Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BC sir at d kan levre DSL til mg den 28.3, men ikke de andre

Anbefalte innlegg

ADSL sjekken på www.bluecom.no sier at linjene skal tilrettelegges for ADSL den 28.03, men ingen av de andre ADSL leverandørene sier det samme. Hvis det faktisk er sånn at sentralen skal bygges ut, kommer de andre leverandørene (TN,NGT,Tiscali) til å ha muligheten til å levere da også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ADSL sjekken på www.bluecom.no sier at linjene skal tilrettelegges for ADSL den 28.03, men ingen av de andre ADSL leverandørene sier det samme. Hvis det faktisk er sånn at sentralen skal bygges ut, kommer de andre leverandørene (TN,NGT,Tiscali) til å ha muligheten til å levere da også?

NGT bygger ut med eget utstyr så de får du ikke pga dette.

Det er ofte en treghet i systemet, her påsto Telenorplus ADSL at ADSL ikke var tilgengelig flere uker etter at jeg og flere TN kunder var oppkoblet og alt OK.

Lenke til kommentar
Jeg trodde også at Telenor kunne levere der Bluecom kan det. Men i følge Telenor stemmer ikke det. Bluecom bygger nå ut sentralene selv på lik linje med Nextgentel.

det er Telenor Networks som bygger ut, ikke TelenorPluss.

Hvem pratet du med?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått svar på mailen min av vår lokale underleverandør av Bluecom.

Mine spørsmål var:

1. Etter en samtale med Telenor Adsl, så får jeg beskjed om at dere bygger ut sentralene selv på lik linje med Nextgentel. Stemmer dette?

2. Er det helt sikkert at Furnes kommer inn under utbyggingen av sentraler ca 28.03.03?

Svarene:

1. Det stemmer at utbygging styres utenom telenor.

2. Sender med vedlagt info som er vedtatt.

Vedlagt info kan dere laste ned her http://www.cyprez.no/bredband.htm

Da velger jeg å stole på at informasjonen jeg har fått stemmer så lenge det kommer fra både Bluecom og Telenor.

Lenke til kommentar

Cyprez: bor du på Furnes du da? du ser sikkert hvor jeg kommer fra...

, men tilbake til tema: trodde det bare var Firstmile som skulle bygge ut på Furnes jeg da... det burde vel være første prioritet siden det meste av xDSL løsninger er TOTALT utilgjenlig der... selv her har ikke "alle" kommet... mangler "the best" NGT, sto at de skulle bygge ut uke 48 2002, men så ble det plutselig utsatt til uke 13 2003. Gjett om jeg ble sur :evil:

Lenke til kommentar

Det spørs om Firstmile noen gang kommer til å bygge her nå så lenge Bluecom kommer i forkjøpet. Dem skal jo protitere sentraler som ikke er bygget ut av andre i "horisonten" Så jeg tror vi kan glemme Firstmile nå så lenge blucom kommer i forkjøpet. I hverfall på en meget god stund. Ikke sikket at Firtmile bygger i det hele tatt. Men vi får vente å se.

Lenke til kommentar
Det spørs om Firstmile noen gang kommer til å bygge her nå så lenge Bluecom kommer i forkjøpet. Dem skal jo protitere sentraler som ikke er bygget ut av andre i "horisonten" Så jeg tror vi kan glemme Firstmile nå så lenge blucom kommer i forkjøpet. I hverfall på en meget god stund. Ikke sikket at Firtmile bygger i det hele tatt. Men vi får vente å se. Nextgentel bygger kanskje ut I bummendal, men i furnes blir neppe noe!

Time will show :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Ja, TWS. NGT bør komme snart... sitter og nyter de siste minuttene uten begrensinger (ja jeg har "nye online adsl" fra tn) hadde håpet at NGT skulle komme snart... :grumpy:

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått svar på mailen min av vår lokale underleverandør av Bluecom.  

Mine spørsmål var:  

1. Etter en samtale med Telenor Adsl, så får jeg beskjed om at dere bygger ut sentralene selv på lik linje med Nextgentel. Stemmer dette?  

2. Er det helt sikkert at Furnes kommer inn under utbyggingen av sentraler ca 28.03.03?  

Svarene:  

1. Det stemmer at utbygging styres utenom telenor.  

2. Sender med vedlagt info som er vedtatt.  

Vedlagt info kan dere laste ned her http://www.cyprez.no/bredband.htm  

Da velger jeg å stole på at informasjonen jeg har fått stemmer så lenge det kommer fra både Bluecom og Telenor.

Ja, du kan stole på at Bluecom og alle andre kan levere 28, denne infoen du får er rett med hensyn til dato men den påstanden om at dette ikke styres av TN er feil i og med det er de som bygger ut sentralene.

Telenor ADSL sine folk har ikke noen ide om utbygging utover det de har på sine papirer, det er et helt annet firma i TN som står for og eier ADSL-utstyret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...