cyclo Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) For første gang på 5 år blir jeg nødt for å spørre om noe om php. Hovedårsaken er vell at jeg rett og slett ikke vet hva jeg skal søke på, for å finne svaret. 1) Er det noen måte å få navnet på funksjonen man er i? Eks: function dilldall() { print navn_på_funksjon; } skulle da gi resultatet dilldall 2) Er det noen måte å finne antall medsendte variabler og verdien av disse i PHP? Altså noe som tilsvarer perls $_ Endret 25. september 2007 av cyclo Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 2) Er det noen måte å finne antall medsendte variabler og verdien av disse i PHP? Altså noe som tilsvarer perls $_ 9574601[/snapback] func_get_args() kanskje? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Takk for den Svaret på spm 1 er tydeligvis nei, slik jeg forstår. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) PHP <?php function dilldall() { echo __FUNCTION__; } dilldal(); // dilldall function foo() { echo 'Fikk '.func_num_args().' variabler'; echo 'Variabel 1: '.func_get_arg(0); print_r(func_get_args()); } foo('Test', array('foo'=>'bar')); // Fikk 2 variabler. Variabel 1: test ?> Håper dette hjelper Edit: __FUNCTION__, ikkje __FUNCTION Endret 25. september 2007 av Runar0 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Takker og bukker begge to __FUNCTION__ fungerte utmerket, func_get_args() fungerte, men var noe klønete da man ikke kan sende den med som en variabel inn i en ny funksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå