Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

10 mbit låser ned nettet, misstenker driver feil.

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg kjøpte meg nylig et asus P5KC hovedkort, på det er det et integrert attansic L1 nettverkskort.

Det rare er at GET nylig oppgraderte linja mi til 10 megabit. Når jeg drev å lasta ned en demo av world in conflict her om dagen (sabla bra spill forresten) nådde søren meg bittorrent clienten min så å si 9.5-10 Mbit. Imponerende men dette hadde en rar effekt på systemet da helt plutselig ville tilkoblinga bli låst ned, og nøkkelen kastet for å si det sånn. Uansett hva jeg prøvde var det ikke mulig å gjenopprette koblingen uten å restarte windows, når jeg gjorde det var alt fullt opprasjonelt igjen. Jeg ga så bittorrent clienten min ordre om ikke å overstige 800 KByte/sekundet (ca 6500 Kbit/sec). Dette fungerer. Jeg trodde først at det var modemet mitt fra get som ikke hånterte 10 megabit, jeg har erfart med et tidligere modem som ikke greide å gå over 3.333 Mbit eller noe sånt, selvsagt en stund sia da.

Men nei det er ikke modemet, for å dra ut pluggen og koble til igjen hjalp ingen verdens ting som dere sikkert forstår.

Min neste misstanke falt på drivere, så jeg har prøvd å finne en oppdatering til nettverkskortet, men ikke (har lyst å banne nå) tale om asus har noe på lager. Prøvde så gå direkte til attansic idag å spørre dem, men har ikke fått svar enda, de ligger i Taiwan hvis jeg forsto det rett så det tar nok litt tid.

Noen som har kjennskap til dette? Er det Windows XP selv som driver å sender fanden etter meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...