Gå til innhold

Ny PC, passer dette sammen?

Anbefalte innlegg

Passer disse delene sammen?

Harddisk: SAMSUNG SpinPoint T133S 300GB SATA2 (HD300LJ)

Operativsystem: MICROSOFT Windows Vista Home Prem 64-bit Norwegian 1pk OEM DVD Levering: Medio Januar 2007 (66I-00808)

Prosessor: INTEL BOX CORE 2 QUAD Q6600 2.4 2X4M 1066 EM64T S775 (BX80562Q6600)

Hovedkort: ASUS P5K S775 P35 ATX FSB1333 SND+GLN+U2 SATA2R DDR2 IN (90-MBB670-G0EAY00Z)

Kabinett: ANTEC Nine Hundred/ Ultimate Gamer Case no PSU (NINE HUNDRED EU)

Skjermkort: PINE/XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, (PVT80GGHF9)

Strømforsyning: OCZ TECH StealthXStream 600W PSU / Silent 120 mm fan / 83% Efficiency (OCZ600SXS-EU)

Minne:CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 (TWIN2X2048-6400)

DVD leser PHILIPS DVD+-R/ RW/ DL/ RAM IDE BULK BLACK +18X8X8X -16X8X8X RAM12X W/ NERO IN (SPD2412BD/

Ekstra harddisk: WESTERN DIGITAL 40GB CAVIAR EIDE 3.5HH 10MS 7200RPM IN (WD400BB)

Også en til ting jeg lurer på, siden jeg skal kjøpe såpass liten harddisk (300gb) er det da lurt å kjøpe en ekstra harddisk til å bruke som systemdisk der du legger inn windows f.eks?

Og generelt, hva er fordelen med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet ditt passer fint sammen. Ingen problemer her.

Angående ekstra disk synes jeg ikke du trenger å tenke på det enda.

Jeg ville heller kjøpt en ny når du har fyllt opp den du skal kjøpe nå. Da har kanskje prisen på disker gått ned også.

Den 40GB ekstradisken du har skrevet opp regner jeg med er noe du har revet ut fra en eldre maskin?

Lenke til kommentar
Den 40GB ekstradisken du har skrevet opp regner jeg med er noe du har revet ut fra en eldre maskin?

Nei, faktisk ikke :p

Men visst det går fint ann å bruke bare en harddisk til alt mulig, ( Windows OG Spill, Filmer osv.. ) ?

EDIT : Noen som vet om jeg får med kabler på denne?

Dessuten var det noen som snakket om at jeg måtte ha modulære kabler eller noe sånt, siden PSU er nederst kabinettet?

Endret av andycapp
Lenke til kommentar

Det går fint ann å kun ha en disk. De aller fleste har kun en.

Hvis du først skal ha en ekstra disk vil jeg anbefale deg at den må være på minimum 250 GB. Selv kjøper jeg bare 500 GB disker for tiden.

Jeg tror PSU'en kommer med kalber, men jeg er ikke sikker. Ring til amentio eller en av de andre butikkene og hør.

Lenke til kommentar

EDIT : Noen som ser noe forskjell, untatt prisen på disse tre?

Nr. 1

Nr. 2

Nr. 3

Kan det være noe med kabler eller noe sånt? Finner ikke ut hva som er forskjellen :S

Også en ting til; visst jeg kjøper en dvd leser/brenner... uansett... betyr ''Bulk'' at den kommer uten kabler?

Takk :)

Endret av andycapp
Lenke til kommentar

Skal du først bruke 800,- på et kabinett uten PSU kan du like gjerne gå for et fra Lian Li. F.eks. Lian Li PC7ASCAND-V3.

Når det gjelder kabler vil du nok finne at det du trenger følger med enten via psu, kabinett eller drev.

Uansett vil jeg abefale deg å kjøpe Nec AD-5170 svært bra kvalitet til en lav pris.

Det ser ut som om du har tenkt å beholde maskinen du skal kjøpe en stund, da synes jeg du burde velge en disk på 500GB. F.eks. Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...