Gå til innhold

Forskjeller mellom kristendom og satanisme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sier hvem?

Hva er helvete?

Hvorfor tror du på det uten å ha sett det selv?

 

 

Helvete er tja, et sted for evig lidelse.

Han tror nok på det fordi han tror på kristendommen som igjen hevder at det finnes.

 

Alle som ikke er kristne skal vist komme til helvete, det er 9/10 av hele norges befolkning det.

 

Hvor mange det er spiller ingen rolle, de kommer fortsatt til helvete i følge kristendommen. Og at 9/10 av hele norges befolkning ikke er kristne er en veldig drøy påstand fra din side.

9646072[/snapback]

 

I følge statistisk sentralbyrå er det bare 400000 medlemmer av tro samfunn i norge, så det er ikke noen drøy påstand i det hele tatt, siden vi er nesten 5 mill inbuggere

Lenke til kommentar
I følge statistisk sentralbyrå er det bare 400000 medlemmer av tro samfunn i norge, så det er ikke noen drøy påstand i det hele tatt, siden vi er nesten 5 mill inbuggere

9649154[/snapback]

 

jeg har også lest det greia på statistisk sentralbyrå sine hjemmesider, men inkluderer de medlemmene i den norske kirke da?

9649201[/snapback]

 

jepp

Lenke til kommentar

disse statestikkene fant jeg:

1. Medlemmer1 i trus- og livssynssamfunn utanfor Den norske kyrkja, etter religion/livssyn. 1.1.2005 og 2006. Absolutte tal og prosent

2. Medlemmer1 i trus-og livssynssamfunn utanfor Den norske kyrkja. Religion/livssyn. Fylke. 2006.

3. Medlemmer1 i kristne trussamfunn utanfor Den norske kyrkja. Per 1.1. 2005 og 2006

 

men alle disse statestikkene forteller om hvor mange som er utenfor den norske kirke.

så hadde blitt veldig glad om noen kunne linket til hvor man finner hvor mange medlemmer den norske kirke.

Lenke til kommentar
disse statestikkene fant jeg:

1. Medlemmer1 i trus- og livssynssamfunn utanfor Den norske kyrkja, etter religion/livssyn. 1.1.2005 og 2006. Absolutte tal og prosent

2. Medlemmer1 i trus-og livssynssamfunn utanfor Den norske kyrkja. Religion/livssyn. Fylke. 2006.

3. Medlemmer1 i kristne trussamfunn utanfor Den norske kyrkja. Per 1.1. 2005 og 2006

 

men alle disse statestikkene forteller om hvor mange som er utenfor den norske kirke.

så hadde blitt veldig glad om noen kunne linket til hvor man finner hvor mange medlemmer den norske kirke.

9649417[/snapback]

 

Jeg leste et annet sted på forumet at denne statistikken gjalt medlemmer av statskirken også, Siden den da ikke gjør det, hvorfor gjør den ikke det? er det hemmelig?

Lenke til kommentar
disse statestikkene fant jeg:

1. Medlemmer1 i trus- og livssynssamfunn utanfor Den norske kyrkja, etter religion/livssyn. 1.1.2005 og 2006. Absolutte tal og prosent

2. Medlemmer1 i trus-og livssynssamfunn utanfor Den norske kyrkja. Religion/livssyn. Fylke. 2006.

3. Medlemmer1 i kristne trussamfunn utanfor Den norske kyrkja. Per 1.1. 2005 og 2006

 

men alle disse statestikkene forteller om hvor mange som er utenfor den norske kirke.

så hadde blitt veldig glad om noen kunne linket til hvor man finner hvor mange medlemmer den norske kirke.

9649417[/snapback]

 

Jeg leste et annet sted på forumet at denne statistikken gjalt medlemmer av statskirken også, Siden den da ikke gjør det, hvorfor gjør den ikke det? er det hemmelig?

9649484[/snapback]

 

kanskje Den Norske Kirke(DNK) er norges versjon av CIA :p

Lenke til kommentar
Hva har det med hvor mange medlemmer det er i kirken?

9649534[/snapback]

 

Hva har hvor mange medlemmer kirken har, med topic å gjøre?

Alle postene her er offtopic. Så litt ekstra skader ikke.

 

Men jeg skjønner at du vil rette oppmerksomhet mot forrige posten hvor du linket at 85% er medlemmer av kirken. Siden det støtter ditt kristne syn

Lenke til kommentar

Nei det er du som vil unngå og konfrontere faktum at du kommer med grunnløse påstander som argumenter i denne diskusjonen!

Alle som ikke er kristne skal vist komme til helvete, det er 9/10 av hele norges befolkning det.

Så sa jeg at det var en drøy påstand

I følge statistisk sentralbyrå er det bare 400000 medlemmer av tro samfunn i norge, så det er ikke noen drøy påstand i det hele tatt, siden vi er nesten 5 mill inbuggere

Så kom jeg med kilde på at påstanden din var feil og at dine argumenter var ugyldige så hopper du straks over på et annet tema.

 

Og det har ingenting med mitt kristne livssyn å gjøre, det handler om at du spyr ut med grunnløse påstander jeg ville sammenligne med løgner.

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Nei det er du som vil unngå og konfrontere faktum at du kommer med grunnløse påstander som argumenter i denne diskusjonen! 
Alle som ikke er kristne skal vist komme til helvete, det er 9/10 av hele norges befolkning det.

Så sa jeg at det var en drøy påstand

I følge statistisk sentralbyrå er det bare 400000 medlemmer av tro samfunn i norge, så det er ikke noen drøy påstand i det hele tatt, siden vi er nesten 5 mill inbuggere

Så kom jeg med kilde på at påstanden din var feil og at dine argumenter var ugyldige så hopper du straks over på et annet tema.

 

Og det har ingenting med mitt kristne livssyn å gjøre, det handler om at du spyr ut med grunnløse påstander jeg ville sammenligne med løgner.

9649580[/snapback]

 

Men du vet like godt som meg at ikke alle 85% er kristne. Sannsynligvis bare 1/10 av dem som tar det seriøst i det hele tatt. Så du er like langt uansett

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
jeg vil si alle handlinger er egoistiske, men ser ikke noe galt i det.

for det sørger jo for at når vi blir f.eks. planfadder så har vi den gode følelsen av at vi har gjort et liv bedre, men får god selvfølelse.

9648559[/snapback]

Hør hør! Dette har jeg også alltid ment. Og jeg har fått så mye pepper om det. Særlig fra kristne venner (ikke det at jeg har noe problem med det), å diskutere med kristne folk er ofte svært interesant.

 

Saken er den at absolutt alle handlinger vi gjør, kan spores tilbake til egoisme. Jeg sier ikke at vi gjør de handlingene vi gjør, fordi vi er egoister. Jeg sier derimot at de handlingene vi gjør, vil alltid kunne spores tilbake til egoisme.

 

Eks: Du gir 100 kr til en uteligger. Det er en egoistisk handling. Uansett hvordan du vrir og vender på det, vil det å utføre denne handlingen gi deg en følelse av å ha utrettet noe godt. Den gir deg god samvittighet. Dermed er det en egoistisk handling.

 

Slik kan man bryte ned hver eneste handling man noensinne gjør. (Jeg har i hvertfall ikke møtt noen enda, som har klart å gi meg en handling man ikke kan spore tilbake til noe egoistisk).

 

Jeg sier heller ikke at det er noe galt med dette, det bare er sånn.

 

 

 

Hva angår om satanisme er en religion eller ikke:

Norsk-Norsk ordbok definerer religion som:

gudsdyrkelse, guds- el. gudetro; hellig overbevisning den jødiske, den kristne r- / undervise i r

Caplex:

system av ideer og handlinger knyttet til troen på at høyere makter, guder, styrer menneskenes liv.

Og wikipedia

En religion er et trossystem som gjerne forutsetter eksistensen av en høyere/dypere makt. Mesteparten av menneskeheten har gjennom tidene hatt en slik overbevisning. Begrepet stammer fra latin religio;. Lactantius tilla begrepet betydningen re- «atter-»/«igjen-» og ligare «binde»; binding mellom gud(er) og mennesker, mens Cicero mente begrepet kom av relegere «les igjen». Syfter på et sammenhengende trossystem som oftest innebærer en tro på en eller flere guder og/eller overnaturlige foreteelser. Ofte med morallære og spesielle seremonier eller ritualer for kontakt med det transcendente.

 

Hvorfor man liker å hevde at satanisme ikke er en religion, skjønner ikke jeg.

 

Og for å gjøre et lite tankeeksperiment: For å finne ut hvilken religion som er ondest kunne man kanskje gjort følgende:

Om man regner ut hvor mange personer som har blitt drept i religionens navn, og regner ut hvor mange mennesker som er tilhengere av religionen, samt hvor lenge religionen har eksister.

 

Da vil man komme frem til et gjennomsnitt: Hvor mange personer har blitt drept i religionens navn pr person som har tilhørt denne religionen.

 

Dette ville være en ren matematisk/statistisk måte å komme med en konklusjon.

Lenke til kommentar
Det kan man virkelig ikke anta.

9649634[/snapback]

 

Jeg kjenner kansje en 150 mennesker, famile og venner, og ingen av dem er "religiøse" eller noe særlig kristne. at flere av dem er medlemmer er mest fordi dem aldri har tatt stilling til det. Så i omgangskretsen min som er veldig gjennomsnittlig er det altså 0.

 

Ikke engang bestemor kaster bort tiden på det.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Det kan man virkelig ikke anta.

9649634[/snapback]

 

Jeg kjenner kansje en 150 mennesker, famile og venner, og ingen av dem er "religiøse" eller noe særlig kristne. at flere av dem er medlemmer er mest fordi dem aldri har tatt stilling til det. Så i omgangskretsen min som er veldig gjennomsnittlig er det altså 0.

 

Ikke engang bestemor kaster bort tiden på det.

9649649[/snapback]

 

Din vennekrets er ikke representivt for hele norges befolkning. Og jeg mener at troen til et menneske betyr mer enn det vi tror.

Lenke til kommentar
Sånn ca 85% av den norske befolkning er medlem av statskirka.

http://www.tinget.no/aktuelt/stat_kirke.aspx

9649507[/snapback]

Hvilken rolle spiller egentlig dette? Etter som jeg har skjønt så er jeg også medlem av statskirka, og jeg er ikke engang blitt døpt. At 85% av befolkningen er meldemer av statskirka betyr ikke at 85% av befolkningen er troende.

 

Men å si at 9/10 nordmenn ikke er kristne ut av løse lufta er like latterlig.

 

 

 

For å komme til en litt nærmere estimat (selv om ikke dette heller blir fakta): I 2006 gikk 1 098 631 mennesker til nattverd. Kilde. Dette sier ikke noe om hvor mange personer som gikk til nattverd, da samme person kan gå til nattverd flere ganger i løpet av et år.

Den eneste konklusjonen man kan trekke ut fra dette er at å anta at 85% av befolkningen er troende kristne er ikke rett.

Lenke til kommentar
Sånn ca 85% av den norske befolkning er medlem av statskirka.

http://www.tinget.no/aktuelt/stat_kirke.aspx

9649507[/snapback]

Hvilken rolle spiller egentlig dette? Etter som jeg har skjønt så er jeg også medlem av statskirka, og jeg er ikke engang blitt døpt. At 85% av befolkningen er meldemer av statskirka betyr ikke at 85% av befolkningen er troende.

 

Men å si at 9/10 nordmenn ikke er kristne ut av løse lufta er like latterlig.

 

 

 

For å komme til en litt nærmere estimat (selv om ikke dette heller blir fakta): I 2006 gikk 1 098 631 mennesker til nattverd. Kilde. Dette sier ikke noe om hvor mange personer som gikk til nattverd, da samme person kan gå til nattverd flere ganger i løpet av et år.

Den eneste konklusjonen man kan trekke ut fra dette er at å anta at 85% av befolkningen er troende kristne er ikke rett.

9649725[/snapback]

 

hvis man kan ta tallet fra nattverden, og legger på litt ekstra, kansje vi havner på 25% . Det er fremdeles nermere 1/10 en 85% :)

Endret av Lafs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...