Gå til innhold

konvertering cue til iso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cue til iso er meningsløst, cue = cuesheet som er en layoutoversikt over et image i .bin-format. Hvorfor folk skal på død og liv konvertere .bin til .iso har jeg aldri forstått.

Med Nero: File/Burn Image - velg .cue-filen

Med DaemonTools: Mount imagefilen, kopier

Ellers så kan du bruke WinISO/ISOBuster elns for å konvertere, men det er nokså bortkastet.

Lenke til kommentar

Ellers så kan du bruke WinISO/ISOBuster elns for å konvertere, men det er nokså bortkastet.

ikke hvis du har lyst til å ha programmet på cd som image, daemon åpner også iso filer glatt, bruker selv winiso når jeg har lyst til å ha en så stor fil som image på cd

Lenke til kommentar
Cue til iso er meningsløst, cue = cuesheet som er en layoutoversikt over et image i .bin-format. Hvorfor folk skal på død og liv konvertere .bin til .iso har jeg aldri forstått.

Med Nero: File/Burn Image - velg .cue-filen

Med DaemonTools: Mount imagefilen, kopier

Greit nok. Men fila skal ikke installeres. Den skal brennes for å tas med. 850 Mb = litt for stor for en normal cd!

trodde konverteringa førte til at fila ble mindre?...

Lenke til kommentar

folk vil gjøre det tungvidnt vettu, hva med å bruke fireburner, da trenger du ikke cue fila (men det hjelper) dessuten så er ikke cue fil vnaskelig å lage eller.

jeg foretrekker .bin/.cue framfor iso, da iso blir lettere ødelagt ved fragmeterte disker.

Lenke til kommentar

Greit nok. Men fila skal ikke installeres. Den skal brennes for å tas med. 850 Mb = litt for stor for en normal cd!

Som jeg skrev i den andre tråden, er det SVCD/VCD, kan du ikke kun se på filstørrelsen. Det kan du forsåvidt heller ikke for andre ting.

Last ned Daemon Tools, mount det opp og sjekk. Er det en SVCD, går det sikkert glatt på en 700MB cd.

Som RikkyRally skriver, ja. Har ingen betydning for utbrenning.

Lenke til kommentar
folk vil gjøre det tungvidnt vettu, hva med å bruke fireburner, da trenger du ikke cue fila (men det hjelper) dessuten så er ikke cue fil vnaskelig å lage eller.

For en-spors .bin skal jeg si meg enig, men når du har multiple spor til et image, kan det være skummelt å ikke ha et korrekt cuesheet.

Lenke til kommentar

jeg foretrekker .bin/.cue framfor iso, da iso blir lettere ødelagt ved fragmeterte disker.

har ikke hørt om dette før, er det et kjent problem?

jeg pleier å ha backup av div. progs som bin+cue filer på cder, men når de er for store konverterer jeg de til iso og har fortsatt imagefil på backupcden.

daemon mounter også iso som du sikkert vet

Lenke til kommentar

det at image fila tar 850 har ingeting å si. imaget er alltid større enn selve cd'en da den inneholder masse ekstra informasjon. konvertering er uten hensikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...