Gå til innhold

Forskjeller mellom kristendom og satanisme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom kristendom og satanisme er simpelthen at det ikke er noen forskjell. Bullshit avler bullshit, bullcrap avler bullcrap.

Videre/Edit:

En annen forskjell er at satanismen er uhyrlig mer interessant å lese/høre om. Bare prøv å f.eks les noe av Bernhard Borge, og du vil miste både munn og mæle. Ikke at det akkurat har noe direkte med praktisering og historie innen den satanistiske kulturen (ennå han skriver en del om det også), men er spennende fordèt. :)

Ja, i krl-timen så var det noen som lurte på om satanismen var en religion. Og læreren svarte at det var en religion som fokuserte på å være egoistisk og ikke bry seg om andre og at det var en OND religion. Hun sa det som om det var noe fryktelig galt med den :S

9623596[/snapback]

Det er galt med ALL religion. Det eneste positive er for f.eks narkomane som klarer å omvende seg og få et bedre liv etter å ha funnet "Gud"

Endret av nirvana1
Lenke til kommentar
Det er for all del egoistisk
Jeg skal ikke krangle med deg om at Satanismen er en selvsentrert religion(livssyn?), men det er jo ikke noe galt i det. Det ligger jo i menneskets natur å være egoistisk.

9622710[/snapback]

Det ligger også i vår natur å være alt annet enn sivilisert.

Jeg sier ikke at den undertrykkelsen av menneskelige følelser Kristendommen og andre religioner har ført er bra, men satanismen er litt for ekstrem igjen.

Lenke til kommentar
Det er galt med ALL religion. Det eneste positive er for f.eks narkomane som klarer å omvende seg og få et bedre liv etter å ha funnet "Gud"

Eneste med det er at flere studier viser at det er like lett å bli rusfri uten omvendelse...

Prøv å spør en religiøs rusinstutisjon om suksess rate...

Lenke til kommentar

Eneste med det er at flere studier viser at det er like lett å bli rusfri uten omvendelse...

9623714[/snapback]

For meg spiller det ingen rolle hvem som redder narkomane. Så lenge de virkelig tror på saken og gjør et skikkelig arbeid er jeg fornøyd med alle de religiøse institusjonene. Forstår ikke alle dere som liker satanisme, vil jo bare ha et anarki/krig. Bare å dra til Irak om dere savner litt vold i hverdagen.

Lenke til kommentar

hvis du tror på himmel må du og tro på et helvete :) hehe bare køddet...

hvorfor er det så viktig å fortelle andre hva du tror på, skal ikke det være noe privat som du ikke skal dele med andre og den du tror på ?

satanisme for meg er mennesker som ikke fikk en klem da de var små

kristne fikk bare for mange....

Og her er spørsmål Nr en til dere som tror på solens sønn:

hvis han virkelig levde, hvorfor har nesten ingen av de titalls historikerne rundt middelhavet fortalt om mannen som kunne gå på vannet, helbrede syke og utføre andre mirakler.

sjekk ut en egyptisk gud som heter HORUS dere vil gjerne finne mange paralleler med ham og jesus

egentlig så er faktisk kristendomen kopiert av egypterne :thumbup:

(jesus 2000 år siden) (Horus 5000 år siden)

Lenke til kommentar
For meg spiller det ingen rolle hvem som redder narkomane. Så lenge de virkelig tror på saken og gjør et skikkelig arbeid er jeg fornøyd med alle de religiøse institusjonene. Forstår ikke alle dere som liker satanisme, vil jo bare ha et anarki/krig. Bare å dra til Irak om dere savner litt vold i hverdagen.

9623775[/snapback]

Satanister vil ikke ha unødvendig vold, spesielt ikke hvis det setter deres eget liv i fare. Sjekk ut hva du snakker om før du slenger dritt. :nei:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Og her er spørsmål Nr en til dere som tror på solens sønn:

hvis han virkelig levde, hvorfor har nesten ingen av de titalls historikerne rundt middelhavet fortalt om mannen som kunne gå på vannet, helbrede syke og utføre andre mirakler.

sjekk ut en egyptisk gud som heter HORUS dere vil gjerne finne mange paralleler med ham og jesus

egentlig så er faktisk kristendomen kopiert av egypterne :thumbup:

(jesus 2000 år siden) (Horus 5000 år siden)

9623790[/snapback]

Sett Zeitgest skjønner jeg. :p

Lenke til kommentar

9623714[/snapback]

9623775[/snapback]

Du er religiøs? Nei, jeg har absolutt ikke noe behov for vold,uansett i hvilken sammenheng jeg blir satt i.

Og jeg ser heller ikke på satanismen som noen god religion. Jeg kom kun med et forslag for å gjøre f.eks det litterære universet til enhver av oss litt mer spennende. Ikke fordi at jeg forguder det det påstås at satanister har gjort. Jeg er rett og slett forundret, om så forbauset over hva de har gjort opp igjennom årene, og stygg tiltrekker. Av en eller annen grunn. :)

Endret av nirvana1
Lenke til kommentar
Satanister er onde mennesker.

edit: Som kommer til helvete.

9576625[/snapback]

Nei gi deg Rakib, satanister er ikke ondere enn andre mennesker. Det finnes mange typer satanister, men du tenker vel på djeveldyrkerne?

Har jo ingen ting å si om de tilber deres symbol på ondskap.

Det finnes mange kristene som gjør onde ting, og det er en forskjell på onde og gale ting. Ku Klux Klan er onde kristene mennesker. Det er også mange seriemordere som dreper "etter ordre fra Gud"

Lenke til kommentar
Satanister er onde mennesker.

edit: Som kommer til helvete.

9576625[/snapback]

Sier hvem?

Hva er helvete?

Hvorfor tror du på det uten å ha sett det selv?

Alle som ikke er kristne skal vist komme til helvete, det er 9/10 av hele norges befolkning det. Kansje det er bare kristne som kommer til "helvete"?

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Sier hvem?

Hva er helvete?

Hvorfor tror du på det uten å ha sett det selv?

Helvete er tja, et sted for evig lidelse.

Han tror nok på det fordi han tror på kristendommen som igjen hevder at det finnes.

Alle som ikke er kristne skal vist komme til helvete, det er 9/10 av hele norges befolkning det.

Hvor mange det er spiller ingen rolle, de kommer fortsatt til helvete i følge kristendommen. Og at 9/10 av hele norges befolkning ikke er kristne er en veldig drøy påstand fra din side.

Lenke til kommentar
Filosofisk satanisme er i stor grad en egoistisk livsstil. Filosofiske satanister ser på en selv som det subjektive senter i universet, og de høyest strebende og ærbare er de som søker opphøyelse og forberedelse på den individuelle satanist framfor andre. Istedet for kirkelige lover, naturlige grunnregler, underkastelse for en guddom eller en samling av moralske lover, fokuserer satanismen generelt på jeg-ets åndelige fremgang uten å trenge veiledning fra ytre og høyere grunnregler.

Wiki

Det er for all del egoistisk

9622608[/snapback]

Å være god mot andre er på en måte egoistisk.

siden det føles godt får deg å glede andre så gjør man det litt for seg selv også.

det er bare det at satanistene er erlige å sier at "de er snille for de liker det" istedet for som kristne gjør "de er snille fordi gud liker det"

Endret av Henzor
Lenke til kommentar

Hvordan kan du si at det å hjelpe andre er egoistist, med den tankegangen du presenterer kan alle handlinger tolkes egoistisk.

Og man hjelper ikke andre pga gud nødvendigvis. Tror tankegangen man har i humanisme er mer korrekt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Livssynshumanisme

Syns det er dog skremmende at så mange unge begynner å flørte med satanismens ideologi. Men de føler vel at det er vel siste utvei da de ikke føler seg hjemme i noen andre miljøer. Men syns nå at jeg kommet meg ganske langt OT men får bare være.

Lenke til kommentar

For meg er satanismen nesten en 'twisted' "copycat" av kristendommen, bare at de tok grunnpillarene i den moderne kristendommen og snudde de opp ned, de robbet til og med et førkristent symbol og snudde det opp ned og gav det en totalt annen mening, da er det pentagrammet jeg snakker om; folk i dag forbinder det jo med ondskap, men det er det jo langt fra sannheten. Så tok satanistene korset og snudde det oppned, og skapte "satans kors" på en måte, logikken ligger jo på barnenivå hos utviklerne av satanismen; "siden korset opp er guds symbol så må det bety at hvis vi snur det oppned så må jo det bety det motsatte... "

Det eneste satanismen har gjort er å samlet ihop en rekke symboler og snudd opp ned på hele den gamle logikken, og vips kommet ut med noe nytt.

Tragisk spørr du meg :yes:

BTW når kommer motparten av buddhismen, hinduismen eller islam, gleder meg til å se hva de kan komme opp med der :thumbdown:

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar

For å få det sagt, jeg er atheist så jeg er ikke satanist og min ideologi er min egen.

de som jeg har brukt mest for å danne den er min fars lifsyn og buddhismens.

jeg vil si alle handlinger er egoistiske, men ser ikke noe galt i det.

for det sørger jo for at når vi blir f.eks. planfadder så har vi den gode følelsen av at vi har gjort et liv bedre, men får god selvfølelse.

men noe jeg også mener med egoistisk er at man er egoistisk i forhold til sine gener.

så derfor setter man sitt barns liv mye høyere enn sitt eget for der vil genene dine vare lengre og bli videreført fra.

og folk som ofrer livet sitt for andre gjør det også på en måte for seg selv.

for hvis man hadde levd med tanken på at man kunne redde f.eks. kjæresten, broren, byen med å ofre seg selv så er det bedre med døden enn den tanken.

og så lurer jeg på hvorfor du syntes det er skremmende at unge begynner å flørte med satanismens ideologi, vil si den er bedre enn kristendommens.

for de fleste satanister er ålreite folk akkurat som de fleste kristne, muslimer, hinduister, buddister, paganister er det.

det er bare det at satanismen ikke er så synelig og når den først er det så er det igjennom psykotiske folk som greven og derfor tror mange folk at det er sånn satanister er.

Lenke til kommentar
Odin som en «motstander» av jødisk og kristen tradisjon. Dette har blitt brukt som bevis på at Vikernes på denne tiden var satanist, selv om Vikernes har sagt selv mange ganger at han er imot satanisme som han oppfatter som en reaksjonær form for kristendom.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...