Gå til innhold

1300 kroner å bruke

Anbefalte innlegg

Har et gavekort på Japanphoto på 1300 kroner og lurer litt på hva jeg skal bruke det til.

Håper dere kan komme med noen flotte forslag :).

Har fra før dette utstyret:

EOS 400D

Stativ

Kit objektivet

Canon 70-200mm f/4.0 USM

Canon 60mm f/2.8 USM Macro

Kamerabag

Så da vet jeg ikke helt hva jeg skal bruke gavekortet på..

Burde jeg kjøpe meg et objektiv som bytter ut standard kit linsa(18-55)? Eller finner man ikke bedre for denne summen?

Eventuelt kjøpe polariseringsfilter til tele og macro objektivet?

Kanskje en lensbaby?

Hva er deres ideer?

Endret av betebete
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men nå har jeg jo Canon 60mm Macro f/2.8, burde ikke dette objektivet klare omtrent samme nytten som EF 50mm f/1.8 ? Hvis man ser bort fra aperturen :)

9574568[/snapback]

Jo på mange måter vil det det. Fra 2.8 og oppover er nok macroen din klart bedre optisk også. Men så var det det med 1 1/3 blendertrinn ekstra da...

Lenke til kommentar
Men nå har jeg jo Canon 60mm Macro f/2.8, burde ikke dette objektivet klare omtrent samme nytten som EF 50mm f/1.8 ? Hvis man ser bort fra aperturen :)

9574568[/snapback]

Jo på mange måter vil det det. Fra 2.8 og oppover er nok macroen din klart bedre optisk også. Men så var det det med 1 1/3 blendertrinn ekstra da...

9575192[/snapback]

Hadde personlig vurdert å heller spare litt lenger og gå for en 35 f/2,0, det 3. rimeligste av Canons fastobjektiver. Med litt større bildevinkel til innendørs bruk passer det kanskje bedre når man allerede har en 60mm. Bedre byggekvalitet har det også.

Lenke til kommentar

Du mangler bare 300 for å få deg en EF 28mm f/2,8. Det er også et godt objektiv, som egner seg ypperlig til walkaround, evt når du trenger ekstra lett reiseutrystning. Jeg ønsker meg et 350/400D-hus i kombinasjon med nevnte 28mm til mine reiser, fordi det er en veldig kompakt og kvalitetsmessig godt brukbar kombinasjon. En grei årsak til å beholde din 400D hvis du oppgraderer til 40D i fremtiden. Kombinasjonene veier tross alt ikke stort mer enn en tannbørste med tannkremtube, og fungerer mye bedre til korte reiser med liten bagasje enn en 40D med normalzoom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...