Gå til innhold

360 vs. ps3. media funksjon like viktig som spill

RAD1V

Anbefalte innlegg

har hatt 360 to ganger allerede, men solgt de pga. brukt de lite, som igjen skyldes lite penger. men nå er spill budsjettet litt feitere så tror jeg ville hatt glede av å skaffe meg en ny konsoll. mediasenter funksjon uten mye tull er veldig viktig, fikke det aldri til med 360, noe som muligens skyldes at jeg ikke gadd å installere XP media center edition på PC-en.

så det jeg lurer mye på er om det er et godt bytte fra xbox 1 med XBMC til PS3.

må jeg gjøre mye tull før jeg kan se de fleste/alle forskjellige typer xvid filmer på PS3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke skal se HD-filmer vil jeg si PS3 med linux er et mye bedre mediasenter enn xbox 360. Det er også ganske stort potensial om det blir gjort noe fra utviklerne sin side og sony sin side for og åpne for andre formater. Får linuxutviklere bruke litt av skjermkortet og utnytte cell så kommer det nok til og bli ganske greit og bruke den som media center.

Ellers er de ganske like, hvertfall på en CRT.

Lenke til kommentar

For min del er maskinene ganske like per dags dato, men PS3 har etter min mening ett større potensiale for fremtiden så fort de får fart på linux-støtten.

Ellers har jo PS3 adskillig lavere støy noe som for min del er særdeles viktig når man snakker media-avspilling.

Jeg har mer eller mindre helt avskrevet min X360 til annet enn spilling siden den bråker altfor mye selv om ikke DVD-spilleren snurrer. PS3 bruker jeg heller ikke enda til dette formålet siden den ikke takler x.264 enda, men jeg venter i spenning og håp på at noen glupinger fikser hw-akselerasjon for linux slik at vi kan kjøre linux media center eller eventuellt XBMC for linux på PS3 en dag i fremtiden.

Tar man til takke med transkoding og har en kraftig nok pc i tillegg så fungerer vel begge maskinene helt ok idag. Men jeg holder nok uansett en knapp på PS3 her.

Lenke til kommentar

med andre ord ingen av de som kan måle seg med hva en chipet xbox 1 kunne for lenge sia? når det gjelder å se kjøre xvid og mp3 fra PC-en.

nei jeg har ikke kraftig pc, har en acer laptop jeg kjøpte rimelig på clas-olson i fjor.

EDIT: har ikke ps3 usb en del usb porter, jeg har et par terra med media filer på eksterne harddisker, hjelper det meg litt? eller klarer ikke ps3 vanlige xvid filer fra eksern hdd?

Endret av bruker1000000
Lenke til kommentar
med andre ord ingen av de som kan måle seg med hva en chipet xbox 1 kunne for lenge sia? når det gjelder å se kjøre xvid og mp3 fra PC-en.

nei jeg har ikke kraftig pc, har en acer laptop jeg kjøpte rimelig på clas-olson i fjor.

EDIT: har ikke ps3 usb en del usb porter, jeg har et par terra med media filer på eksterne harddisker, hjelper det meg litt? eller klarer ikke ps3 vanlige xvid filer fra eksern hdd?

9578400[/snapback]

hehe xbox1 med xbmc grisebanker både x360 og PS3 per dags dato så lenge man klarer seg uten hd-formater. Det er det jeg bruker personlig til xvid, flac, mp3, bilder etc etc :thumbup:

edit: tror ikke hverken PS3 eller X360 takler xvid idag.. men ta det med en klype salt

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe problem å streame Xvid til PS3 så lenge programmet man bruker støtter transcoding. Med gratisprogrammet TVersity kan jeg se absolutt alt jeg har lastet ned hittil, uansett format og oppløsning.

PS3 bruker jeg heller ikke enda til dette formålet siden den ikke takler x.264 enda, men jeg venter i spenning og håp på at noen glupinger fikser hw-akselerasjon for linux slik at vi kan kjøre linux media center eller eventuellt XBMC for linux på PS3 en dag i fremtiden.

Man har full tilgang til Cell under linux, så det er ingen andre sperrer enn at ingen har lagd optimaliserte kodeker for PS3. Det var noen som jobbet med saken for en stund siden på ps2dev, men jeg har ikke fulgt med i progresjonen.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Det er jo ikke noe problem å streame Xvid til PS3 så lenge programmet man bruker støtter transcoding. Med gratisprogrammet TVersity kan jeg se absolutt alt jeg har lastet ned hittil, uansett format og oppløsning.

PS3 bruker jeg heller ikke enda til dette formålet siden den ikke takler x.264 enda, men jeg venter i spenning og håp på at noen glupinger fikser hw-akselerasjon for linux slik at vi kan kjøre linux media center eller eventuellt XBMC for linux på PS3 en dag i fremtiden.

Man har full tilgang til Cell under linux, så det er ingen andre sperrer enn at ingen har lagd optimaliserte kodeker for PS3. Det var noen som jobbet med saken for en stund siden på ps2dev, men jeg har ikke fulgt med i progresjonen.

9578890[/snapback]

nå ble det spurt om xvid fra ekstern disk så da hjelper jo tversity lite.

Når det gjelder PS3 og linux så annbefaler jeg deg å lese denne setningen min en gang til:

men jeg venter i spenning og håp på at noen glupinger fikser hw-akselerasjon for linux slik at vi kan kjøre linux media center eller eventuellt XBMC for linux på PS3 en dag i fremtiden.

Det er ikke sjanse for å kjøre disse programmene idag pågrunn av manglende biblioteker laget for hw-akselerasjon direkte mot CELL med tanke på media-funksjonalitet som f.eks skalering, YUV-konvertering og masse annet. Dette er det derimot folk som jobber med heldigvis.

Edit: poenget mitt er at vi egentlig skriver akkurat det samme bare at du utdypet det litt :cool:

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

Om han plugger den inn i PC-en hjelper det veldig mye..

Angående PS3-linux-diskusjonen, så mente vi egentlig det samme. Men når du sier HW-akselerasjon, tenker man på å la skjermkortetst hardware bidra. Og skjermkortet er jo sperret av, noe du sikkert visste allerede. Cell er jo hardware den og kan man si, men nå er det jo den som brukes allerede. I forbindelse med grafikk kaller man det i alle fall software-akselerasjon når det er CPUen som gjør arbeidet.

Lenke til kommentar

Om han plugger den inn i PC-en hjelper det veldig mye..

Angående PS3-linux-diskusjonen, så mente vi egentlig det samme. Men når du sier HW-akselerasjon, tenker man på å la skjermkortetst hardware bidra. Og skjermkortet er jo sperret av, noe du sikkert visste allerede. Cell er jo hardware den og kan man si, men nå er det jo den som brukes allerede. I forbindelse med grafikk kaller man det i alle fall software-akselerasjon når det er CPUen som gjør arbeidet.

9580001[/snapback]

Joda du har nok rett i dette.

Jeg har nok bare blitt så vant til å tenke på Cell sine SPU'er som så spesielle at jeg ikke putter de i "vanlig cpu"-kategorien og derfor kaller dette for hw-akselerasjon.

Lenke til kommentar

Så lenge ingen av dei støttar alle filformat, og køyrer stream rett utav f.eks rar arkiv, er dei særs underdanige til min Xbox (1).

Elles nyttar eg meg av ein Dell (USFF - ultra small form factor) - som faktisk er mindre enn både 360 og PS3 til å sjå HD filmar. Easy as cake.

Berre valdsamt irriterande at eg må dra fram eit tastatur evt. ei mus for å styre den.

Lenke til kommentar
Så lenge ingen av dei støttar alle filformat, og køyrer stream rett utav f.eks rar arkiv, er dei særs underdanige til min Xbox (1).

Elles nyttar eg meg av ein Dell (USFF - ultra small form factor) - som faktisk er mindre enn både 360 og PS3 til å sjå HD filmar. Easy as cake.

Berre valdsamt irriterande at eg må dra fram eit tastatur evt. ei mus for å styre den.

9581192[/snapback]

fannt en sånn USFF på dell.no, grei pris, krever de kraftig pc?

Features : For Dell Systems

funker den bare på Dell maskiner?

Endret av bruker1000000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...