flyndrefjes Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Etter 13.164 eksponeringer gikk mitt Canon Powershot A610 til he****. Vel, ungene var uheldige og skadet apparatet så mye at det nå er en ulyd i motoren på det. Fant ikke feilen selv om jeg plukket apparatet ned til 1000 biter. Ok, det finnes store fabrikker som lager kameraer, og samtidig en unnskyldning til å kjøpe seg et nytt et. Jeg er nesten «nødt» til å kjøpe Canon på nytt, ikke så nøye for min egen del, men tror det er en stor fordel ettersom resten av familien er «innkjørt» på systemet til Canon etterhvert. Og bildene er jeg også fornøyd med. Tror jeg har fått spekulert meg frem til to aktuelle modeller. Canon Powershot A710IS Canon Powershot A720IS En del spørsmål angående dette: 1) Er 710 en utgått modell? 2) i såfall, hvorfor er den priset høyere enn 720 på nettet? 3) Generelle erfaringer med 710/720 mottas med takk. 4) Kr 1.895,– for A720IS må da være billig (Komplett)? 5) Batterilevetid i praksis? Min gamle A610 tok 1.500 bilder på ett batterisett i praksis, men det var 4 stk. kraftige AA-batterier og det hele ble temmelig tungt å drasse på. Ser at A720IS bruker 2 stk. batterier og er oppgitt til rundt 400 eksponeringer. Holder dette i praksis? Thanks. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Vel, A720 er bedre på de fleste områder, men side n A710 har Digic II bildeprosessor kan du få hacket den og evt. ta bilder i RAW format, den har også gummigrep... Men A720 har Digic III, den er nyere og den er også bedre enn A710 IS... Den er også en god del billigere, kjøpte min på komplett for 1.895 for ikke så lenge siden, mens A710 IS Må du ut med 2.475 eller rundt der... Ikke skjønner jeg hvorfor men sånn er det da... Jeg gikk for A720, men jeg har ikke prøvd de to modellene mot hverandre så jeg kan ikke si at A720 er bedre på alle områder, men jeg tror det... Jeg kjøpte meg noen oppladbare batterier på 2700 mah og lader og da vil du kunne ta mange flere bilder, så jeg tror det vil holde =)... Endret 25. september 2007 av snillest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå