Lurifaksen Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Jeg har en harddisk med 4 partisjoner, en winxp, en win2k, en winME og en til data. Hva skjer hvis jeg lager et image av denne harddisken? kan jeg velge operativsystem fra boot loaderen som vanlig når jeg restorer imaget? isåfall ville jo det vært dritkult.. (det tar sin tid å installere 3 operativsystemer.. ) Lenke til kommentar
bru Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Skulle ikke være noe problem og få til det!!! Men du må ha NGHOST 2002 får å lage image av XP Så du er nødt til å bruke den. Du kan jo også ta for deg en og en partisjon. Men er ikke helt sikker på Bootloaderen. Mulig den ligger på activ partition.Lykke til!!! Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Quote: On 2002-01-03 21:37, GeeZuZz skrev:Jeg har en harddisk med 4 partisjoner, en winxp, en win2k, en winME og en til data.Hva skjer hvis jeg lager et image av denne harddisken?kan jeg velge operativsystem fra boot loaderen som vanlig når jeg restorer imaget? Bootloaderen ligger på den aktive partisjonen, derfor for å få bootloaderen for å fungere må du lage en image av det aktive partisjonen. Jeg ville ha lagd image av alle tre partisjonen og lagret den i data-partisjonen. Dersom du bruker komprimering kan du spare en betydelig antall MB. :smile: I tillegg er det kjekt å sjekke image-filen etter du lagret det (det er en option under menyen under Ghost). Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2002 ok. har aldri testet ghost før... men vil det ikke funke hvis jeg lager image av hele harddisken? data partisjonen er tom så det er bare partisjoner med OS'ene.... [ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-01-03 23:23 ] Lenke til kommentar
bru Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Du kan ta hele disken på en gang, eller en og en partisjon. Det går ikke ann å velge 3 partisjoner i ett image om du har flere. Om du skal ta hele disken må du legge image filen på en helt separat disk. Om ikke version 2002 har fått nye funksjoner. Har ikke prøvd den ennå. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Det skal heilt fint gå ann å ta Disk --> File... :smile: Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Det er riktig som Bru sier, om at du må ha to disker for å kunne ghost hele disken. Du kan nemlig ikke lagre image filen på den harddisken som du ghoster (det går i hvertfall ikke på de ghost versjonene som jeg har prøvd). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå