Gå til innhold

Hjelp til valg av 22" wide

jezper

Anbefalte innlegg

Jeg lurer altså på hvilken 22" widescreen skjerm jeg skal velge. Jeg har sett litt på LG L226WTQ, eller Samsung Syncmaster 226BW. Disse ser bra ut i forhold til den prisklassen jeg letter i. Noen erfaringer? Trenger noen positive eller negative erfaringer med en av skjermene, eller rett og slett en annen skjerm som er bedre :tease:

Eller skal jeg gå for 20" versionen av en av skjermene?

Noen som kan hjelpe meg?

HW tester går også ut med ganske likt resultat til sist. Så jeg klarer liksom ikke bestemme meg. :roll:

Endret av jezper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Samsung SyncMaster 226BW og er meget fornøyd. Veldig bra til filmer, spilling og web-tv. Den har en funksjon som gjør at du kan bytte lett mellom f.eks. instilling til internet (litt svakt, behagelig lys), movie, game osv. Og i tillegg ser den fet ut!

Jeg har ingenting å klage på.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg har LG skjermen, og er veldig fornøyd! Hadde først en samsung 226CW men byttet den da jeg ikke ble fornøyd. Så etter å ha hatt både en 226CW og LG-skjermen, er jeg ikke i tvil om hvilken som er best.

Men hvordan CW`en er i forhold til BW er jeg usikker på. Sies jo at CW har sikret s-panel, men jeg har personlige mistanker om at det ikke er det samme panelet som det opprinnelige s-panelet i BW.

Men får du en BW med s-panel så får du sikkert en god skjerm! Får du ikke s-panel ville jeg valgt LG`n. På den sistnevnte så slipper man i alle fall å bekymre seg over hvilket panel man får. :)

Lenke til kommentar

226CW koster 2900 ca på Computercity på ALNABRU i Oslo kun i dag. Åpningstilbud i følge avisen til dem.

Har selv 226bw og er strålende fornøyd med denne! Ikkje noe gjennomskinn av baklys eller dårlige farger. Kongeskjerm med 2ms rett og slett :D

Det med s-panel tror jeg bare er sludder og vås. Den vanlige mann i gata ser ikkje forskjell. Jeg er selv meget kresen på hardware, og godtar ikkje hva som helst.

Vet faktisk ikkje om jeg har s-panel eller ikkje, men det bryr meg heller ikkje så lenge jeg er fornøyd med skjermen. Det s-panel greiene er sikkert bare overhypa småpirk :yes:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
dub, hvorfor ble du ikke fornøyd med 226CW skjermen? Begrunn det litt nærmere. :)

9585910[/snapback]

Hovedsakelig pga at jeg ikke greide å kalibrere den skikkelig. Det ble "umulig" å se bilder på den. Blåfargen og rødfargen spesielt var alt for sterke i forhold til resten. Alt som var rødt på bildene (ikke bare på bilder i grunn.. ) lyste opp. Og på "vanskelige" bilder (litt mørke f.eks.) ble bakgrunnen ofte helt svart/hvitt. Altså hvis det i utganspunktet på bildene var svake farger, forsvant disse helt. Dette kunne man til en viss grad kalibrere (få fargene sterkere) men da ble fargene ellers helt feil. Jeg trodde ikke jeg var kravstor, men det ble for mye av det "gode" på denne skjermen. ;)

Men hvis man ikke bryr seg om sånt så er det nok en fin skjerm! :)

Så jeg endte altså opp med en WTQ-SF som jeg uten tvil er mer fornøyd med! Den er kanskje bittelitt mer kresen på vertikal innsyn, men det er det eneste.

Endret av dup
Lenke til kommentar
dub, hvorfor ble du ikke fornøyd med 226CW skjermen? Begrunn det litt nærmere. :)

9585910[/snapback]

Hovedsakelig pga at jeg ikke greide å kalibrere den skikkelig. Det ble "umulig" å se bilder på den. Blåfargen og rødfargen spesielt var alt for sterke i forhold til resten. Alt som var rødt på bildene (ikke bare på bilder i grunn.. ) lyste opp. Og på "vanskelige" bilder (litt mørke f.eks.) ble bakgrunnen ofte helt svart/hvitt. Altså hvis det i utganspunktet på bildene var svake farger, forsvant disse helt. Dette kunne man til en viss grad kalibrere (få fargene sterkere) men da ble fargene ellers helt feil. Jeg trodde ikke jeg var kravstor, men det ble for mye av det "gode" på denne skjermen. ;)

Men hvis man ikke bryr seg om sånt så er det nok en fin skjerm! :)

Så jeg endte altså opp med en WTQ-SF som jeg uten tvil er mer fornøyd med! Den er kanskje bittelitt mer kresen på vertikal innsyn, men det er det eneste.

9586978[/snapback]

Hmm, kanskje et problem med CW-modellene. Jeg har ikke merket noe til dette med min 226BW. Fargene er ypperlige, og det er konge å se filmer på den.

Lenke til kommentar

Har null problemer med fargene på min CW etter jeg kalibrerte den med MagicTune-programvaren som fulgte med. Måtte også stille ned brightness og contrast, men etter kalibreringen ble CWen den beste skjermen jeg har hatt så langt :)

Er det noe jeg skal sette fingeren på må det være at den vertikale innsynsvinkelen kanskje ikke er den beste, men men. Er verdt alle de ca. 3000 kronene den koster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...