Gå til innhold

BK: Noen kurver

JPTvete

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå hatt datakrash og lagt inn OS på nytt.

Og da jeg nå tittet på dette bildet uten å ha kalibrert skjermen så ser også jeg tatto'en som dere påpeker. Men etter kalibreringen så er tattoen i mørke (borte) slik som den også er på utskrift. For å dobbelsjekke dette her så ha jeg idag vært med det bildet hos to kollegaer som også jobber som fotografer, og på dems kalibrerte grafiske skjermer så er det samme resultat som på min grafiske skjerm.

Så da konkluderer jeg det dithen at de som ser den har feiljusterte skjermer.

Merkelig at det skal være slike avvik, lurer på hvor mange det er her inne som sitter å kommenterer bilder uten å se bildet slik det egentlig er.??

Noen som har noen tanker om dette?

Mvh

Ståle

Lenke til kommentar
Og jeg som alltid har trodd at jeg har verdens dårligst kalibrerte skjerm.. Jeg ser ikke tatoveringen uten å vri på skjermen (laptop).

Nydelig bilde med fin lyssetting. :)

9649995[/snapback]

Samme her Gissan, kan forsikre deg om at skjermen din er mest sannsynlig riktig kalibrert :).. har kalibrert min.. Svart skal være svart.. Ikke grått..

Har nå hatt datakrash og lagt inn OS på nytt.

Og da jeg nå tittet på dette bildet uten å ha kalibrert skjermen så ser også jeg tatto'en som dere påpeker. Men etter kalibreringen så er tattoen i mørke (borte) slik som den også er på utskrift. For å dobbelsjekke dette her så ha jeg idag vært med det bildet hos to kollegaer som også jobber som fotografer, og på dems kalibrerte grafiske skjermer så er det samme resultat som på min grafiske skjerm.

Så da konkluderer jeg det dithen at de som ser den har feiljusterte skjermer.

Merkelig at det skal være slike avvik, lurer på hvor mange det er her inne som sitter å kommenterer bilder uten å se bildet slik det egentlig er.??

Noen som har noen tanker om dette?

Mvh

Ståle

9648772[/snapback]

ja jeg har jo mine tanker om dette :)

Det er utrolig synd at det er slik.. Jeg blir rett og slett skikkelig trist at enkelte mennesker som ser bildene mine ser de på en helt annen måte enn det jeg prøver å vise.

De fleste Mac maskiner er ferdigkalibrert når de leveres og viser bilder på riktig måte. Men de fleste windows (asus/HP osv) maskiner jeg har vært borti viser bildene mine helt feil.

Har fått negativ kritikk på enkelte bilder, grunnet ukalibrerte skjermer.

Hvis du ser på dette ( http://flickr.com/photos/betebete/1304388082/ ) bildet, og kan se bakgrunnen så er skjermen din ukalibrert og viser feil fargegjengivning.

Svart skal være svart.. som sagt..

Endret av betebete
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...