appelsinbrus Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Har en Corsa 1.2 som jeg gjerne skulle tyna litt ekstra ut av. Veit at det er et litt talentløst utganspunkt, men til og med 5-6 ekstra hest i den der hadde kjentes. Er det da noen som kan fortelle meg hva som er den letteste og billigste måten å trimme en bil på? Nei, det er ikke aktuelt å sette i Calibra-motor.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Eneste du vil få noe særlig effekt av er lystgass... hvis ikke så blir det dyrt... Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Dette er ikke trimming, men resultatet blir mye det samme. Kast ut alt du ikke har bruk for. Det er ingen vits i å dra rundt på masse dødvekt. Alternativet er jo å bruke mange tusenlapper på eksos, luftfilter, kamaksler. Med en 1,2 liter ville jeg valt alternativ 1. Altså gå på dass før jeg skal ut og kjøre. (jeg har hatt en '83 opel 1,3 før, og med så små og vanlige motorer er det ikke verdt å koste på noe særlig. Da er det bedre å bytte motor eller bil) Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Hva med bare kn-filter da? Hva koster forresten effektanlegg, og hvor stor effekt kan man få av det? (Har i grunnen ikke planer om noe som helst, jeg bare lurer på om jeg kan gjøre noe fort og gæli og kanskje få et par hest ekstra..) Lenke til kommentar
ColaDranker Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Ett KN filter på den saken der vil neppe gi deg målbart mere effekt. Du vil få en litt annen (og sikkert morsommere) lyd og motoren får lettere for å puste. Så den vil kansje gå -noe- fortere opp i turtall, men det er stort sett det hele. Blir filteret liggende et varmt sted i motoren risikerer du faktisk mindre effekt enn orginalt... Mye det samme med effektannlegg. Motoren får litt lettere for å puste og lyden blir mere artig. Begge deler gjør motoren mer responsiv for annen trimming, men gir ikke mange prosentene i effektøkning i seg selv. Og på den strikkmotoren der så ville du da raskt brukt noen tusenlapper på en ensifret økning i effekt. Om det er verdt det vet du kansje best selv, men jeg ville ikke gjort stort med den bilen. Billigste for å få den litt raskere ville vært å miste litt vekt. Fjerne tepper og isolasjonsmatter, kaste ut eventuelle overdimensjonerte stereoanlegg osv. Har hatt en sånn bil selv (84 modell...) og den hadde tydelig forskjellig kjøreegneskaper med full kontra nesten tom tank... Endret 25. september 2007 av ColaDranker Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Heheh crap. Mørke utsikter, altså.. Jaja, hadde vel i grunn ikke forventa noe annet heller.. Mulig jeg bare hiver i filter for lydens skyld da.. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hva med chipping da? Er det elektronisk tenning så er vel det en mulighet? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hva med chipping da? Er det elektronisk tenning så er vel det en mulighet? 9630217[/snapback] Bortkasta penger. Om det finnes en effektiv chip til denne bilmodeller må man nok regne med over en tusenlapp pr. ekstra hest. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Heheh crap. Mørke utsikter, altså.. Jaja, hadde vel i grunn ikke forventa noe annet heller.. Mulig jeg bare hiver i filter for lydens skyld da.. 9581989[/snapback] Er det ikke enklere å bytte bil?? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hva med chipping da? Er det elektronisk tenning så er vel det en mulighet? <{POST_SNAPBACK}> Bortkasta penger. Om det finnes en effektiv chip til denne bilmodeller må man nok regne med over en tusenlapp pr. ekstra hest. Er det såpass kostbart å chippe altså? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Er det såpass kostbart å chippe altså? For å svare kort; ja. Rett og slett, det er ikke noe annet svar å gi. Sett igang og undersøk med lokale forhandlere osv, men jeg tror du vil finne ut at det er dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå