Gå til innhold

Hva er inntrykkene dine av Halo 3 så langt?


Ingenting

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen megafan, men synes de to foregående spillene er "bra fps-spill", hverken mer eller mindre. Runna Halo 1 i coop, Halo 2 startet jeg på men det fenget meg ikke nok til at jeg spilte gjennom hele spillet.

 

Fyrte opp spillet i singleplayer på Heroic rundt 7-tida igår, spilte i ca 4t. Dersom alle "kapitlene" i spillet er like lange så er jeg kanskje halvveis tror jeg.

 

Bunnsolid action. Våpnene føles "riktige" og det er god variasjon i dem. Motstanden er akkurat passe hard på heroic for meg, føler at jeg må konsentrere meg og at fiendene (vanligvis, men ikke alltid) gjør intelligente ting.

 

Lyden er svært god. Jeg liker Halo-temaet godt, og det er en del andre musikkspor jeg har veldig sansen for her også. Lydbildet under kamp sitter som et skudd. Våpen har passe "punch".

 

Grafikken er god, men ikke fantastisk. Rent teknisk ligger den et hakk eller to under Gears of War, men det er tydelig at serien har hoppet en konsollgenerasjon fremover nå. Spesielt pent blir det når designerne åpner opp nivåene og lar deg se store natur-panoramaer i i det fjerne.

 

Så var det dette med historie, progresjon og "spillverdenen", da. Her faller Halo 3 litt gjennom for meg. Et par irritasjonspunkter:

 

- Jeg føler aldri at jeg er på Jorda, selv om handlingen så langt er satt der. Man springer (som i de forrige spillene) gjennom store industri og militær-komplekser eller åpne landskap, og føler sjelden at det er et "ekte" sted. F.eks å plassere ut noen senger og bord i et rom og så kalde det en soldat-brakke holder ikke. Dette er i kjent Halo-stil, og slike "space opera" settinger er selvfølgelig ikke akkurat sosialrealisme, men jeg personlig synes iallfall dette er synd siden det ikke engasjerer meg så mye. F.eks Gears imponerte meg stort på dette; i store deler av spillet kriget man i miljøer som føltes som mennesker hadde bygd og bodd i dem tidligere. Denne følelsen får jeg aldri av Halo-spillene, jeg tenker hele tiden at det bare er geometri som level designere har satt opp for å lage kule kamper, og that's it.

 

- Progresjonen så langt har vært "jevnt høyt trykk". Jeg er mer fan av spill der designeren gir deg kunstpauser/pustepauser underveis, slik at actionsekvensene blir større "topper" når de kommer.

 

- Historien er helt grei, et ok nøytralt bakteppe for hva som skjer når du spiller.

Det er synd det ikke blir mer enn det. Jeg har nettopp spilt gjennom Bioshock, Halo rekker ikke Ken Levines storverk til knærne engang.

 

Hovedinntrykket er... at det (nok en gang) er et svært solid fps spill satt i en pen men steril og uengasjerende verden.

 

Score: 8/10. Jeg tror personlig man må være predisponert Halo-fan for å gi spillet noe høyere karakter, men det er selvfølgelig bare min personlige mening.

 

Edit: Jøsses det ble en lang post. Tror jeg like godt fikser litt mer på den og legger den opp som en brukeromtale. :D

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Historien er helt grei, et ok nøytralt bakteppe for hva som skjer når du spiller.

Det er synd det ikke blir mer enn det. Jeg har nettopp spilt gjennom Bioshock, Halo rekker ikke Ken Levines storverk til knærne engang.

9585596[/snapback]

Du mister jo mye når du ikke har spilt gjennom Halo 2, da. Jeg syns story'n i BioShock er mer moden, men Halo er mye mer episk. Skal jeg plukke én favoritt, blir det helt klart Halo. Men det kan jo være at Rapture er starten på noe stort. Halo er tross alt en triologi.

Lenke til kommentar

Greit nok. Men jeg tror kanskje det ville bli annerledes hvis man har opplevd den. F.eks. ble det nevnt at the Flood var kjedelige. Jeg synes de er blitt mye kulere i 3'ern, og det er fordi jeg har opplevd dem i både 1'ern og 2'ern. F.eks. første gangen en sånn bearer pod (eller hva de nå heter, de store som tasser rundt med mange sånne små "popkorn" inni seg og eksploderer når du kommer for nerme) smelte av i trynet mitt i 3'ern, tenkte jeg, satan så mange som kom ut. Det føltes så massivt. En annen ting som er grisekult er

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
når døde venner og fiender blir vekket til live og gjort om til flood-monstre.

Dette er ting jeg nok ikke ville satt like stor pris på om jeg ikke hadde opplevd the Flood tidligere selv. Men du skal selvfølgelig få lov til å ha din egen følelse og oppfattelse av spillet. Tror musikken, stemningen og story'n er en veldig subjektiv greie, og alle oppfatter dette forskjellig. Alle tre satt som spiker hos meg, og jeg elsker spillet allerede. For andre blir det ikke like kul, og det får være greit.

Lenke til kommentar

Runnet SP-delen i går, og fikk bare prøvd bittelitt MP før jeg måtte gi meg (Jeg spilte igjennom co-op hos en kamerat som deler rom og 360 med broren sin, så... du kan tenke deg resten.) Uansett, den eneste mapet jeg fikk prøvd var Last Resort. Jeg måtte bare prøve det før jeg gikk ettersom Zanzibar er et av de kuleste mapene i Halo 2.. Og jesus det var fett! :love: Artig å se en så polert og deilig versjon av Zanzibar..

 

By teh way, noen som vet om det er noe Lockout remake elns? Også et av de beste mapene fra Halo 2, så skulle ønske vi får se en high-def versjon i Halo 3.

Lenke til kommentar

Vurderer om jeg skal kjøpe meg Halo 3 idag.

Har aldri spilt de 2 tidligere spillene, er det et must å ha spilt de 2 forrige før jeg spiller 3`n??

 

Og et anet spm, jeg tror ikke jeg skal spille MP delen, siden jeg ikke har Xbox Live Gold... Så er SP delen alene verd nok å spille??

 

Håper på noen svar:)

Lenke til kommentar
Vurderer om jeg skal kjøpe meg Halo 3 idag.

Har aldri spilt de 2 tidligere spillene, er det et must å ha spilt de 2 forrige før jeg spiller 3`n??

 

Og et anet spm, jeg tror ikke jeg skal spille MP delen, siden jeg ikke har Xbox Live Gold... Så er SP delen alene verd nok å spille??

 

Håper på noen svar:)

9586418[/snapback]

 

Hvis story er viktig for deg: vær klar over at du blir kastet rett inn i en historie som ikke "oppsummeres" eller forklares på noen som helst måte i spillet, de regner med at du vet hva som skjedde i nr 1 og 2.

 

Men SP-delen forøvrig er knall solid fps gameplay, så ja jeg synes det alene er verdt kjøpet. :)

Lenke til kommentar
Vurderer om jeg skal kjøpe meg Halo 3 idag.

Har aldri spilt de 2 tidligere spillene, er det et must å ha spilt de 2 forrige før jeg spiller 3`n??

 

Og et anet spm, jeg tror ikke jeg skal spille MP delen, siden jeg ikke har Xbox Live Gold... Så er SP delen alene verd nok å spille??

 

Håper på noen svar:)

9586418[/snapback]

 

Kjøp det da hos Elkjøp hvor det bare koster 399kr.

Lenke til kommentar
jeg husker ikke hva som skjedde i halo 1 og 2 men jeg enjoyer singleplayeren :)

 

 

 

spørsmål til helt på begynnelsen:

 

hva var den chipen som de dro av hjelmen til cheif? (helt på begynnelsen)

 

9586468[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er i den chipen Cortana var i før hun ble igjen på det skipet ;)
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært noen STOR Halo-fan. Ikke misforstå; de er bra spill!

Originalen har jeg bare spilt så vidt. Halo 2 runda jeg endelig i dag, og var ikke helt sikker på om jeg var fornøyd eller skuffet. 10 minutter senere tjuvlånte jeg Halo 3 (som JEG kjøpte for broren min), og hittil er jeg virkelig fornøyd! Jeg liker Halo 3 mye bedre enn Halo 2 så langt. Grafikken hjelper vel litt på den avgjørelsen, men hovedsaklig ser jeg på alt annet i de to spillene ettersom det er en selvfølge at Halo 3 ser penere ut en Halo 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...