ksjoet Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Var nede på elkjøp i dag for å se på ny mobil. Hadde bare planlagt å se hva som fantes, ikke kjøpe. Mobil avdelingen på Elkjøp Forus (Stavanger) står rett ved siden av dataavdelingen, da spesielt komponenter. Jeg overhørte en samtale som viser hvor lite peiling selger og kunde har. Kunden (en normal mann i 30 årene) og selgeren kommer bort til skjermkortene, kunden sier han ønsker seg et bedre skjermkort siden maskinen hans ikke lenger kan kjøre de mest moderne spillene. Lurer på om selger kan anbefale et skjermkort til ham. Gjett hvilke skjermkort selgeren finner fram? Jo et GF2 MX og et Geforce 3 ti500. Argumenterer sterkt for Ti500 kortet, forteller at det har dobbelt så mye minne og en "500 mhz prosessor"! Selgeren spør så hva slags PC kunden har, jo en 266 trodde han. Kunden står å funderer på ti500 kortet, spør om kortet vil passe inn i hans maskin. Selgeren sier ikke at 266 mhz er i det minste laget for det skjermkortet, men ser bakpå pakken for å se om det står noen systemkrav! Nå vet jeg ikke hva slags systemkrav som står på innpakkningen, men selger trodde det skulle gå fint (ikke noe spørsmål om kunde har AGP port). Heldigvis så sier kunden til slutt at han skal tenke på det. Jeg står å trekker på smilebåndet, at det går ann å lure folk trill rundt på den måten fatter jeg ikke. Sjekket ikke prisen på varene, men det var sikkert en GOD del. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 lol! Har ikke noe annet å si om elkjøp! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Til neste gang kan du heller protestere høylydt. Den blir nok kunden glad for, om ikke annet. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 jepp, du skulle sakt det høyt og tydelig til kunden og samtidig sakt det så høyt at hele butikken hører deg. selgeren hadde nok ikke blitt så glad for det, men det skal jeg låve deg kundene hadde blitt! Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Stakkars. De vet vel ikke bedre... Har forøvrig en utrolig historie, husker ikke om det var Elkjøp, Lefdal eller Spaceworld, men uansett: Har en god kompis som for en tid tilbake gjorde en liten jobb for et firmaet til en venn av faren. Han skulle da kjøpe inn en en del utstyr, og siden karen vet hva han skal ha går han til Kjedebutikk. Her blir han ekspedert av en liten pjokk på 18 eller.no som først er SÅ enig i at han bør kjøpe en switch istedenfor en hub for det er SÅ mye bedre og raskere. Så kommer de til neste punkt på lista: Backup. Min venn sier han skal ha en CDbrenner, siden det er en liten bedrift med små krav til backupløsninger. Hva skjer? Jo: guttungen forsøker å overbevise ham om at det er mye lurere å kjøpe en hel bråte med 16MB USB-PENDRIVES! - dostojevski Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hahaha... ja elkjøp på forus har da alltid vært kjent for å være amatører... fatter ikke at du fortsetter å handle ting der... klart, de har bra DVD utvalg og OK priser men den tekniske servicen er ELENDIG... det burde du da ha lært etter alle disse åra?? Ja jeg vet du bare var der for å se på mobiler men jeg vet da at du handler der også Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Var på elkjøp stavanger når salget begynte, og skulle se om de hadde gf4 ti4600 inne til den prisen som sto i avisen. Nei det hadde de ikke fått inn, men prisen stemte. Samme butikk solgte gf3 500 til samme pris 1995. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hva skal de ha for et, Kjetil? Edit: 1995,- antar jeg. :oops: Lenke til kommentar
TRS Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 var inne på elkjøp for og se hva bettlefield 1942 kostet, joda det kostet 449,- så kom det en (dått) bort il meg og spurte om han kunne hjelpe meg, nei det var ingenting han kunne hjelpe meg med akkurat da........etter ca 5-10min mens jeg gikk og kikket litt så fikk jeg øye på noen haytalere som jeg ville vite prisen på (den stod ikke) nei DA fikk jeg ikke den hjelpen jeg ville ha, da måtte jeg nermest gå og LETE etter en som kunne svare på spørsmålet mitt....... Så altså trenger man IKKE hjelp så er dem der til en hver tid, og TRENGER man hjelp så er de som forduftet....... derimot på for eks spaceworld har jeg erfaring med at de har god kundeservice, der svarer de faktisk på spørsmål selv om de er opptatt med noe viktig (iallefall der jeg bor) + at dem står gjerne og prater litt med kunden hvis dem har erfaringer med et produkt selv, og det har jeg så og si ALDRI opplevd på elkjip som det heter i noen kretser....... Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 jaja elkjøp driter seg ut igjen. men jeg har hørt værre. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 eg prøvd å fått meg jobb på elkjøp forus fleire ganger uten resultat og eg som trudde dei trengte eksperter Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 sier vel mere om deg siDDIs Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg var innom Elkjop på Forus for en uke siden og kjøpte meg mobil. Jeg handler ofte der men bare fordi jeg vet hva jeg skal ha - man må for guds skyld ikke høre på hva de sier I alle fall, jeg skulle kjøpe en ny mobil til kona. Selv har jeg null peiling på mobiltelefoner så derfor satte jeg meg ned forleden dag og søkte på nettet om tilgjengelig informasjon, tester, tips osv. Til slutt endte valget opp på Sony Ericsson T300 og en rask sjekk viste at Elkjop på Forus var billigst på denne modellen. Jeg ble ekspedert av en relativt stillfaren dame. Siden jeg visste hva jeg skulle ha så hadde jeg ikke så mange spørsmål, men noen dukket da opp underveis allikevel. Her er noe av det jeg spurte om og svarene jeg fikk: Q: Hva er forskjellen mellom Sony Ericsson T300 og Sony Ericsson T600 (de har samme pris)? A: Vet ikke (måtte sjekke på www.elkjop.no) Q: Dersom jeg tegner Netcom Active Talk abonnement, kan jeg da bruke MMS? A: Vet ikke (måtte ringe til Netcom for å spørre) Q: Kan jeg bytte deksler på Sony Ericsson T300? A: Vet ikke (måtte se gjennom alle dekslene de hadde for å se om det stod Sony Ericsson t300 på noen) Q: Kan jeg kople T300 til PC for å laste ned lyder, bilder mm.? A: Vet ikke (måtte spørre en kollega og WOW, han visste svaret for svarte :o ) Q: Det finnes to kamera som kan koples til T300, hva er forskjellen på disse siden de har forskjellig pris? A: Vet ikke Ja, jeg hadde faktisk ikke flere spørsmål og godt var vel det I alle fall, følgende er sakset fra Elkjøp sine hjemmesider: Elkjøps personalstrategi Å tilrettelegge for en personlig karriere gjennom å gi hver enkelt medarbeider anledning til både personlig og faglig utvikling, slik at vi sammen skal forbli best i Norden. Kunnskap er makt! Jeg oppfordrer dere til å lese litt om Elkjøps strategier og verdier på hjemmesidene deres. Det er artig lesing! Ta en utskrift med til den lokale Elkjøpbutikken neste gang dere handler der! Avlsutningsvis kan jeg jo nevne at kona er kjempefornøyd med telefonen og at dama i kassa på Elkjøp på Forus er kjempegrei Lenke til kommentar
ksjoet Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Hahaha... ja elkjøp på forus har da alltid vært kjent for å være amatører... fatter ikke at du fortsetter å handle ting der... klart, de har bra DVD utvalg og OK priser men den tekniske servicen er ELENDIG... det burde du da ha lært etter alle disse åra?? Ja jeg vet du bare var der for å se på mobiler men jeg vet da at du handler der også Du tar litt feil her Chrizno, det eneste jeg handler av og til er DVD'er og Xbox spill som de har på tilbud. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Vel de fleste av oss har vel et rulleblad når d kommer til handling på elkjøp, om d så er vaskemaskin eller pc til 20k. Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 herregud, elkjøp suger.. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 (...) Jeg ble ekspedert av en relativt stillfaren dame. Siden jeg visste hva jeg skulle ha så hadde jeg ikke så mange spørsmål, men noen dukket da opp underveis allikevel. Her er noe av det jeg spurte om og svarene jeg fikk: (...) A: Vet ikke (måtte sjekke på www.elkjop.no) (...) Er ikke dette et eksempel på en Elkjøp-ansatt som faktisk gjør en GOD jobb? Hvis jeg stiller et spørsmål i en butikk, hvilken er uvesentlig, ønsker jeg da mye heller at betjeningen skal svare meg ærlig at de ikke vet enn at de skal gi meg et eller annet skråsikkert råd som er helt bort i svenskegrensa tullete. Som for eksempel knaden på Lefdal på Tiller: Jeg: "Har denne TVen S-VHS inngang?" Dust: "Nei, den har bare scartkontakter." Jeg: "Ja, men er du sikker på at det ikke er S-VHS-signal i en av disse?" Dust: "Ja, helt sikker. Det går bare scart-signal i den." Jeg gamblet og vant. Skulle likt å hørt hva Philips hadde sagt hvis de visste hva fyren sa om produktet deres... - dostojevski Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 eg prøvd å fått meg jobb på elkjøp forus fleire ganger uten resultatog eg som trudde dei trengte eksperter Kanskje du bør sende stien til denne diskusjonen til Elkjøp... kanskje de etter en internkontroll har noen ledige jobber... [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå