XII Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 I løpet av de siste dagene har jeg lest om både den ene og den andre TV'en, men jeg kommer rett og slett ikke fram til noe klart valg. Det nærmeste jeg kom var Samsung LE40M86BD, men på grunn av visse tester o.l. ble jeg ikke helt overbevist. Så derfor tenkte jeg at jeg måtte henvende meg til dere. Som tittelen sier så er jeg ute etter en ny LCD TV, helst 40" for å mette min lyst om å ha en TV i 40-tommers klassen. Jeg kommer til å sitte ca 3 meter fra TV'en, så en TV på over 42" er uaktuelt, det blir bare for stort. Forløpig har jeg kun analog kabel-tv fra Canal Digital, men den digitale dekoderen er på vei. Jeg har rundt 15.000 til å kunne bruke på TV, men det gjør selvfølgelig ikke noe hvis TV'en er et par lapper billigere. Ellers er jeg ute etter at TV'en ikke skal mangle noe spesielt av tilkoblingsmuligheter, den kan f.eks. gjerne ha 3xHDMI/komposit/S-video osv. Full-HD vil jeg også at den skal ha. Jeg skal hovedsaklig bruke TV'en til PC-en, hvor jeg ser en del på serier/film og spiller en del. Men jeg skal selvfølgelig også bruke den til å se på vanlige tv-kanaler, så jeg er egentlig ute etter en TV som kan gi meg både pose og sekk. Som prikken over i'en vil jeg gjerne også at TV'en skal ha et fint design, den stjeler tross alt ganske mye av oppmerksomheten i rommet. Jeg setter STOR pris på om dere kunne ha hjulpet meg med å finne min drømme-tv! Lenke til kommentar
tom_bjk(politistudent) Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva med QPVision LD4280? Den har riktignok bare èn HDMI inngang og er "kun" HD-ready. Men jeg har sett forskjellen på full hd og kun hd ready..og jeg kan si at forskjellen minimal! Tv`en får du for 11990,-,og det er et av de beste tv`ene jeg har vært borti. Kan trygt anbefalles! Lenke til kommentar
XII Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Hva med QPVision LD4280? Den har riktignok bare èn HDMI inngang og er "kun" HD-ready. Men jeg har sett forskjellen på full hd og kun hd ready..og jeg kan si at forskjellen minimal! Tv`en får du for 11990,-,og det er et av de beste tv`ene jeg har vært borti. Kan trygt anbefalles! 9577321[/snapback] Er ikke like kult å spille PS3 på en TV som ikke har full-HD. Vil dermed gjerne ha en tv som har støtte for 1080p. Lenke til kommentar
tom_bjk(politistudent) Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Nå har jeg sett en PS3 i aksjon med både 720p og 1080p,og du ser nesten ikke forskjell med mindre du sitter en meter fra skjermen...noe som er veldig ubehagelig for øya. Lenke til kommentar
XII Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Nå har jeg sett en PS3 i aksjon med både 720p og 1080p,og du ser nesten ikke forskjell med mindre du sitter en meter fra skjermen...noe som er veldig ubehagelig for øya. 9580972[/snapback] "nesten" er ikke godt nok hehe... Jeg er kanskje litt vanskelig på dette området, er vel egentlig mer en prinsippsak... Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 "nesten" er ikke godt nok hehe... Jeg er kanskje litt vanskelig på dette området, er vel egentlig mer en prinsippsak... 9582300[/snapback] det blir like vondt for deg å sitte og glo på 1080p-skjermen og innerst inne vite at feks kdl-40d3000 ville vist et langt bedre bilde Lenke til kommentar
tom_bjk(politistudent) Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 "nesten" er ikke godt nok hehe... Jeg er kanskje litt vanskelig på dette området, er vel egentlig mer en prinsippsak... 9582300[/snapback] det blir like vondt for deg å sitte og glo på 1080p-skjermen og innerst inne vite at feks kdl-40d3000 ville vist et langt bedre bilde 9583117[/snapback] Når jeg mener "nesten" så er det så godt som ingen forskjell med mindre du har et veeeldig godt trent øye og studerer bildet for alt det er verdt...Men om 5 år ser man sikker god forskjell..og da skal jeg ha ny tv. Lenke til kommentar
XII Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) "nesten" er ikke godt nok hehe... Jeg er kanskje litt vanskelig på dette området, er vel egentlig mer en prinsippsak... 9582300[/snapback] det blir like vondt for deg å sitte og glo på 1080p-skjermen og innerst inne vite at feks kdl-40d3000 ville vist et langt bedre bilde 9583117[/snapback] Når jeg mener "nesten" så er det så godt som ingen forskjell med mindre du har et veeeldig godt trent øye og studerer bildet for alt det er verdt...Men om 5 år ser man sikker god forskjell..og da skal jeg ha ny tv. 9597724[/snapback] Hvis det om 5 år har kommet noe som er nevneverdig bedre enn det som finnes i dag, skal helt sikkert jeg også ha ny TV om 5 år.... Endret 30. september 2007 av XII Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå