Gå til innhold

Min skoles prioriteringer

MagnusW

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg laptopen jeg har bestilt gjennom skolen. Har betalt 3600,- for en helt ok PC til skolebruk. Det som forundret med litt, var at alle PCene hadde Adobe Design Premium CS3 instalert. Dette er vel en av de største pakkene til Adobe, dvs at den har over 10 forskjellige programmer, alt fra Acrobt 8 til Photoshop CS3 og Flash.

Det som er litt morsomt her, er at vi bruker Ope Office i steden for MS Office. Her har vi fått høre at det er pga Office er for dyrt til å gi til alle på skolen. Her stusser jeg litt. :p

Adobe Design Premium CS3 må vel være veldig mye dyrere enn MS Office?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I går fikk jeg laptopen jeg har bestilt gjennom skolen. Har betalt 3600,- for en helt ok PC til skolebruk. Det som forundret med litt, var at alle PCene hadde Adobe Design Premium CS3 instalert. Dette er vel en av de største pakkene til Adobe, dvs at den har over 10 forskjellige programmer, alt fra Acrobt 8 til Photoshop CS3 og Flash.

Det som er litt morsomt her, er at vi bruker Ope Office i steden for MS Office. Her har vi fått høre at det er pga Office er for dyrt til å gi til alle på skolen. Her stusser jeg litt. :p

Adobe Design Premium CS3 må vel være veldig mye dyrere enn MS Office?

9571723[/snapback]

Jeg jobber på en stor videregående skole der vi har såkalte site-lisenser på flere store (og dyre) programvarepakker. Dette innebærer at mange av maskinene som er i skolenettverket kjører denne programvaren. (Mener å ha hørt at vi betalte mellom 400k og 500k for site-lisensene til de to pakkene vi har.) Er det mulig at det er en form for site-lisensiering som er brukt opp mot PC-ene dere har kjøpt?

Greit for deg som elev, ihvertfall (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...