furmyrm Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg har en Skoda Octavia 1,9 TDI, DSG som har gått 122 000 km. Nå får jeg vibrasjoner i hele bilen ved gasspådrag og det merkes spesielt i motbakker. Det kan også skje på flat vei at den begynner å vibrere. Er det noen som har opplevd noe liknende blant alle de som har Skoda, Audi og Volkswagen da "det jo er samme bil." Lenke til kommentar
olhartvig Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg har en Skoda Octavia 1,9 TDI, DSG som har gått 122 000 km.Nå får jeg vibrasjoner i hele bilen ved gasspådrag og det merkes spesielt i motbakker. Det kan også skje på flat vei at den begynner å vibrere. Er det noen som har opplevd noe liknende blant alle de som har Skoda, Audi og Volkswagen da "det jo er samme bil." 9573743[/snapback] Litt mer beskrivelse av vibrasjonen? Kan jo være hjullageret, men det går vel ikke så tidlig.. Eller er det motorvibrasjon? Beskriv mer... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Kan være mye det. et løst motorfeste f.eks. Hører du noen ulyder? Motoren går fint ellers? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Mener å huske at det var produksjonsfeil på svinghjulet i en/noen av VAG-dieselmotorene som ga slike symptomer, men husker ikke vilke motorer og hvilke årgang. Anyone? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Mener å huske at det var produksjonsfeil på svinghjulet i en/noen av VAG-dieselmotorene som ga slike symptomer, men husker ikke vilke motorer og hvilke årgang. Anyone? stemmer det. har vært problemer med visse svinghjul, både manuel og automat. problemet er att det er dobbelmasse svinghjul, og det skjer noe inni der. vi har dog bare skifta ETT svinghjul på en bil med DSG Endret 26. september 2007 av Simkin Lenke til kommentar
RJ41572 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Jeg har desverre det samme, bilen har vært fint avstemt til den nærmet seg 120000 km etter Stor service var det ubalanse og jeg trodde først det var hjullager eller feleger men etterhvertforstod jeg at det jo ikke var i rattet ig hjulene men i torpedoveggen med akkurat de samme symptoner dere beskriver. Ergelige greier, satte den inn til Forus Bilverksted for diagnose og de ga meg den som dere og sier, ubalanse i svinghjul og det er stor jobb da gearkassa må ut og det vil koste kr20000 minimum. Jeg spurte verkstedet om jeg burde kvitte meg med rasket, men da sa kundebehandleren med et stort smil m munnen at dette var en goe bil for meg og en goe bil mer deg... Lenke til kommentar
RJ41572 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Kan være mye det. et løst motorfeste f.eks. Hører du noen ulyder? Motoren går fint ellers? I følge Forus Bilverksted kommer lyden etterhvert, min bråker ikke så mye enkå men de smilta når jeg fikk diagnosen og jeg spurte hvor god tid jeg hadde. De sa da at det vil du høre men det var umulig for de å anslå da kjørestil etc påvirker så det kunne gåmlenge mente de eller det kunne gå kort tid... Lenke til kommentar
RJ41572 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Jeg har en Skoda Octavia 1,9 TDI, DSG som har gått 122 000 km. Nå får jeg vibrasjoner i hele bilen ved gasspådrag og det merkes spesielt i motbakker. Det kan også skje på flat vei at den begynner å vibrere. Er det noen som har opplevd noe liknende blant alle de som har Skoda, Audi og Volkswagen da "det jo er samme bil." Same shit på min RJ41572 Skoda Octavia 1,9TDI DSG Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Girkasse ut/inn er rimelig kurant på disse, men klart det blir dyrt på verksted. Svinghjulet koster vel også oppunder 10.000kr Det jeg kan si er att hvis du bare gir f å kjører vil bilen slutte å dra fremover til slutt Endret 28. februar 2015 av FiveInline Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Problem med svinghjul er vel ett velkjent problem på disse? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Ja, det er det. Det er vel også andre fabrikanter som har problemer med dobbelmasse svinghjul. Endret 6. mars 2015 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå