Morelia Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg skal snart ut og kjøpe meg et vid vinkel objektiv og trenger noen råd. Jeg har et Canon 40D med Canon EF-S 17-85/ 4,0-5,6 USM IS og et Canon EF 70-200mm f/2.8L USM ifra før. Har lyst på et bra vidvinkel objektiv men vet ikke helt hva jeg skal velge.Jeg har tenkt til å bruke er ca 5 000,- . Noen som har noen forslag ? Begrunn gjerne Deres svar. Takk for alle innspill. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 https://prisguiden.no/product.php?productId=20231 Kan det være noe? Burde fåes for 5k brukt. Lenke til kommentar
stimas Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Litt over 5' hos www.bhphotovideo.com (inkl frakt), nå som dollarkursen er så lav.... Jeg vurderer dette sterkt nå, akkurat samme linsa. Men må skrape sammen noen kroner først. Lenke til kommentar
Morelia Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Det så bra ut det. Ser det koster ca 675 dollar i statene. Hvordan ligger det an med toll og frakt ? Noen som vet hva vi lander på sånn ca i pris ? Event andre innspill med andre objektiv er hjertlig velkommene. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Ser det koster ca 675 dollar i statene.Hvordan ligger det an med toll og frakt ? Noen som vet hva vi lander på sånn ca i pris ? 9591675[/snapback] 675$ + 50$(frakt) -> 725$ x dagens dollerkurs (5.38) -> 3,907.38 NOK + moms(25%) =4884. NOK. Lenke til kommentar
Morelia Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Takker for det innspillet. Men er det noen som har noen andre forslag til objektiv ? Det hadde vært flott og hatt noen flere og velge mellom. Det behøver ikke å være Canon. Endret 28. september 2007 av Morelia Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Tokina 12-24mm f/4 Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 For å gi deg ein peikepinn av hovudtrekk mellom tokina sin og canon sin: Canon: større vidvinkel, betre lysstyrke på største vidvinkel, betre motlyseigenskaper og mindre kromatisk abberasjon. Tokina: større tele, fast lysstyrke over heile zoom-området, betre byggekvalitet og mindre vignettering. I tillegg følger det med ein solblender. (usikker på om dette er tilfelle med canon sin.) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) For å gi deg ein peikepinn av hovudtrekk mellom tokina sin og canon sin: Canon: større vidvinkel, betre lysstyrke på største vidvinkel, betre motlyseigenskaper og mindre kromatisk abberasjon. Tokina: større tele, fast lysstyrke over heile zoom-området, betre byggekvalitet og mindre vignettering. I tillegg følger det med ein solblender. (usikker på om dette er tilfelle med canon sin.) 9596924[/snapback] Sikker på det med motlysegenskapene til Canonen? Tokinaen har, i mine øyne, svært gode motlysegenskaper: Canonen bør være ganske eksepsjonell for å toppe Tokinaen. Endret 28. september 2007 av Anew Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 vel, kjelde: photozone Naturally it makes sense to compare the lens to a serious competitor like the Tokina AF 12-24mm f/4 AT-X Pro DX. All in all the resolution figures are very similar. The Canon has less CAs and a better contra light performance whereas the Tokina shows less vignetting. The build quality of the Tokina is also a little better (the Canon is good enough though) Men så skal det vere sagt at eg ikkje har erfaring med nokon av desse. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Var på fjelltur for noen uker siden (Bilder kan finnes i bildekritikken eller følge linken i siggen min) og der slet jeg veldig når sola kom inn fra høyre eller venstre. Jeg så flare'n i søkeren og klarte derfor å berge masse bilder der og da, men de bildene hvor den snek seg inn var da ganske kraftige. Om det er fordi den kommer inn fra sidene , og ikke midt på vet jeg ikke, skriver bare mine erfaringer. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Var på fjelltur for noen uker siden (Bilder kan finnes i bildekritikken eller følge linken i siggen min) og der slet jeg veldig når sola kom inn fra høyre eller venstre. 9598336[/snapback] Joda, kommer lyset inn fra siden må man passe på, ingen tvil om det. Først ved f/13, så f/4. (De horisontale hvite linjene er ikke fra objektivet - det er første og eneste gang jeg har sett blooming på D70'en min.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå