The Ghost Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Vet noen om jeg kommer til å få inn noen kanaler med dette TV-kortet på kabelTV fra canal digital, om det er analog eller digital kabelTV vet jeg ikke (noen måte å skjekke ?) Om det er et annet jeg kan bruke som støtter full HD da jeg skal kjøpe en 24" som støtter 1920x1200 Takker for hjelpen Endret 25. september 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Det er nok et DVB-T-kort, og canal digital bruker dvb-C på sitt kabelnett (C for cable). Skal du ha noe til digital kabeltv, må du ha et kort med CI (common interface) og CAM (Conditional Access Module) for Conax (som er krypteringsalgoritmen til CD). Har du dekoder med abonnementskort, har du digital kabel-tv. Har du kabel rett fra veggen til tv-en, er det analogt. For digital kabel må du ha (f.eks.) denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340260 og denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337584 Sistnevnte må du uansett ha. Men du må ha DVB-C-kort med CI (som noen ganger selges separat) Har du ingen dekoder, holder det med et vanlig, analogt kort (f.eks. hauppauge PVR 500). Husk, du får ikke HD med mindre kanalen sender i HD, og det er det svært få kanaler som gjør mot at du abonnerer på deres HD-versjoner. Skal du ha fullskjerm, vil uansett signalene bli oppskalert fra kilden til skjermoppløsningen. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Både jeg og lommeboka ble veldig letta av at vi ikke har noen dekoder boks eller noe sånt tull .... Vet at den må sende HD fra TV stasjonen, men tenker bare det at en seding i 480i (vanlig analog?) ville se stygt ut på 1920x1200, men har du noen anbefaling på et ikke alt for dyrt og ikke alt for dårlig analogt kort helst fra amentio da det er der jeg bestiller skjerm ',9 Er åpen for PCI, PCIe 1-4x og USB, men helst intern..... Takker for raskt svar Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Fant WinTV HVR 1100 tror du/dere den duger fint med drivere og alt mulig ? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Her har du mulighet for å få inn DVB-T etter hvert også: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...36210;pl:1;r:pg Dette gir mulighet for å koble deg til satellitt etter hvert også http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...36210;pl:1;r:pg Denne har 2 tunere, så du kan ta opp fra en kanal og se på en annen: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...36210;pl:1;r:pg Dette er fremtidsrettet med muligheter for å se digitalt bakkenett (DVB-T), digital satelitt (DVB-S og DVB-S2 for HD) og analoge sendinger: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...36210;pl:1;r:pg Alle digitale signaler må ha CI og CAM (DVB-x) for å få se på normale kanaler stort sett. Den eneste "normale" kanalen man kan se gratis på den satelitten jeg bruker er BBC World. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 En del av dem var litt dyre .... Men hva er den store forskjellen mellom WinTV HVR-1100 og HVR-1300 ?? Er jo tross alt snakk om hele 200,- Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 hvis ingen vet noe mer går jeg nok for HVR1100 så nå er det bare å skrike ut om det er en dum ting å gjøre ... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Sjekk litt tester på nett evt på beskrivelser fra Hauppauge! Er ikke skråsikker på hva som er forskjellen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Eneste jeg vet om tv-kort er at Hauppauge er bra, så de tipsene baronKanon kommer med virker bra de Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 En del av dem var litt dyre ....Men hva er den store forskjellen mellom WinTV HVR-1100 og HVR-1300 ?? Er jo tross alt snakk om hele 200,- 9576111[/snapback] Hei! HVR1100 har software basert enkoding -> stresser CPU HVR1300 er det jeg anbefaler, da det ikke stresser CPU, samtidig som man sier at kvliteten er bedre. Hauppauge er et godt og trygt valg. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Takker for info'n, men fant ut at jeg ikke har rådt til å kjøpe noen nå uansett så det får bli til senere Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det er nok et DVB-T-kort, og canal digital bruker dvb-C på sitt kabelnett (C for cable). Skal du ha noe til digital kabeltv, må du ha et kort med CI (common interface) og CAM (Conditional Access Module) for Conax (som er krypteringsalgoritmen til CD). Har du dekoder med abonnementskort, har du digital kabel-tv. Har du kabel rett fra veggen til tv-en, er det analogt. For digital kabel må du ha (f.eks.) denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340260 og denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337584 Sistnevnte må du uansett ha. Men du må ha DVB-C-kort med CI (som noen ganger selges separat) Har du ingen dekoder, holder det med et vanlig, analogt kort (f.eks. hauppauge PVR 500). Husk, du får ikke HD med mindre kanalen sender i HD, og det er det svært få kanaler som gjør mot at du abonnerer på deres HD-versjoner. Skal du ha fullskjerm, vil uansett signalene bli oppskalert fra kilden til skjermoppløsningen. 9574673[/snapback] Gud hjelpe meg, jeg tror jeg begynner å bli for gammel, jeg forstår ikke fjernsyn lenger... Men jeg låner denne tråden, siden Ghost har fått kalde føtter, samt at jeg ser fine "noob" foklaringer her... (baronKanon ). Jeg lurer på noe av det samme som Ghost, men tenker da kun på digitale mottak, og lurer på noen detaljer: 1. Med det oppsettet over vil man slik jeg forstår det kunne sette sitt CD kort i kortleser og se/ta opp tv på PC-en. Dette fungerer i dag, uten problemer med kort som er parret eller noe sånt? 2. Vil det bli full HD med dette utstyret, dersom man har kort med abbonement for HD? 3. Er man begrenset til en kanal av gangen? Jeg formoder da at dette er tenkt brukt som erstatning for boksen fra CD, slik at man ikke samtidig kan se tv rett fra CD boks, mens man tar opp en annen i datamaskin. 4. Hvis ja, på punkt 3, må man ha dobbelt opp av alt, eller hva må man ha for å få flere kanaler samtidig? (ala PWR500 på dagens analoge) Ok, håper noen gidder å forsøke å svare på noe av dette, og at Ghost tilgir at jeg vrir tråden vekk fra topic Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 1. Det skal gjøre det ja. Det er litt usikkerhet rundt om CD har begynt å parre kabeltv-kort, men de har ikke det på gamle bokser i alle fall. 2. Nei. Såvidt jeg vet så støtter ikke Digital Everywhere sine bokser HD enda. 3. Ja. 4. Ja. -C- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 2. D.E. støtter HD - se http://www.digital-everywhere.com/en/alcms...?sid=1190057723 3 Watch/Record multiple channels with a single dvb tv card 4. Nei :-) Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Spragleknas: 3. Vanlig, "godkjent" CAM har ikke støtte for flere kanaler 4. Ja - LOVLIG Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Vet ikke om jeg regner å se flere kanaler fra samme multiplex som å kunne se flere kanaler samtidig. Bare på kabelnettet her så er det minst 10-12 multiplexer. Med bare 4-6 kanaler på hver. -C- Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Takk for responsen, jeg forstår at det ikke er bare enkelt å gi klare og entydige svar på disse tingene. Mitt problem er at jeg bygger en del PC-er for andre, og av og til er det noen som vil ha mediacenter/stue-pc. Frem til nå har ikke det vært noe problem, men i det siste har jeg vært på veldig tynn is. Er jo ikke noe stas å bygge noe for andre, som ikke står til forventningene, eller er "ubrukelig" om et år... Men da er dette med HD oppløsning greit ser det ut som, med Digital Enywhere vil man kunne få full HD på tv'n. Når det gjelder flere kanaler skjønner jeg at det til en viss grad kan fikses med "tvilsomme" metoder. Jeg har ikke noe motforestillinger mot dette, men som svar til folk flest tolker jeg summen av svarene hitil som nei... Oppsumert så langt er jeg en del klokere, men likevel egentlig tilbake til utgangspunktet, som har vært at vi rett og slett bør vente litt med dette... De fleste andre enn meg selv er jo også primært ute etter å bruke Vista Mediacenter, og denne vil så langt jeg har forstått uansett ikke støtte Mpeg4/H.264 før Fiji, som vistnok kommer i 2008... He he, ville forresten noen av dere andre gladelig bygget slike maskiner for venner og kjente idag? Endret 2. oktober 2007 av pcp160 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå