able Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hvis jeg har ei fil på 850 MB som jeg skal brenne ut på en cd.. Kan jeg gjøre dette ved å konvertere den til iso-fil? Eller finnes det noe annet smart jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Cue til iso er meningsløst, cue = cuesheet som er en layoutoversikt over et image i .bin-format. Hvorfor folk skal på død og liv konvertere .bin til .iso har jeg aldri forstått. Med Nero: File/Burn Image - velg .cue-filen Med DaemonTools: Mount imagefilen, kopier Ellers så kan du bruke WinISO/ISOBuster elns for å konvertere, men det er nokså bortkastet. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Ellers så kan du bruke WinISO/ISOBuster elns for å konvertere, men det er nokså bortkastet. ikke hvis du har lyst til å ha programmet på cd som image, daemon åpner også iso filer glatt, bruker selv winiso når jeg har lyst til å ha en så stor fil som image på cd Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Det der må du nesten prøve å forklare en gang til. Lenke til kommentar
able Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Cue til iso er meningsløst, cue = cuesheet som er en layoutoversikt over et image i .bin-format. Hvorfor folk skal på død og liv konvertere .bin til .iso har jeg aldri forstått. Med Nero: File/Burn Image - velg .cue-filen Med DaemonTools: Mount imagefilen, kopier Ellers så kan du bruke WinISO/ISOBuster elns for å konvertere, men det er nokså bortkastet. Greit nok. Men fila skal ikke installeres. Den skal brennes for å tas med. 850 Mb = litt for stor for en normal cd! trodde konverteringa førte til at fila ble mindre?... Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Kan du ikke bare opprette cd'en fra bin/cue. Hvis du senere vil ha image igjen, kan du lage dette fra ditt favoritt-brenneprogram... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Et CD-image er gjerne flere MB enn det er plass til på plata. Men det går å brenne uansett. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 trodde konverteringa førte til at fila ble mindre?... fila blir en del mindre når du konverterer fra bin til iso Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 folk vil gjøre det tungvidnt vettu, hva med å bruke fireburner, da trenger du ikke cue fila (men det hjelper) dessuten så er ikke cue fil vnaskelig å lage eller. jeg foretrekker .bin/.cue framfor iso, da iso blir lettere ødelagt ved fragmeterte disker. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 enig der...også trenger du ikke den fordømte cue fila for å brenne Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Greit nok. Men fila skal ikke installeres. Den skal brennes for å tas med. 850 Mb = litt for stor for en normal cd! Som jeg skrev i den andre tråden, er det SVCD/VCD, kan du ikke kun se på filstørrelsen. Det kan du forsåvidt heller ikke for andre ting. Last ned Daemon Tools, mount det opp og sjekk. Er det en SVCD, går det sikkert glatt på en 700MB cd. trodde konverteringa førte til at fila ble mindre?... Som RikkyRally skriver, ja. Har ingen betydning for utbrenning. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 folk vil gjøre det tungvidnt vettu, hva med å bruke fireburner, da trenger du ikke cue fila (men det hjelper) dessuten så er ikke cue fil vnaskelig å lage eller. For en-spors .bin skal jeg si meg enig, men når du har multiple spor til et image, kan det være skummelt å ikke ha et korrekt cuesheet. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 jeg foretrekker .bin/.cue framfor iso, da iso blir lettere ødelagt ved fragmeterte disker. har ikke hørt om dette før, er det et kjent problem? jeg pleier å ha backup av div. progs som bin+cue filer på cder, men når de er for store konverterer jeg de til iso og har fortsatt imagefil på backupcden. daemon mounter også iso som du sikkert vet Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Greit nok. Men fila skal ikke installeres. Den skal brennes for å tas med. 850 Mb = litt for stor for en normal cd! trodde konverteringa førte til at fila ble mindre?... det at image fila tar 850 har ingeting å si. imaget er alltid større enn selve cd'en da den inneholder masse ekstra informasjon. konvertering er uten hensikt. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 har ikke hørt om dette før, er det et kjent problem? Aldri hørt om det. Men jeg konverterer aldri .bin -> .iso. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 har ikke hørt om dette før, er det et kjent problem? Aldri hørt om det. Men jeg konverterer aldri .bin -> .iso. og du bruker aldri EAC fordi CDex er best (rett meg hvis jeg tar feil :wink: ) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Nja, jeg bruker helst CDex, men jeg er ikke fremmed for å ty til EAC. EAC er da meget bra det, selv om det ikke er mitt favorittprogram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå