Gå til innhold

IFL90 Strømforsyning - hva er galt?

Anbefalte innlegg

Hei. Idag når jeg kom hjem fra skolen, hadde strømmen gått. Jeg slo på sikringa, og satt meg på PC-en. Like etterpå begynner PC-en å pipe. Jeg ser at strømmen begynner å gå tom, så jeg fomler etter strømadapteret å lurer på hvorfor i alle dager den ikke er koblet i. Til slutt finner jeg ut at, joda, det er kobla i det, men lyset på strømforsyninga funker ikke.

Har selv konkludert med at den er kaputt, så jeg prøvde søstra mi sin strømforsyning, som hører til en HP:

Output: 19V, 3,16 A,

Input: 100-240V~ 1,5 A, 50-60 Hz

LiteOn strømforsyning (den originale):

Output: 19V, 4,74 A

Input: 100-240V~ 1,5 A, 50-60 Hz

Når jeg prøvde HP adapteret, funket det å lade PC-en, men når jeg kobla den i når den var påslått, begynte powerknappen og blinke, og det vistes ikke at den var kobla i ved batteri ikonet nedi hjørnet ved klokka. Dvs, den viste "koblet-i" ikonet i 1 sek, før det forsvant.

Det jeg lurer på nå, er om det kan være kabelen som fører strøm fra veggen til adapteret som er problemet, eller om jeg må skaffe nytt adapter, og om det er en måte jeg kan ta ibruk HP adapteret. Er en såkalt mikkemus ledning til LiteOn strømforsyninga. Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP strømforsyningen leverer for lite strøm, den kan tildels lade opp batteriet, men når du starter PC-en samtidig blir det for lite strøm.

Jeg antar du sjekket polariteten før du koblet til HP laderen?, ellers kunne det blitt dyrt om + og - var forskjellige på pluggen.

Du skulle målt strømforsyningen med et voltmeter eller noe for å fastslå at den ikke leverer strøm før du gjorde noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...