Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Corsa 1.4 1998 , kva er denne verdt? HJELP!

balder

Anbefalte innlegg

Eg vurderer å kjøpe meg ein Opel Corsa 98 mod 5 dørs med kmst 57000. Den har ein 1.4 liter bensinmotor på 90 HK. CD/RADIO, soltak. Litt små skarevanker i lakken. Ellers så ser den bra ut. Er det nokon som kan sei meg kva denne ligger i pris privat? Han som selger den vil at eg skal komme med eit bud.

Er det nokon feil som går igjen på desse bilene?

Endret av balder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hm registerreim etter 57 k .. da røyk den fort må jeg si ..

9579257[/snapback]

EG veit ikkje grunnen med dei sa på opel at den måtte byttast på 60000 eller 4 år. No har den åra så da må den nok byttast. Eg meiner det stod noko om det på internett ein eller annan plass at dette var ein svakhet på denne bilen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Mener at Opel har registerrembytte på hver 60' km på enkelte motorer. Min fars Civic har bytte på hver 48' km. Nå er det vel ikke bare km, men også alder, som har betydning for bytteintervall. Nyere motorer har bytte på opptil 150', men registerkjede er ved det beste uansett? Fra Astra-H har også 1.4 fått registerkjede i stedet for -rem.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
eg har ikkje klart å bestemme meg fordi da eg peilet oljen så viste det seg at det ikkje vr olje på den. Det har vore oljeservice for 5000 km siden. Er det nokon som har peiling på om opel corsa har problemer med oljeforbruk?

9623025[/snapback]

Har den gått bare 5000KM og er tom for olje så har denne et problem i hvertfall men ja gamle Opler og Forder er i grunn godt kjent for sitt oljeforbruk.

Lenke til kommentar

Det at bilen har gått lite betyr ikke at det nødvendigvis er en billig og problemfri bil og ha.. syns allerede det er nok fjast til at den har gått så lite. Bytte av registerreim på merkeverksted er som regel DYRT. Det at den bruker så mye olje på så få kilometer er jo heller ingen pluss.. Kan var at det har blitt brukt for tynn / feil olje og da.. Det kan ofte forekomme. Veldig mange verkstedet bruker en type olje omtrent, og de driter i hva det står i manualen. 5W 30 og 10W 40 trur jeg er mye brukt på verksteder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vanskelig å si noe sikkert om at det er for lite olje (annet enn manglende vedlikehold). Det er ikke sikkert den bruker olje i det hele tatt. Kanskje verkstedet fylte på for lite? Kanskje de byttet filter samtidig, og ikke kjørte olje i filteret før de peilet oljestand. Kanskje bunnpluggen eller filteret lekker?

Bytte regrem på denne motoren på merkeverksted koster vel ca 2000? (Gjetter litt her, har ikke hatt 1.4 selv).

Lenke til kommentar
Vanskelig å si noe sikkert om at det er for lite olje (annet enn manglende vedlikehold). Det er ikke sikkert den bruker olje i det hele tatt. Kanskje verkstedet fylte på for lite? Kanskje de byttet filter samtidig, og ikke kjørte olje i filteret før de peilet oljestand. Kanskje bunnpluggen eller filteret lekker?

Bytte regrem på denne motoren på merkeverksted koster vel ca 2000? (Gjetter litt her, har ikke hatt 1.4 selv).

9628768[/snapback]

Snakket med opel og det koster 4200-4700 for bytte av registerreim. Selgaren har hatt den inne for å sjekke oljen og dei fylte på ca 1,5 liter. Selgar seier at det har vore mykje kaldkjøring og korte turer. Har det noko med saken å gjera?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Bomma litt på prisen der, gitt! :blush: Har byttet selv på 1.6 (SOHC-8V), og det er så enkelt at det ikke kan koste så mye. Men som sagt: Har aldri hatt 1.4 selv.

1,5 l på 5000 er unormalt mye, men man vet ikke om det var fylt tilstrekkelig på servicen (med mindre eier sjekket dette selv etterpå). På min Astra, som er kjørt ca 135', etterfyller jeg max 1 l på 15' km, og da har jeg mye småkjøring, og tung kjøring med full bil og/eller tilhenger.

Sjekk forøvrig hva bilfabrikanten oppgir som max tillatt oljeforbruk! Sist jeg så på dette, var det 1 l pr 1.000 km for flere bilmerker. Sikkert for å sikre seg mot reklamasjoner.

Lenke til kommentar
Bomma litt på prisen der, gitt! :blush: Har byttet selv på 1.6 (SOHC-8V), og det er så enkelt at det ikke kan koste så mye. Men som sagt: Har aldri hatt 1.4 selv.

1,5 l på 5000 er unormalt mye, men man vet ikke om det var fylt tilstrekkelig på servicen (med mindre eier sjekket dette selv etterpå). På min Astra, som er kjørt ca 135', etterfyller jeg max 1 l på 15' km, og da har jeg mye småkjøring, og tung kjøring med full bil og/eller tilhenger.

Sjekk forøvrig hva bilfabrikanten oppgir som max tillatt oljeforbruk! Sist jeg så på dette, var det 1 l pr 1.000 km for flere bilmerker. Sikkert for å sikre seg mot reklamasjoner.

9631963[/snapback]

prisen er vell med vasspumpe for den må også byttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...