Wotan Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hvor sitter trommelen i pc'n min? Det kunne jo vært ok å vite! Hva er en trommel foresten? (I pc sammenheng) Quote: Produksjonsland Angir hvilket land trommelen er produsert i. Lenke til kommentar
Superkorn Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg har en annen historie om Elkjøp. Jeg synes at disse kampanjene deres er utrolig spekulative. I Januar er det normalt at mange butikker har salg. Det står vel ett eller annet sted at hvis man skal annonsere med salg skal man kunne tilby varer til vesentlig redusert pris. Som kjent har Elkjøp en kampanje de har hatt gående i hele januar. En mengde produkter er annonsert med priser som er de samme som oktober i fjor. Hvordan kan de gjøre det? Joda, ved å ikke nevne ordet "salg" i reklamen. "Vi starter dette året med et kaboom!" Hm... mangler det ikke noe i den setningen liksom? De har klart å lure norsk lov, men tror de virkelig at forbrukerne er så dumme? :o I forbindelse med denne kampanjen så har det vært annonsert diverse varer med nedsatt pris også. F.eks. så fikk jeg se at det var et spill til Playstation2 til 199,- kroner. Jeg dro for å kjøpe det spillet, men etter å ha tittet på flere avdelinger i Oslo både på Carl Berner og Storo så kunne jeg ikke finne det i hylla. Ettersom det ikke er store utvalget på Elkjøp så var det lett å se at det ikke var der. Det var for lang kø til at jeg gadd å spørre om de hadde det på lager. Når jeg dro en tidlig morgen til avdelingen på Skøyen så var det samme utvalget og intet Grand Turismo 3 (som jeg lette etter). Når jeg endelig fikk spurt om de hadde det inne slo elkjøpmannen opp på dataen og der sto det at de skulle ha 23 titler inne av det spillet. Han gikk inn på lagret og hentet et til meg. Jeg betalte 199,- kroner og måtte tenke litt etter hva dette var for noe? Kampanjen varte til 11. januar og på mandagen var jeg tilfeldigvis på Carl Berner og stakk innom Elkjøp for å sjekke min mistanke, joda, der så jeg en hel haug med Grand Turismo 3 til vanlig pris 299,- (platinum edition). :o Ok, var er det Elkjøp driver med? Gjemmer unna kampanjevarer på den måten? Fy av meg! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hadde vært litt greit om elkjøp hadde informert hvilket skjermkort merke det er, og hdd, ram osv.. Kanskje hvilken hastighet på brenneren og merke ... Jeg tror ikke den kundegruppen er interessert i, eller forstår hva dette betyr. Hvis en selger begynner å babble om dette, er du sikker på at kunde fyker fortere enn du har sagt Gainward. Om GT3 fortsatt var priset til 299, så skal prisen være 199 når du kommer i kasse. Er ikke alltid det er tid til å prise om spilla. Og jeg garantere at en butikk ikke gjemmer bort spill til 199kr. Lenke til kommentar
Superkorn Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Om GT3 fortsatt var priset til 299, så skal prisen være 199 når du kommer i kasse. Er ikke alltid det er tid til å prise om spilla. Og jeg garantere at en butikk ikke gjemmer bort spill til 199kr. Det er jo det jeg prøver å si at de gjemte bort spill til 199kr frem til kampanjen var ferdig, så satte de ut spillene til normal pris. Det kan ikke være "tilfeldig" at både Carl Berner, Storo og Skøyen ikke hadde spillene fremme og etter 11. januar så hadde alle spillene fremme til vanlig pris 299kr. Forresten hvordan kan du garantere at dette ikke skjer? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det er jo det jeg prøver å si at de gjemte bort spill til 199kr frem til kampanjen var ferdig, så satte de ut spillene til normal pris. Forresten hvordan kan du garantere at dette ikke skjer? Spillene så fremt så det er på lager er til 199, du kan legge av ett spill slik at du får det til samme pris når det kommer på lager igjen. DEt er jo spillene de tjener penger på, så hvorfor gjemme ett spill som bare koster 199kr. Lenke til kommentar
aron Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Fikk en gang en reklameavis for Elkjøps webshop i posten. Der var det bla. en cordless desktopp fra Logitech til 999,- mens den i Sandvika var priset til 1300,- Jeg flashet avisa for selgeren, den satt langt inne men jeg ruslet ut døra etter noen minutter, blid og fornød med desktoppen under armen. Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg synes debatten sporer litt av her jfr. kommentarer om "man kan ikke bli født med allverdens kunnskap her i verden", "hvem bryr seg om man kan bytte ut deksler" osv. Når jeg handler på Elkjøp gjør jeg det av egen fri vilje, og jeg vet hva jeg går til. Men jeg synes, på prinsipielt grunnlag, at dersom man skal selge et produkt så bør man for pokker kunne noe om produktet man selger. Dersom man ikke kan en dritt (det er greit å sjekke opp enkelte ting) så bør man gjøre noe annet. Jeg brukte under en time på å oppdatere meg på en rekke forskjellige mobiltelefoner (og jeg kunne zipnada fra før). Etter én time var jeg mer kunnskapsrik angående mobiltelefoner enn den personen som var satt til å selge meg en telefon. Ta for eksempel spørsmålet om Netcom tilbyr MMS: dette må da enhver fjott som selger mobilabonnement kunne svare på uten å først måtte ringe Netcom! Og ikke minst pga. av at MMS brukes svært aktivt i markedsføringen av forskjellige mobiltelefoner hos Elkjøp. Det blir det samme som å spørre om "kan jeg få inn TV2 med dette parabolantenne abonnementet". Jeg er ikke ute etter personer som er hyggelige og hjelpsomme - jeg vil ha folk som kan svare på spørsmålene mine. Og hva med den horden som stod i kø bak meg? Skal ethvert spørsmål besvares med "vet ikke, vent så skal jeg sjekke ..." så går det jaggu meg treigt. Nei, jeg krever ikke Einstein bak disken men jeg synes at Elkjøp, og vi som kunder, kunne kreve at de som selger mobiltelefoner kan litt om mobiltelefoner, de som selger vaksemaskiner kan litt om vaskemaskiner osv. Og merk, jeg sier "litt" og ikke "mye" da mye kunnskap forbeholdes spesialbutikkene mens "litt" kunnskap forbeholdes gigantene. Elkjøp er billige og de har meget gode returordninger. Folkene der er stort sett hyggelige og serviceinnstilte, men det skorter på kunnskapen. De kunne trengt litt yrkesstolthet, det hadde gavnet både oss og Elkjøp. Lenke til kommentar
Superkorn Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Spillene så fremt så det er på lager er til 199, du kan legge av ett spill slik at du får det til samme pris når det kommer på lager igjen. DEt er jo spillene de tjener penger på, så hvorfor gjemme ett spill som bare koster 199kr. De var ikke tomme på lagret, det var fullt opp der! De tjener vel mer på å selge ett spill til 299 kr enn 199 kr? Trikset med lokketilbud har vi hørt om før, men det ser ut som elkjøp holder seg til den linja fortsatt. Jeg mener hvis dem ikke vil selge lokketilbudene så for dem la være å annonsere med dem. Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hvordan kan de gjøre det? Joda, ved å ikke nevne ordet "salg" i reklamen. "Vi starter dette året med et kaboom!" Hm... mangler det ikke noe i den setningen liksom? De har klart å lure norsk lov, men tror de virkelig at forbrukerne er så dumme? Ja,..så dumme er det utrolig mange forbrukere som er. Og det vet Elkjøp. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Dre@m_Lord skrevSlik som det står på linken virker det jo som en pc til under 10k, foruten cpuèn da... Viser bare kor lite oversikt du har. Prøv å sett sammen akkurat samme pakken på komplett.no. Blir faktisk dyrere. (ta med alt, studio DV 7, Norton, billigste 120 gb billigste P4 hovedkort osv) Ender opp med over 15.000 uten DVD brenneren. Da komplett av en eller annen grunn ikke har en eneste DVD brenner i katagorien. Og da må du sette sammens PC'n selv. DVD200i koster over 3000 hos komplett. HP, Dell og de andre merkene er ikke dyrere enn Komplett. Når man er inne på dette med billige PC'er... sikkert noen her som leser Vi Menn. Skjekk midtsidene (reklamedelen) og finn toppmodellen til den billigste produsenten. Husker ikke spesifikasjonene, bare at jeg fikk veldig lyst på den. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 derimot på for eks spaceworld har jeg erfaring med at de har god kundeservice, der svarer de faktisk på spørsmål selv om de er opptatt med noe viktig (iallefall der jeg bor) + at dem står gjerne og prater litt med kunden hvis dem har erfaringer med et produkt selv, og det har jeg så og si ALDRI opplevd på elkjip som det heter i noen kretser....... Tja, jeg vet ikke om Spaceworld generelt er så mye bedre enn Elkjøp. For en stund siden var jeg innom min lokale Spaceworld-butikk. Der sto det to Creative-skjermkort ved siden av hverandre på en hylle. GeForce3 Ti500 kostet 5k, GeForce4 Ti4600 kostet 3k. Jeg må si jeg synes oppriktig synd på den stakkars kunden som får prakket på seg GeForce3-kortet av en sleip/umoralsk/uvitende (stryk det som ikke passer) selger! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 De var ikke tomme på lagret, det var fullt opp der! Hvordan vet du det? Siden de hadde det, hvorfor fikk du ikke ett spill til 199? På slike rimelige spill så er det mengden som teller, ikke så mye fortjeneste pr.spill Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Han fikk jo det. Mannen gikk på lageret og hentet en utgave som han betalte 199 for. Han sa også han hadde 23 stk på lager. Tror nok det var et lite triks fra Elkjøp sin side. Lite lokketilbud om du vil. De tjener så godt som ingenting på å selge spillene så billig. De taper vel nesten heller penger. Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 nei... elkjøp har ikke mye ekspertise nei, men ikke så høye priser... unntatt pc. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 kan vel føye meg til listen over de som er sjokkert over manglende kunnskap på elkjøp. Husker ikke hvor det var men det var et sted der ekspertisen skulle vise at et par høytalere funket på en laptop, så ha knota og dreiv på og fikk det ikke til. Til slutt ble jeg så forbanna at jeg gikk bort og satte opp lyden i power dvd med et par museklikk. Fikk ikke et takk engang, kunden spaserte avgårde med en pakke høytalere og jeg gikk videre og sløva rundt i håp om å finne noe av interesse. Vanskelig å finne volumkontroll i powerdvd er det jo ikke da den står midt på play controlen... Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 sjekk programvarebundelen: MSâ Works Suite 2002: MSâ Word 2002, MSâ Works standard 6.0, MSâ Encartaâ World Atlas 2002 (engelsk), MSâ Picture Itâ Photo (engelsk), MSâ AutoRoute Europe 2002 (engelsk), MSâ Internet Explorer, MSâ Outlookâ Express, Adobe AcrobatÔ Reader HP RecordNow by Veritas, InterVideo WinDVD, ShowShifter (trial-version), HP MyDVD by Sonic, SymantecÔ Norton AntiVirusÔ, HP Pavilion brukerhåndbok, HP hjelp, HP Tour Guide, HP Pavilion gjenopprettingspartisjon Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Som Hartge jobber jeg på elkjøp...... 1. Det er ikke veldig lurt å liste opp komponent merkene for da blir kunden bare forvirret. 2. Butikken gjemmer normalt sett ikke bort spill (hvertfall ikke den jeg jobber på). 3. Ikke alltid like lett å huske specs. på 20 forskjellige mobil telefoner hodet da. 4. Dersom et spill er på kampanje, men er priset anderledes i blekka får du det til prisen i blekka. 5. PCer er ikke like dyre på Elkjøp som de engang var. 6. Er jo ikke alle Elkjøp selgere som vet like mye om data som alle her da. 7. Syns ikke akkuratt at teknisk service på f.eks. en mobiltelefon el. pc er noe særlig raskere andre steder en på elkjøp...... 8. Elkjøp.no oppdateres av en gjeng inkompetente svensker som ikke skjønner helt hva de driver med 9. Hva Faen har en trommel i en PC å gjøre??!! 10. Skulle likt å se dere kritikere jobbe på Elkjøp å gjøre en god jobb 11. Aldri send skriftlig søknad om jobb, dra dit i ok klær å be om å få snakke med sjefen. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Jon A. Feet få vekk din avtare. lurt gjøre det før moderatene gjør det Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 DEt er jo spillene de tjener penger på, så hvorfor gjemme ett spill som bare koster 199kr. Nåja de tjener ikke så mye per spill sir, de sa nå det når eg spurte dem. Om eg skal tro på det han sa er en annen sak. Men de fleste spillene på elkjøp er biligere der en andre butikker i stavanger området som eg har sett. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Når man er inne på dette med billige PC'er... sikkert noen her som leser Vi Menn. Skjekk midtsidene (reklamedelen) og finn toppmodellen til den billigste produsenten. Husker ikke spesifikasjonene, bare at jeg fikk veldig lyst på den. Da la du sikkert merke til at de prisene var uten mva? (Om du leste de derre reklamesidene (var endel) i midten av et av de nyeste bladene.) mk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå