Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blå prikker og streker fykende på skjermen!

Anbefalte innlegg

To ganger har det skjedd at små blå prikker og streker på sidekantene, som beveger seg rundt omkring (altså ikke døde piksler) dersom området er mørkt. Ved lyse områder er fargen gul...

Første gang det skjedde var problemet der kun ved full oppløsning 1920x1200, ikke ved 1650x1050. Andre gang det skjedde var det eksisterende ved begge oppløsninger.

Å ta ut og inn kabelen gjør ingenting fra eller til.

For å frempovosere flere blå linjer horisontalt over skjermen kan jeg plassere siden til et vindu på ytterkanten av skjermen. Når jeg maksimerer et vindu blir skjermen helt full av dansende blå linjer.

Prøvde screenshot, men intet blått ble igjen på bildet.

Det hele varer til jeg har tatt en del restarter. Plutselig er det over. (ca 15min..)

Alt utstyr er nytt fra Amentio (ca 5 dager gammelt).

Skjerm: Samsung 245B

Grafikk: Club3D Radeon 2600pro Silent

Prosessor: q6600

Abit IP35Pro

Crucial Ballistix PC8500 (4x1gb) ram

Windows Vista 32bit

Alle drivere oppdaterte.

Kan noen hjelpe meg, og fortelle hvor problemet ligger?

-kpx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror det er skjerkortet som blir for varmt og benynner å lage disse strekene.

sjekk temparaturen på skjerkortkjøleren.

9575755[/snapback]

tusen takk for hurtig svar.

men temperaturen på gpu og forsåvidt resten av sensorene i systemet mitt har aldri oversteget 45 grader Celsius. målt med både everest og abit uguru. har også stresstestet systemet, men klarer ikke å fremprovosere fenomenet. Det kommer bare av seg selv. tilsynelatende out of nowhere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter mye styr har jeg sendt skjermkortet i retur og kjøpt meg et nytt radeon 2600pro, men denne gangen fra MSI istedenfor Club3D. Dette har hittil ikke hatt noen problemer, og håper det vedvarer.

Så får vi se hva Amentio sier om den returnerte kortet. Det er jo rimelig logisk at det er noe feil med skjermkortet, men spørs om de opplever den på en kjapp 5 minutters test.

Hold dere hvertfall unna Club3D radeon 2600pro silent dersom dere er i kjøpeform. MSI er faktisk blitt litt billigere også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...