Lidskjalv Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Her skal jeg holde dere orientert om min henvendelse til SAS, og min misnøye med passasjerkomforten på enkelte av deres fly. Sendt til Ris/Ros - SAS: "Jeg beklager å måtte gi dere prisen for minst behagelige flytur med et flyselskap noensinne. På deres SK2866 CPH-BGO 22:45, 23SEP. Flytypen, en MD 80 eller 90 tilbyr absolutt mangel på passasjerkonfort på de bakerste seteradene. Dette grunnnet: -Infernalsk motorstøy fra motorene og i særdeleshet via lydlekkasjer gjennom bakerste nødutgang. Flytypen får strykkarakter på dette feltet. -Diverse prosedyrer genererer alt for mange lysbrudd, pling og plong og lydsignaler. -Sikkerhetsprosedyren genererer alt for mye støy og til et decibelnivå som ligger tett opp til smertegrensen. Intercom plukker opp alt for mye bakgrunnsstøy. Simulering av alarmsignaler er unødvendig tilleggsstøy. -All annonsering over høyttaleranlegget generelt ligger på et alt for høyt nivå. -Passasjerene har problemer med å høre hva cabinpersonalet sier ved henvendelser. -Nedstigning og spesielt innflyging på denne flighten preges av svært mye kompensering av innflygingsvinkel via vekselvis pådrag og avdrag. Hva mener SAS om dette? Jeg forventer min henvendelse blir besvart og kommentert innen rimelig tid." Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Er det første gangen du er ute og flyr med denne flytypen eller? Dette er ikke noe unikt for med denne flykonfigurasjonen blir det slikt der bak. MD80 er også en gammel flytype som jeg faktisk er overasket over at de bruker enda. Har mange flyreiser bak meg i denen flytypen både forran og bak og har i grunnen ingenting og utsette på dette, hverken lydmessig eller plassmessig. Glem heller ikke at denne flytipen har turbojet som bråker mye mere en moderne turbofanmotorer. At de bruker motorene aktivt under innflyging er heller ikke noe unikt for din flight så dette er det bare og venne seg til først som sist. Heldigvis for deg så er denne flytypen få full vei ut av de fleste flyselskaper da den er uøkonomisk i drift sammenlignet med f.eks boing 737. På meg høres dette mere ut som et sutrebrev en en reel klage, og tror ikke du kan håpe på noe god respons om du i det hele tatt får noe svar da. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Å sitte foran i denne flytypen er en drøm. Å sitte bak er et helvete. Så hva er problemet til flyselskapet når de tillater et miljø bakerst som ville fått arbeidstilsynet til å steile. Stakkars Crew. Jeg er garantert ikke den første som påpeker problemet med denne flytypen. Og sutring er det i hvert fall ikke. Misfornøyde kunder er det siste et flyselskap vil ha. Reaksjoner på infernalsk støy er ikke syt. Og angående justeringen under innflyging er dette som sagt relatert til flytypen og ikke til hverken piloter eller cabin crew, men til den elendige lydisoleringen på dette flyet. Det er mer behagelig å fly C-130. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Er helt enig med både støy og personservice til SAS. Satt helt bakerst og fikk en fantastisk utsikt, noe som var helt rødt og bråket noe forj*vlig, heldigvis var det bare fra Sola til Gardemoen, men å prøve og få seg en liten lur var strengt tatt umulig. Så var det beskjeder over høytaleranlegget. Siden vi satt bak, så hørte vi ikke en smule! Og så siden vi ikke hørte hva de sa, så ble personel sure på oss siden vi ikke gjorde som kapteinen sa, det ble da hissig blant flere bak der og det endte med at flyvertinnene gikk bort. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Denne flytypen har SAS brukt på norsk innland siden tidlig 70 talle så jeg regner med at både arbeidstilsynet og alle andre involverte er kjent med dette. Har mye mere tro på at du er overfølsom for støy. Virker i allefal ikke som du har flydd med propellfly enda. Personlig skal jeg heller reise med dette flyet der bak en med en trang 737 der man må ha spesialtilpasset bestikk for å få plass til å spise inneklemt mellom setene. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Jeg vil påpeke at kritikken her går på tekninske løsninger. Og ikke på personell. Det er meg uforståelig at det ikke er gjort tekninske endringer for å beskytte passasjerene mot lydlekkasjer fra nødutgangene. Og perpyro.... Kan hende at det er flere som har flydd mer enn et fly i sitt liv? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det er faktisk mange som er fornøyd med DC9 og MD80. SAS fikk utrolig mange klagebrev da de tok ut DC9/MD80 mellom Kirkenes og Tromsø og erstattet det med Fokker 50 for en del år siden. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det er faktisk mange som er fornøyd med DC9 og MD80.SAS fikk utrolig mange klagebrev da de tok ut DC9/ mellom Kirkenes og Tromsø og erstattet det med Fokker 50 for en del år siden. 9580203[/snapback] Ja, er nå det så rart? Som å gå fra en skranglete dritbil til en skikkelig trang liten mazda som er enda værre. Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Etter å ha fløyet mang en gang er MD80'n en av mine største favoritter. Har fløyet Gardermoen-Tromsø-Kirkenes i disse maskinene ofte og flere turer Frankfurt-Gardermoen/Frankfurt-København. Liker meg bedre i den gamle douglasen enn i 737'n. Quit the whining, litt støy og pling-plong er en del av opplevelsen ved å fly. Denne flytypen produseres såvidt jeg vet ikke lenger, så det er nok ikke altfor lenge før de er ute av normal drift dessverre. Ikke klag over flystandarden til SAS før du har vært med en Antonov! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Husker når jeg hadde reist med Tupolev 134 og 154 med russisk innenriks, da var det godt å sette seg i en MD80 maskin i Moskva og reise vestover. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Etter å ha fløyet mang en gang er MD80'n en av mine største favoritter. Har fløyet Gardermoen-Tromsø-Kirkenes i disse maskinene ofte og flere turer Frankfurt-Gardermoen/Frankfurt-København. Liker meg bedre i den gamle douglasen enn i 737'n. Quit the whining, litt støy og pling-plong er en del av opplevelsen ved å fly. Denne flytypen produseres såvidt jeg vet ikke lenger, så det er nok ikke altfor lenge før de er ute av normal drift dessverre. Ikke klag over flystandarden til SAS før du har vært med en Antonov! 9613688[/snapback] Hell no! Flyr heller med en C-130 Hercules (der har i det minste alle det like fælt), enn å ha følelsen av å sitte inne i en av motorene til de verste SAS holkene. SAS har forresten ikke giddet svare på min henvendelse. Hvorfor skulle de det? Det interesserer ikke de hva passasjerene har for erfaringer med dem allikevel. Endret 1. oktober 2007 av pwd3679 Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 *SNIPP* 9613688[/snapback] *SNIPP*SAS har forresten ikke giddet svare på min henvendelse. *SNIPP* 9614813[/snapback] men det var da fælt da? Forventer du virkelig at noen skal svare på en slik henvendelse med EN gang? Nei gi det en 5-6 dager du - først da kan du nok forvente å ha mottatt en eller annen form for besvarelse, men ikke håp på noe særlig annet enn et standardsvar;) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det der er jo flytypen, og ikke SAS' feil. FlyNordic som flyr med dem har sikkert samme problemet. Forøvrig kan nevnes at SUs Tupolever er langt verre for mitt øre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå