Latskap Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Aktive troende. Andelen som anser seg selv som kristne tror jeg er mye større. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Aktive troende. Andelen som anser seg selv som kristne tror jeg er mye større. 9649743[/snapback] Vil du anse en som aldri er i kirken men som sier "jeg er troende" i en spørre undersøkelse, som troende? Vil du anse en som blir tvinget med i kirken hver uke av familien men som svarer "jeg er ikke troende" i en spørreundersøkelse for kristen? Hvor går egentlig grensen mellom troende og ikke troende? Du kan ikke basere det på kun hva folk sier. For det er ikke sikkert de egentlig mener det, dem bare sier det for å gjøre familie o.l fornøyd. Eller kansje dem ikke får gaver til konf. Endret 6. oktober 2007 av Lafs Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Det som er rart er at det er umulig å finne statistikk over dette. Nærmeste jeg har kommet er følgende: Når de får se statistikken som viser at 75 prosent i Norge tror på Gud, 24 prosent tror på Jesus mens bare 4.5 prosent er aktive i en menighet, blir de positivt overrasket over alle mulighetene som plutselig vokser opp, sier Jan Egil. Men dette ligger på et nettsted som heter Troens bevis verdens evangelisering. Når man i tillegg ikke har oppgitt noen kilde, må i hvertfall jeg forkaste dette som BS!. PS! Jeg har sendt de mail og spurt om de kan henvise meg til kilden for dette. Så nå får jeg bare krysse fingrene for at jeg ikke begynner å få spam fra Sarons dal. Endret 6. oktober 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Det som er rart er at det er umulig å finne statistikk over dette. Nærmeste jeg har kommet er følgende: Når de får se statistikken som viser at 75 prosent i Norge tror på Gud, 24 prosent tror på Jesus mens bare 4.5 prosent er aktive i en menighet, blir de positivt overrasket over alle mulighetene som plutselig vokser opp, sier Jan Egil. Men dette ligger på et nettsted som heter Troens bevis verdens evangelisering. Når man i tillegg ikke har oppgitt noen kilde, må i hvertfall jeg forkaste dette som BS!. 9649772[/snapback] 75%?! skulle likt å se noen spørre 10000 tilfeldige mennesker å havne på 75% Enig i at den er ytterst tvilsom Dem overdriver tallene for å lokke fler med seg, samme som jeg underdriver tallene for å få fler bort fra det, så jeg skjønner tanke gangen deres Endret 6. oktober 2007 av Lafs Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) 75%?! skulle likt å se noen spørre 10000 tilfeldige mennesker å havne på 75%Enig i at den er ytterst tvilsom Dem overdriver tallene for å lokke fler med seg, samme som jeg underdriver tallene for å få fler bort fra det, så jeg skjønner tanke gangen deres 9649803[/snapback] Nå ja. Jeg antar vi prater om luthersk kristendom (norske statskirke) her. Og er man lutheraner må man vell nødvendigvis tro på Jesus. Ergo er det tallet 24% som er det rette. Slik jeg har forstått det må nødvendigvis tallet 75% inkludere katolikker, jøder, mormonere, ja til og med muslimer samt flere andre (da alle disse i utgangspunktet tror på samme guden) Endret 6. oktober 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Bare for å prøve å lede denne tråden tilbake til topic så lurer jeg på, når jeg skal skrive oppgaven: Hva er essensielt å få med i forskjellene i moralen mellom satanisme og kristendom? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 laVey satanismen handler vel mer om egoisme? eller? Lenke til kommentar
Interrapax Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 "Slik jeg har forstått det må nødvendigvis tallet 75% inkludere katolikker" Katolikker tror på Jesus, det gjør også mormonere. Alle som regner seg som Kristene (da ikke ment i bare protestantisk term) tror på Jesus i en eller annen form.. Også mange sekter som ikke regnes som kristene tror på Jesus.. Er f.eks ikke 100% sikker på hvorvidt mormonere regnes som Kristene blant relgionsvitere.. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Bare for å prøve å lede denne tråden tilbake til topic så lurer jeg på, når jeg skal skrive oppgaven: Hva er essensielt å få med i forskjellene i moralen mellom satanisme og kristendom? Fordommer har ingen plass i moderne satanisme. Det kan vel ikke sies om kristendommen. Individuell frihet er satt høyt i satanisme, ikke like mye i kristendom. Osv osv, Satanismens 11 regler sier veldig mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå