Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lettere sagt enn gjort å skaffe dame..?


Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

Gjest litt_frustrert

Har de to sista åra prøvd å skaffe meg dame uten videre hell.. Vet at det egentlig ikke er noe hastverk, men føler at jeg har lyst på dame heletia og tiden er inne. Er 19 år gammal gutt som bor i byen.

 

Saken er det at alle venna mine er liksom litt "nerdete", det vil si at de liker å drive med data og har ikke noen stor interesse av mote, utseende og festing. Er ferdig med 3-årig videgående skole og har KUN gått i klasse med gutter, noe som er litt labert syns jeg.. Har heller ikke kommet i kontakt med noen "ikke-nerder" her heller :D

 

Så, nå sitter jeg igjen med mange gutte-nerde-venner hvor ca 100% av dem er jomfru og har aldri hatt dame. :hmm: Noen som kjenner seg igjen her, hehe?

 

Men, det blir litt festing innimellom, men ikke så altfor ofte. Når det først er fest med jenter osv så kommer jeg alltid i god kontakt med jentene og jeg føler egentlig at jeg er litt "kul" selv.. Har god selvtillit, humor og mange artige hobbyer. Pleier som regel å ende opp med litt roting når jeg er på fest med jenter, så det er ikke meg det skal stå på egentlig, men det er det at det er så vansklig å få kontakt med andre jenter når man bare henger med gutter.

 

Har kontakt med noen jenter jeg har møtt på fest som jeg møter ganske ofte egentlig. Har "holdt" på med et par av de, men aldri blitt noe skikkelig roting og noe forhold ut av det.

 

:roll:

 

Har liksom så lyst på dame, men føler liksom at jeg ikke får muligheten.. Bare mangler det å kunne få dratt på skikkelige fester og møte andre venner :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan høres ut som de holder deg litt igjen. Skap nye relasjoner på fest, så kanskje du blir bedt på andre fester med nye folk :)

 

Hva slags hobbyer driver du med?

 

Jeg har en kompis som driver med hest. Han jobber i stall. Skal nevnes at han liker hester også da, han er så hetero som det går an. Men hvertfall, han omgås med jenter hele tiden :) Prøv å finn deg en hobby som det er jenter innvolvert i.

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar
Du må ta kontakt med dama dagen etter da. :) Ta ho med på noe underholdene. Ikke kino og den slags, men noe som får dere til å snakke sammen og bli bedre kjent.

9575926[/snapback]

Da kanskje du vil nevne noen ting som han kan ta henne med på da? (Ja, tenkte egentlig litt på meg selv og her hehe)

9576941[/snapback]

 

.. bowling?

Lenke til kommentar
Du må ta kontakt med dama dagen etter da. :) Ta ho med på noe underholdene. Ikke kino og den slags, men noe som får dere til å snakke sammen og bli bedre kjent.

9575926[/snapback]

Da kanskje du vil nevne noen ting som han kan ta henne med på da? (Ja, tenkte egentlig litt på meg selv og her hehe)

9576941[/snapback]

 

Bowling, tivoli, restaurant.. listen er lang.. Bare styr unna ting som tar fra dere oppmerksomheten fra hverandre, som f. eks kino

Lenke til kommentar
Har liksom så lyst på dame, men føler liksom at jeg ikke får muligheten.. Bare mangler det å kunne få dratt på skikkelige fester og møte andre venner :ermm:

9575616[/snapback]

To ting jeg vil si ut fra egen erfaring:

-Får man dame for å få dame går det skeis. For å få dame må førsteprioritet være å finne den dama du vil ha, ikke å finne dame generelt. Som regel nytter det ikke å lete etter dame i det hele tatt, de kommer stort sett alltid overraskende på.

-Kjæreste finner man meget sjelden i fylla, der finner man folk å rote med. De aller fleste finner kjæresten andre steder(via venner, skole, jobb, hobby...).

Endret av toth
Lenke til kommentar
Gjest litt_(mindre)frustrert

Hei, takk fra svar :)

 

Ja, problemet ligger vel ikke så veeeeeldig mye på min side kanskje, med tanke på at jeg har bytta hobbyier de siste åra - men hengt med samme venner. Har begynt som lærling nå og gjør det bra, blir ikke lenge til jeg kjøper meg egen leilighet heller. Har både bil og båt! Har hatt med en del av venninene mine på båttur i sommer også, da de også har tatt med seg andre jenter jeg ikke har møtt :)

 

Men, de venninene jeg har god kontakt med pleier jeg ikke å dra på fest med :thumbdown: Blir liksom mer til at jeg henger litt med dem og vi finner på noen småting sammen.. Feks båttur, hyttetur, film eller lignenende.

 

Kan nevnes at jeg egentlig er ganske keen på hun ene vennina mi, hu jeg har mest kontakt med. Hun var nok keen på meg i sommer også - men jeg tok dessverre aldri skrittet videre. Nå er det bare med sånn "vennestatus" blitt :(

 

Noe tips til å få henne på gli igjen..? Vi har snakka litt om å ta en hyttetur snart.. Jeg, to kompiser av meg og hun med 2-3 venniner.

 

Kanskje jeg kan bruke jobben til å ta litt mer kontakt med jenter? Jobber stort sett ute langs veien/fortauet.. Er jo mange forbipasserende der, hender også at jeg er hjemme hos kunder for å feilrette eller installere. (jobber som telemontør, klatrer mye i tele-/lyktestolper ute.)

Lenke til kommentar
Hei, takk fra svar :)

 

(snip)

9584086[/snapback]

Den beste måten å møte en framtidig kjæreste på er enten gjennom jobb, venner, hobby eller ved litt mot på offentlige steder - slik som torget og butikken. Så å bruke jobben burde vel ikke være noe problem, men da må du jo samtidig tolke om de er interessert, før du slenger ut "Snakker vi senga eller?:dribble:" :!:

 

De fleste som drar på fest eller på byen er vel heller ute etter noe casual enn én fremtidig ektemann.

 

En god ting som alltid funker om du vil bli bedre kjent med noen er cafébesøk - eller noe i den duren, en isbar funker jo et annet eksempel.

 

Så det er vel noe du burde prøve med vennina di. Prøv å vis at du vil bli intim med henne, og om hun avviser, så har du i alle fall prøvd. Du skal aldri si at det er for sent, fordi følelser blusser veldig fort opp igjen. Det har jeg opplevd alt for ofte. Der misforstod du nok meg? Jeg har altså opplevd at jenter ofte har fått store følelser igjen for meg!

 

[off-topic] Jeg har faktisk opplevd et brudd, for å så høre at jeg er dypt savnet. Men da har det selvfølgelig ikke vært noen kjemiproblemer som har skapt bruddet, men heller f.eks. at hun flytter utenlands. [/off-topic]

 

Kort fortalt: Den eneste måten å skaffe seg dame på, er å være aktiv i markedet. DU SKAPER DIN EGEN LYKKE!! :)

 

har aldri dratt alene på kino med ei jente som jeg prøver meg på alene (...)

9584078[/snapback]

Hva om det involverer litt het sex bakerst i radene?
Lenke til kommentar

Hvis du blir invitert på fest ett sted som er litt unna, lei ett hotellrom i nærheten. Når festen nærmer seg slutt, inviter enten hu du roter med, eller en du har fått god kontakt med dit på ett par siste øl. Få hun i sengs, og neste morgen, for at hu ikke bare skal stikke av, inviter hu med ut på frokost. IKKE FROKOST PÅ SENGEN. Det er bare skummelt etter en Ons.

Hvis hun sier ja, inviter hun videre ut på en kino eller noe greier senere en dag.

 

Er hun ikke helt den rette, drit i det. Bli sammen med hun, hun introduserer deg til sine venner, å du blir kompis med hennes kompiser, både gutter å jenter. La det gå i ett halvt års tid, å vips så har du ordna deg en ny vennegjeng.

 

Kynisk... ja, men drit nå i det... Thats life..

Lenke til kommentar
Hei, takk fra svar :)

 

 

 

har aldri dratt alene på kino med ei jente som jeg prøver meg på alene (...)

9584078[/snapback]

Hva om det involverer litt het sex bakerst i radene?

9584324[/snapback]

 

 

vet ikke om jeg formulerte det feil, men skal dere gå på kino eller events så sørg for å få snakke om det, hvis det var kult da:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...