dreadlord531 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 For tiden driver jeg å redigerer en kort-film jeg har lagd.. Jeg er nesten ferdig. Jeg har redigert litt med FXHome VisonLab Pro og lagt på litt blod. Når jeg skulle rendere filmen så måtte jeg rendere den i .mov format (quicktime) Jeg skulle ta siste del i Windows Movie Maker og legge til musikk osv.. Men WMM leser ikke quicktime filer! Veit noen hva jeg må gjøre Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 WMM suger, så enkelt er det. Du kan konvertere filen til .wmv Bruker ikke windows, så jeg har ingen kunnskap til spesielle programmer for dette. Bruk google og søk etter "mov to wmv convertor" e.l. Ellers finnes det sikkert noen andre her som har et konkret eksempel på programvare du kan bruke. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hvis du driver med effectslab og mestrer dette, ville jeg tro du var langt over MM-nivå. Jeg vet ikke om noen konverteringsprog. men hvis du skulle være på jakt etter ny filmred.programvare så anbefales sony vegas sterkt. meget brukervennlig men likevel masse muligheter. Vegas tar også .mov Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Hvis du driver med effectslab og mestrer dette, ville jeg tro du var langt over MM-nivå. Jeg vet ikke om noen konverteringsprog. men hvis du skulle være på jakt etter ny filmred.programvare så anbefales sony vegas sterkt. meget brukervennlig men likevel masse muligheter. Vegas tar også .mov 9574255[/snapback] Helt enig med deg ang. Vegas, det er veldig bra. Men - det tar nok dessverre ikke *.mov uten videre. Følgende melding kommer opp når man prøver å importere en *.mov-fil: "QuickTime files cannot be read or written without a full installation of the QuickTime version 7.1.6 or greater components, including the authoring components." Edit: dette gjelder Vegas Pro 8.0. Endret 26. september 2007 av Aqualong Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 men jeg har vegas 7 så det går greit for meg Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 men jeg har vegas 7 så det går greit for meg 9587286[/snapback] Dette gjaldt også versjon 7, så det går ikke greit med mindre du har installert QuickTime tilleggene... Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Hvis du driver med effectslab og mestrer dette, ville jeg tro du var langt over MM-nivå. Jeg vet ikke om noen konverteringsprog. men hvis du skulle være på jakt etter ny filmred.programvare så anbefales sony vegas sterkt. meget brukervennlig men likevel masse muligheter. Vegas tar også .mov 9574255[/snapback] Jeg er ikke noe proff med effectslab altså, men jeg har Vegas Men jeg har opplevd dårlig kvalitet når jeg rendrer fra vegas. Jeg hadde nemelig gjort redigeringen fra før i Vegas. Så jeg hadde tenkt å bruke WMM til å rendre.. Men btw har fixet det nå! Takk for alle svar Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Så MM rendrer bedre enn vegas? *tvile-tvile* jaja, du fikk i allefall ordnet det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå