Gå til innhold

Bioshock tråden og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har såvidt fått testa bioshock(demo) men er veldig fornøyd.

 

Veldig intenst og spennende spill med kule abilities og selve historien er også spennende.

 

Absolutt og anbefale alle som liker spill med litt skummel handling og gameplay.

 

 

Jeg fikk ikke sett så mye til grafikken da jeg måtte bruke en work around med shaderene siden jeg bare har ett shader 2.0 kort

Endret av Danbannan
Lenke til kommentar

Jeg synes spillet er genialt, og det synes anmelderne også (snittkarakteren til spillet ligger på 9,5 av 10!)

 

Noe som gjør at spillet virkelig skiller seg fra den gemene hop, er historien.

Så hvis du bare er interessert i å plaffe vilt rundt deg, og synes at samtaler og lydklipp som fremhever historien er bakgrunnsstøy, så vil du neppe forstå hvorfor spillet har fått så god karakter. Du vil nok synes spillet er bra, men ikke SÅ bra (du vil foretrekke Gears of War :) ).

Store deler av underholdningen i spillet går nemlig ut på å plukke opp lyd-dagbøker som innbyggerne i the Rapture (der handlingen finner sted) har etterlatt seg.

 

Bioshock er som en god bok; det har et budskap og en god historie.

Men Bioshock er også et teknisk godt spill. Motstanderne er forholdsvis smarte, grafikken er pen (om enn ikke Gears of War standard), spillet tar fort 15-20 timer hvis du tar deg god tid. Er du god i FPS-spill bør du satse på å spille på "hard". Jeg anser meg selv for å være ganske så god på FPS-spill, men jeg måtte hele tiden holde tunga rett i munnen på "hard", og døde en haug av ganger. Dette fordi motstanderne tåler omtrent like mye som du gjør, noen mye mer, og de er smarte. Litt feil strategi, eller et magasin som bare var halvfullt i en kinkig situasjon, så er du ferdig.

 

Videre er det interessant at du kan bygge ut hovedpersonen underveis, med genetiske oppgraderinger.

Du kan få visse "DNA-våpen", som f.eks. muligheten til å skyte ild fra hendene dine, du kan kjøpe deg større health bar, gjøre deg selv usynlig når du står stille osv.

Dette åpner opp for en del mer variasjon i spillet, og er en kjærkommen nyvinning.

Jeg har faktisk under meg over at ikke spillutviklere i større grad har forsøkt å inkorporere rollespillelementer i FPS-spill. Endelig har noen gjort det (til en viss grad).

 

Det eneste virkelig kjipe med Bioshock er at det ikke er noen flerspillermodus.

Ellers anbefales spillet på det varmeste.

Lenke til kommentar

um, jeg har kommet til det stedet der jeg skal finne remedy 192, men må finne dagboken til papparazzi fotografen i "3rd floor" for å få koden til heisen men jeg har nå gått inn og ut av alle rom i alle etasjer men finner pokker meg ikke denne dagboken? :p Kan noen hjelpe meg?!

 

Ellers må jeg si at så langt er spillet genialt og historien får mange spennende vridninger og det kommer stadig overraskelser. Alltid like skremmende å gå inn i et halvmørkt rom, høre masse lyder for så at det blir fullstendig mørke og man blir angrepet, husker jeg skvatt som bare det ganske tidlig. Spesielt god stemning med 5.1 lyd.

Lenke til kommentar
um, jeg har kommet til det stedet der jeg skal finne remedy 192, men må finne dagboken til papparazzi fotografen i "3rd floor" for å få koden til heisen men jeg har nå gått inn og ut av alle rom i alle etasjer men finner pokker meg ikke denne dagboken?  :p  Kan noen hjelpe meg?!

 

Ellers må jeg si at så langt er spillet genialt og historien får mange spennende vridninger og det kommer stadig overraskelser. Alltid like skremmende å gå inn i et halvmørkt rom, høre masse lyder for så at det blir fullstendig mørke og man blir angrepet, husker jeg skvatt som bare det ganske tidlig. Spesielt god stemning med 5.1 lyd.

9577262[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis jeg ikke tar helt feil så ligger diarien ved kameraet til papparazzien i øverste etasje i "hovedhallen", der heisen er.
Lenke til kommentar

Hvis man ønsker si noe, eller spørre om noe spesifikt relatert til et bestemt spill, så er man velkommen til å starte en tråd om det man har på hjertet. Vi ønsker ikke en haug med store samletråder for ulike produkter på forumet, fordi det er uoversiktelig og lite brukervennlig. Håper på forståelse for dette. Tråden stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...