Gå til innhold

Treig maskin, problemer med video opptak

Anbefalte innlegg

Hallo

jeg kjører parabolen min gjennom ett msi tv@anywhere kort, og inn på en datamaskin, som brukes stort sett til opptak fra den digitale parabolen.

tv-inn kortet gir brukbar kvalitet og alt går bra til jeg har tatt opp ca en time video tilsvarende dvd kvalitet, da plutselig beynner alt på skjermen og hakke (også opptaket), det samme skjerm om jeg reduserer kvaliteten tilsvarende divx.

prossesoren i maskina er en uhorvelig treig celeron 300mhz, men jeg ser at under opptak går prossesoren stort sett på ca 8-12%, så jeg regner ikke med at det er prossesoren som gjør at det hakker.

harddisken er en fujitsu 10gb 5400 rpm, den er også sinnsykt treig, og det kjennes ut som den blir veldig varm etter en times opptak, jeg har også lagt merke til at i begynnelsen jeg tar opp, så jobber hd'n nesten ikke i hele tatt, men den jobber mer og mer ettersom hvor mye jeg har tatt opp, kan det være at hd'n rett og slett er for treig?

har også kun 128mb ram, kan dette ha noe å si?

har ellers winxp instalert.

takker for tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo merkelig at d funker fint i en hel time. Det blir jo en god del MB med video. Mulig at harddisken rett og slett ikke holder følge når den blir varm. Evt. at minnet i tillegg fylles mer og mer opp under opptaket.

Prøv en ekstra minnebrikke hvis du har mulighet for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...