spitz Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Tja, en medalje har alltid to sider.Prius er visstnok den bilen som lages i verden i dag som det slippes ut mest CO2 av hver produserte bil. Tviler jeg meget sterkt på, hvor har du det ifra? 9573438[/snapback] Det er altså selve produksjonen av bilen som er veldig forurensende. Dette pga spesielle deler som det ikke lages så mange av som deler til vanlige biler. 9573709[/snapback] Dette må jo være tull,, er det batteriene som gjør det da? 9573872[/snapback] Det er ikke tull. Var en avis i sommer som sammenlignet livsløpsutslippene til en Prius og en Range Rover. Ved ca 15000 kjørte km hvert år, ville det ta over 10 år før Range Roveren hadde forurenset like mye som Priusen. Og dette var hovedsaklig pga prius krever MYE energi i produksjonen. 9579753[/snapback] Det er jo egentlig logisk at der slik, hvis man tenker seg om. Er vel bare det at mange her inne er så herlig trangsynte at de ikke forstår dette. 9589511[/snapback] Stemmer dette, jeg har lest en artikkel hvor Prius ble sammenliknet med Hummer H2. Gjett hvem som vant... Landskapet rundt den amerikanske nikkel-fabrikken hvor råstoffet til Prius-batteriene blir produsert ble visst brukt av NASA til testing av månefartøy fordi det var så dødt der... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Tja, en medalje har alltid to sider.Prius er visstnok den bilen som lages i verden i dag som det slippes ut mest CO2 av hver produserte bil. Tviler jeg meget sterkt på, hvor har du det ifra? 9573438[/snapback] Det er altså selve produksjonen av bilen som er veldig forurensende. Dette pga spesielle deler som det ikke lages så mange av som deler til vanlige biler. 9573709[/snapback] Dette må jo være tull,, er det batteriene som gjør det da? 9573872[/snapback] Det er ikke tull. Var en avis i sommer som sammenlignet livsløpsutslippene til en Prius og en Range Rover. Ved ca 15000 kjørte km hvert år, ville det ta over 10 år før Range Roveren hadde forurenset like mye som Priusen. Og dette var hovedsaklig pga prius krever MYE energi i produksjonen. 9579753[/snapback] Det er jo egentlig logisk at der slik, hvis man tenker seg om. Er vel bare det at mange her inne er så herlig trangsynte at de ikke forstår dette. 9589511[/snapback] Stemmer dette, jeg har lest en artikkel hvor Prius ble sammenliknet med Hummer H2. Gjett hvem som vant... Landskapet rundt den amerikanske nikkel-fabrikken hvor råstoffet til Prius-batteriene blir produsert ble visst brukt av NASA til testing av månefartøy fordi det var så dødt der... 9593631[/snapback] Var det jeg tenkte ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå