Gå til innhold

BK: Noen kurver

JPTvete

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva synes dere?

post-90178-1190751662_thumb.jpg

9575785[/snapback]

Blir bare irritert av de dame bildene dine.. Jeg får kun bier, rev og bever jeg (altså dyret bever....)

Men joa fine kurver ;)

9575891[/snapback]

Hehe, har du spurt noen damer da?

Neste gang du ser ei fin ei på gata så spør du henne ;-)

Ellers er det mange nettsider som det vrimler av jenter som vil bli fotografert.

;-)

Lenke til kommentar

Et fint "landskap" av menneskekroppen ;)

Mulig jeg er på bærtur her, men syns ikke det er helt skarpt. Jeg hadde likt det skarpt. Og muligens stående i stedet for liggende. :whistle:

Jeg ser at det er en menneskekropp, men i det formatet og positur, syns jeg det blir litt abstrakt preg over det også, og det gjør det litt småkult :thumbup:

Lenke til kommentar

Ellers er det mange nettsider som det vrimler av jenter som vil bli fotografert.

;-)

9576153[/snapback]

Kan se for meg degløpe rundt med flyers rundt på gaten å trygle folk om å komme å bli fotografert.... :!:

Syns du kunne tatt helfigur, syns det ble for sært med croppingen...

Lenke til kommentar

;-)

9576153[/snapback]

Kan se for meg degløpe rundt med flyers rundt på gaten å trygle folk om å komme å bli fotografert.... :!:

9580915[/snapback]

Har jeg noensinne sagt jeg løper rundt med flyers?

Har jeg noensinne sagt jeg trygler folk om å få fotografere dem?

NEI jeg har aldri sagt det.

Å si: 'Syns du kunne tatt helfigur, syns det ble for sært med croppingen...' blir vell som jeg skulle sagt til deg at synes du skulle tatt bilde av land pga at bilde av sjøen ble litt sært.

Jeg har jo tatt det her slik pga at jeg ønsker en viss effekt.

Lenke til kommentar

Å si: 'Syns du kunne tatt helfigur, syns det ble for sært med croppingen...' blir vell som jeg skulle sagt til deg at synes du skulle tatt bilde av land pga at bilde av sjøen ble litt sært.

9582898[/snapback]

Gjeees, light'n up!

Jeg føler at du ikke takler kritikk fra andre enn utlærte fotografer så bra Snakenor.

Men ok, jeg skal holde meg unna bildene dine. Dette er andre gang du svarer med frekkhet og uten respekt.

Hva er det som får deg til å tro at jeg ikke mener godt. Uansett hvor forskjellig min mening er fra din, så bør du holde deg for god til å uttale deg slik.

Jeg likte ikke croppingen, og jeg sier det, men får bare trespon skutt opp i ræva tilbake. Hvorfor skal ikke jeg få påpeke min mening? Jeg tror bildet hadde blitt bedre om du hadde tatt med beina og hode, men om du ikke vil at jeg skal kommentere slikt, så skriv det i førsteposten.

Beklager om jeg har satt deg i dårlig lys ved å legge merke til bildet ditt, selv om jeg ikke er noen fotograf som deg.

Lenke til kommentar

9582898[/snapback]

Gjeees, light'n up!

Jeg føler at du ikke takler kritikk fra andre enn utlærte fotografer så bra Snakenor.

Men ok, jeg skal holde meg unna bildene dine. Dette er andre gang du svarer med frekkhet og uten respekt.

Hva er det som får deg til å tro at jeg ikke mener godt. Uansett hvor forskjellig min mening er fra din, så bør du holde deg for god til å uttale deg slik.

Jeg likte ikke croppingen, og jeg sier det, men får bare trespon skutt opp i ræva tilbake. Hvorfor skal ikke jeg få påpeke min mening? Jeg tror bildet hadde blitt bedre om du hadde tatt med beina og hode, men om du ikke vil at jeg skal kommentere slikt, så skriv det i førsteposten.

Beklager om jeg har satt deg i dårlig lys ved å legge merke til bildet ditt, selv om jeg ikke er noen fotograf som deg.

9583042[/snapback]

Jeg ser fleipen din og skjønner den. Har jo fleipet mye med deg jeg også, så den fortjente jeg.

Men når det gjelder komposisjon så hadde jeg tatt helkropp hvis det var meningen/ønskelig. Det er min opplagte hensikt å croppe dette slik og jeg synes det da blir feil å fåreslå en endring av det.

Prøv å SE på og vurdere fotografier uten å ta stilling til om du selv liker eller ikke liker dem, da vil du selv vokse som fotograf/kunstner (jeg prøver selv på dette, men feiler sikkert også på det).

Målet med fotografi/kunst er ikke å like eller å ikke like, men å kunne leve seg inn i og ta inn over seg innholdet og budskapet som formidles.

Fotografi og kunst handler ikke om å like eller ikke like, men om å ta i mot og utvide sine horisonter. For å sette det i et annet perspektiv - Mange bilder viser ting som skaper ubehag, og ting man kanskje ønsker man ikke hadde sett. Liker man det eller liker man det ikke? Det vil i allefall berike!

Kanskje jeg skremmer folk fra å kommentere bildene mine fordi jeg reagerer på kommentarene... men det er bare bra. Jeg er ikke interessert i å hvite hvem som ikke liker bildene mine. De som ikke liker dem kan bruke tiden sin på noe annet enn å lete etter oppkonstruerte problemstillinger.

Jeg er takknemlig for ros og positive tilbakemeldinger OG konstruktive tilbakemeldinger.

mrk:

Her har jeg jukset litt, men står inne for alt som her står.

Mvh

Ståle Tvete

Endret av Snakenor
Lenke til kommentar

Hvordan kritikk er det du vil ha(?)

Hvordan kan man kommentere et bilde, om man ikke sier hva som kunne vært gjort bedre? Joda, man kan si hva du har gjort, men det er ikke kritikk.

Hva vil du høre fra oss?

Jeg tror ikke du tok spøken, og forstår ikke at du unnskylder deg (Om det er det du gjør)

Jeg tror du føler deg fornærmet av en som ikke er ut av puberteten ennå.

Du sier klart at croppingen var meningen å være slik, og det skal jeg ikke kommentere. Om man tenker slik så vil man aldri kunne kommentere bildets crop, fordi "det var meningen."

Jeg har ikke tatt portett før, men jeg regner med at beskjæring er en veldig viktig faktor, og når jeg ikke syns du har lykkes med det, sier jeg det, noe jeg tydeligvis ikke skulle gjort.

Mulig naturfotografer ikke skal bevege seg inn på ukjent slagmark.

Lyssettingen ser ut til å være satt meget bra, men jeg ville likt bildet bedre om du hadde tatt med hele modellen, mer lik dine andre akt-bilder.

Nå viser den bare en rumpe for min del, men det er jo meg, blomsterengkravleren.

Dine bilder er tydeligvis for dype for meg, og jeg skal ikke legge meg borti dine bilder igjen. Sa det forrige gang du viste slik oppførsel, kanskje "Ignorere bruker" vil hjelpe...

Edit: Vil ikke dra dette ut mer enn nå, ser at min mening ikke spiller noen rolle, men jeg legger spesielt merke til at du spør i første posten, "hva syns dere?"

Beklager, jeg svarer nok bare på spørsmålet ditt...

Over og ut....

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Jeg synes at Mr. Olsens kritikk er fair game. Om du vil ha annen type kritikk får du presisere det i førsteinnlegget.

9583872[/snapback]

Jeg er helt enig her altså. Denne "plassen" heter tross alt BILDEKRITIKK, og hvis trådstarter har seriøse problemer med den kritikken folk har på bildene hans, så syns jeg det er rart at han legger de ut for offentlig skue - fotograf eller ikke. :hmm:

Og til trådstarter:

Å si at foto og kunst ikke handler om å like eller ikke, blir for meg helt feil. Du mener man skal berikes av det man ser? Vel, ofte har i alle fall jeg problemer med å berikes av noe jeg ikke liker, samme hva det er. Lager du noe som du velger å kalle kunst, men som folk ikke liker, kommer da praten om å berikes og "ha evnen til å se....". Tar du derimot brudebilder og velger ut tre du er fornøyd med, kan fortsatt brudeparet være uenig med deg, og dermed velge noen andre bilder. Hva da med "...å berikes"? Det blir kanskje ikke så viktig da ettersom brudebilder ikke anses å være kunst? (tror du ser poenget mitt) ;)

Jeg mener nå at kunst er hvordan folk oppfatter det de ser, (innenfor rimelighetens grenser selvsagt), og dertil bør det være fritt frem for hvem som helst å mene hva som helst. Uenigheter vil det alltid være. Passer ikke kritikken deg på de arbeidene du gjør, så er det vel bare å overse de og tusle videre i din egen verden :innocent:

Men jeg skal være enig i at hvis folk ikke har noe konstruktivt å komme med i kritikken sin, og bare vil si at de ikke liker det de ser, så kan de jo bare hoppe videre til neste, så slipper man "sur mjælk" i tråden. Man gidder jo ikke snu seg etter ei "stygg" dame på gata - hvis man da ikke vil berikes selvfølgelig :whistle:;)

Endret av preje
Lenke til kommentar

;-)

9576153[/snapback]

9580915[/snapback]

Signert...

Og tatoveringen syntes, selv om den er mørk, irriterende om man vet den er der.. Skjermen min _er_ riktig kalibrert. Tok med 5 sekunder å finne tatoveringen.

Lenke til kommentar
Og tatoveringen syntes, selv om den er mørk, irriterende om man vet den er der.. Skjermen min _er_ riktig kalibrert. Tok med 5 sekunder å finne tatoveringen.

9584524[/snapback]

Du sier det tok 5 sek å _finne_ tatoveringen, da er den ikke så veldig synlig.

Allikevel tror jeg den kan fjernes med hell.. Kanskje bare burne litt over.

Lenke til kommentar

Fine toner og god lyssetting. Ville kanskje ha plassert føttene annerledes, som de ligger nå brytes de fine linjene med utspring lenger oppe.

Er ellers helt enig med Mr. Olsen vedr kritikk. Komposisjon er kanskje det aller vikigste ved et fotografi etter mitt syn og selvsagt skal han få lov til å si sin ærlige og oppriktige mening om hvorfor komposisjonen ikke falt i hans smak. Vurderingen av et fotografi innebærer ikke kun en analyse av budskapet som formidles, men også av teknikk, komposisjon etc. Dersom en ønsker å få selektiv kritikk, bør dette fremkomme klart når en poster bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...