Terje T Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hei alle sammen. Jeg trenger hjelp til oppsett av en ftp-server(Bulletproof) på maskinen min, som står bak en Smoothwall. Hvordan får jeg dette til? Har prøvd det meste jeg kan komme på av portforwarding, åpne porter(har åpnet portene 20 og 21, og prøvd å forwarde disse til min interne ip, som er 192.168.0.100) Bruker smoothwalls innebygde dhcp. Jeg står nå helt fast, og finner ikke løsningen.... Tar også imot lettere ftp-server-program-tips med stor glede. Trengs det flere opplysninger, skal jeg selfølgelig svare på disse så godt jeg kan. Terje Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 har du tatt hensyn til passive ftp når du er bak ruter!?! Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 har du tatt hensyn til passive ftp når du er bak ruter!?! Tror det, har satt inn min interne ip her, er dette feil? Port range er satt fra 1024-1025. Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg løste problemet på denne måten. Smoothwall og Proftpd (linux) Satt Passive ports til 60000 - 60005 satt masq addressen til ekstern ip åpnet og forwardet port 21 til FTP som står på DMZ Forwaredet port 60000 - 60005 til FTP server Nå kjenner ikke jeg Bulletproof. men antar at du der også kan fortelle hvilken porter som skal benyttes ved passive FTP. Den masq greien er ikke 100% nødvendig, men kan være nødvendig ved FXP. (Server til server) G. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hvis du ikke kommer igjennom så kan du kanskje sette port: 80? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå