-Tommy Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hei. Vurderer å kjøpe meg en G9 men lurer på om det er noen som har prøvd den? Hvordan er den i forhold til fatality musen? Da tenker jeg på form. Lenke til kommentar
Boring Prophet Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Kjøpte musen nå for to dager siden og må si jeg er superfornøyd. Kjørte tidligere en MX518 som er ganske stor og har et ovalt overgrep. Har blitt vant til den, men så fort jeg fikk G9'en angrer jeg på at jeg ikke byttet musen tidligere. G9 sitter helt utrolig bra i hånden min. Nå skal de si at jeg har ganske store hender. Presisjonen på musen er veldig god og har ingenting å utsette på det. Eneste jeg merker er at høyeste oppløsningen virkelig ikke har noe praktisk for seg da man ikke har kontroll på musen. Så er det en del egenskaper som kan være litt "fancy" som for eksempel at man kan skifte lys på Ledsene, også finnes det en knapp under musen som frigjør scrollen. Slik at den blir trinnløs, ved første spinn driver scrollen og spinner i 15 sekunder senere. Kan ikke se noen praktiske fordeler med noen av disse tingene. Alt i alt er jeg superfornøyd. Musen har akkuratt det man kan forvente, et utrolig bra grep og herlig presisjon på lasereren som man forøvrige kan stille opp og ned på ved hjelp av en knapp på musen. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Har ikke prøvd så mange andre mus, men G9 sitter i allfall fint i hånda mi. Siden man kan bytte deksel kan det jo hende det kommer mange varianter etter hvert også. Anngående det Spjeld sier om free-spinn mushjul oppfatter jeg det motsatt. Jeg kan ikke se noen praktiske fordeler ved den gamle hjulbevegelsen (dvs. hakkete), bortsett fra i FPS-spill hvor man bruker den til å bytte mellom våpen. Overalt ellers bruker jeg free-spin. Fargene på LED-ene er jo greie å ha siden man kan ha forskjellige profiler på musa, og fargene lar deg skille mellom profilene. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Ok, takk for fine gode svar. Er det noen som vet hvordan den er utsendemesig sammenlignet med Fatal1ty 1010 musen? Lenke til kommentar
Boring Prophet Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Utseendemessigt... se på bilder av den? Det med free spinn vs hakkete er vel mer en smaksak, jeg foretrekker hakkete. Og når du sier det så er har vel ledsene en funksjon sånn sett Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har små hender, men den er alikevell god å holde i. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har også fått meg G9, men hvilkne vekter bruker dere? Jeg bruker 2 x 4g, synes at den blir litt klumsete med for mye vekter. Og hvilken musmatte er best egnet til G9 Lenke til kommentar
Pep Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Jeg tok sjansen på å kjøpe denne musen også. Har tidligere hatt Logitech MX518 i laaang tid. Det første som slo meg var utformingen på musa. Til å begynne med syns jeg den var ekkel. Knappene sitter så lavt foran at jeg fikk en litt sånn "stupe fremover" følelse med hånden. Har ikke helt klart å venne meg til den enda.Men jeg må presisere at jeg liker den mer og mer jo mer jeg blir vant til den. Og den er sinnsykt presis, glir helt vannvittig lett på musmatta.Jeg bruker en Func Surface matte. Beste musematta ever!Og helt sykt slitesterk!Skikkelige og store pads på denne musa også. Alle justeringer og muligheter er bare kjempepluss. Jeg bruker ingen vekter på musa da den veier nok uten etter min smak. Tipper den er litt tyngre enn MX518, selv uten vekter. Jeg ser ingen poeng i bruk av vekter og mener det er den mest dustete dulpeditten de har kommet med. Men utenom det er dette den beste musa man kan kjøpe for penger til dags dato. Er du gamer angrer du neppe på å kjøpe denne. GOGO Endret 10. oktober 2007 av Pep Lenke til kommentar
Soldierr Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hatt den to dager nå, må si jeg er veldig fornøyd. God å holde i og den er drit presis. Angrer ikke på kjøpet, liker den MYE bedre enn G5 Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Skulle egenlig ha microsofts sidewinder, men det ble for mye venting så det ble g9. Som PEP skrev så er jeg også enig med at knappene stupte for mye ned, men ellers så er jeg også super fornøyd med musens presisjonen. Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hei. Vurderer å kjøpe meg en G9 men lurer på om det er noen som har prøvd den? Hvordan er den i forhold til fatality musen? Da tenker jeg på form. Klipp-lim fra en annen tråd jeg skrev: G9 er litt mindre, mer solid og adskillig mer presis og kjapp enn 1010. Hjulet er bra, med nyttig og lett sideklikk, men ganske hardt i nedtrykket, noe jeg personlig ikke liker. Sideknappene sitter ikke i veien. Oppdatering: Hvis man forsiktig åpner musen (ved å vippe padsene forsiktig opp på hver side, fire skruer totalt) kan man fjerne en liten metallfjer under hjulet for å gjøre nedtrykket *mye* lettere. Ypperlig hvis du feks. har lightgun eller et lignende instagib-våpen, som krever ultrakjapp finmotorikk. Ingen problem med drivere/firmware og det utskiftbare grepet er genialt. Personlig håper jeg det kommer et grep med glatt/blank overflate og uten "tommelhvile", som jeg synes gir mer friksjon og bedre grep (et billig triks jeg kan anbefale er å teipe på vanlig blank teip på knappene og på siden). Laseren er bra. Jeg er ca. medium sens (15-20cm på en 360 runde) og den hverken skipper eller viser tegn til negativ aksellerasjon. Løftehøyden er også bra, omtrent idensisk med den optiske G1. Skulle ønske den var litt lettere i letteste konfigurasjon, uten vekt/loddene. Sidebevegelser er -meget- presise. Høydebevegelser (mot/fra deg) er ikke fullt så presise, men fremdeles bra. Ikke perfekt, men alt i alt den beste musa til spilling jeg har prøvd (og det er ganske mange ). MVH Bjørnar Bolsøy Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Veldig mange brae svar her gitt. Vurderer å kjøpe meg en, men siden dere sier at den er mindre enn fatal1ty musen så blir den nok litt i minste laget. Har ganske stor hånd... Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvor høy er denne i forhold til en MX 518? Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hvor høy er denne i forhold til en MX 518? Ganske lav, omtrent som G1/G3, og bittelitt kortere og noe bredere. Det som er interessant er jo å se hvilke utbyttbare grep som kommer etterhvert, enten fra Logitech eller andre. Man kan jo i grunnen lage ganske mye rart. MVH Bjørnar Bolsøy Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg