Mapster Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg har en pc her som nekter å boote opp, det som er virkelig merkelig er det at når jeg resetter cmos så starter PC-en. Men så snart jeg slår av PC-en og starter den igjen, så vil den ikke boote - den "starter" som i at alle vifter, harddisk og dvd-stasjon starter, men ingen bilde på skjerm og ingen reaksjon fra tastatur. Noen som har den fjærneste anelse på hva problemet kan være? Forresten man kan starte PC-en på nytt fra windows uten problemer. Hardware: HK: MSI K9N NEO-F V3 harddisk: WD 320gb sata SE16 DVD: NEC Dvd-Recorder Minne: GEIL 2gb (2x1gb) PC6400 CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+ Grafikk: MSI nVidia 8800GTS OC 640mb PSU: Chieftec PSU 450W ATX Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Bytt batteriet på hovedkortet. Kan tyde på at BIOS "glemmer" oppsettet... Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Er flunka nytt hovedkort, tror du det er noe poeng å bytte det då? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Da er det nok muligens noe annet ja... Lenke til kommentar
vegham Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Sjekk at ikke noen bumper står på reset cmos og prøv å bytt batteriet. En siste ting kan være minne. Sjekk at det er riktig innstillt. Har hatt lign. problem hvor minnet hadde feil volt. Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Har sjekket at jumper står på riktig sted, testet med ett annet batteri, byttet minne brønner og sjekket minne volt. Fremdeles ingen fremgang... Lenke til kommentar
FinalHorror Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Har samme problem, men på en bærbar...Vis du får det til, please tell me... Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Ok, her endte jeg opp med en veldig spesiell løsning! Vet ikke om det er helt bra for cmos'en, men men.. det får no bare være (er ikke min pc anyhow). Løsningen min var å ta av jumperen som man resetter cmos minnet med. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Ok, her endte jeg opp med en veldig spesiell løsning! Vet ikke om det er helt bra for cmos'en, men men.. det får no bare være (er ikke min pc anyhow). Løsningen min var å ta av jumperen som man resetter cmos minnet med. Faen heller det har jeg også vært borti heldighvis ikke min pc, men uansett det er skremmende. Men jeg fikk opp en feilmelding når det ikke klarte å boote. Får du det? Kuffe Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Fikk bare en svart skjerm... Men har ikke hatt noen problemer ennå uten jumperen på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå