldig ok. Er nok ikke så avansert. Men nå har jeg fått ett problem: jeg har laget ei side som overser <php>- taggen fullstendig. Hva kan det skyldes? kan det være problemer med serveren? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Det finnes ingen tag. Du bruker <?php for å starte og ?> for å slutte. Det finnes flere "hurtigversjoner" (eller hva du nå skal kalle det) men ikke alle støttes av alle webhoster. Hvis du ikke vet hvordan du bruker PHP, bør du lese litt om det først Lenke til kommentar
ictys Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Det gikk litt fort Det jeg mener er at <?php ?> ikke virker Jeg setter inn feks <?php include("tekst.txt"); ?> men ingenting skjer. ingen feilmelding, ingen tekst - ingenting. Jeg laget en egen tekst.php og satte inn samme teksten. Da virket det helt fint. Så det er ikke servern. Hva kan det være? Jeg bruker <div> tag'en i html Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Går det fortsatt litt fort? Du må lagre filen som .php og ikke som .html for at PHP skal fungere. Er det dette du har gjort feil, eller har jeg misforstått posten din igjen? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Er siden helt tom, eller viser den kildekoden? Hvis den er helt tom, prøv å sette dette inn etter den første <?php ini_set("display_errors", true); error_reporting(E_ALL); Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg tenkte å foreslå det samme, ZoRaC, men det hjelper lite hvis han lagrer som siden som en html fil. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Sant nok, men da burde kildenkoden blitt vist, ikke en blank side... Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Husk det at sida blir blank vist php koden blir vist ettersom at alt ligger inni < og > så tolker weblesaren det som ein stor html tag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå