Pansergnom Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Jeg skal bestille et anlegg fra sonicelectronix eller indoaudio, og jeg er blitt litt usikker på hva jeg skal ha.Jeg hadde først tenkt å kjøpe rockford fosgate power 10 tommer men det er jeg ikke helt sikker på lenger. Først og fremst kan jeg starte med å beskrive hva lyd jeg er ute etter : Jeg vil ha STRAM og HARD KLAR bass om dere skjønner hva jeg mener. Subbene skal være 10 tommer, hverken mer eller mindre, og jeg vil ha noe med skikkelig trøkk. Og når vi kommer til forsterker til subbene så tenkte jeg å ha en monoblokk for hver eller en stor som kan drive begge, trenger tips på dette området og *edit* Jeg hadde helt glemt, jeg så på noen infinity kappa subber. De som kan justeres på en eller annen måte. Er det noen som har erfaringer med disse? Jeg har hørt disse skal ha ganske stram og hard bass Jeg har og lurt litt på om jeg skal ha noen 6`9ere men er litt usikker på det da jeg ikke er helt sikker på hvor mye plass jeg egentlig har. Hvis man går ut ifra at jeg skal ha 2 10 tommere nå, hvor går jeg etter det? Lydkriteriene er fremdeles det samme, jeg vil ha skarp og klar lyd av høyttalerene og de må selvfølgelig være i stand til å spille litt høyt. Så da går vi ut ifra at jeg ihvertfall skal ha høyttalere i framdørene, bakdørene og KANSKJE 6`9 i hattehyllen hvis jeg ikke plasserer subbene der og bygger en kasse under der. Men hva kan anbefales? Når det gjelder receiver så har jeg allerede bestemt meg, der skal jeg ha en pioneer deh-6900ub. Uansett valget av cd spiller tror jeg at jeg skal klare selv Er det noe jeg har glemt nå? Kan noen forklare meg hva som avgjør om en monoblokk spiller i 2ohm eller 4 ohm? Har det noe med antall enheter tilkoblet på monoblokken? Hvem kan eventuellt montere dette for meg på en kyndig måte mot en liten betaling i Bergens området? Tenker da på forretninger som gjør dette. Endret 25. september 2007 av MetiCx Lenke til kommentar
Kuuket Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Kan noen forklare meg hva som avgjør om en monoblokk spiller i 2ohm eller 4 ohm? Har det noe med antall enheter tilkoblet på monoblokken? 9573532[/snapback] Det er hvordan du kobler sammen høytalerne(vis du har 2) og hvordan ohm høytaleren har fra før. Her har du en fin link som du ser hvordan du finner litt om hvordan du skal koble for og få riktig ohm. http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp EDIT: retta opp noen feil. Endret 25. september 2007 av PoWerRaZer Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Du trenger ikke en monoblokk for hver, eller en to-kanals. Du kobler begge subbene på èn monoblokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå