Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo V50 - erfaringer?

Solaar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ang. 1.6D-motoren så synes jeg at Volvo har gjort en skikkelig dårlig jobb med tilpasningen. Jeg har en 307SW med samme motor, og den passer bedre der. Støy- og vibrasjonsdempingen er latterlig dårlig i V50 sammenlignet med 307SW,

Snakker du on 1.6D? 2.0D. Begge modeller?

9584658[/snapback]

Jeg snakker om 1.6D. Jeg har ikke kjørt noen biler med 2.0D-motoren, men det er vel nærliggende å tro at støydemping og isolasjon er lik i bilene, uansett motor. Om selve 2.0D-motoren støyer like mye vet jeg ikke. Men, nå ble det mye fokus på dette med støy og vibrasjon : Bottom line er vel at V50 er en god bil. Hva som er støy og hva som ikke er støy er høyst individuelt, så her må man gjøre opp sin egen mening.

Prøvekjør bilen til man er sikker på alle aspekter av den, så er man dømt til å gjøre et godt kjøp med V50. Om den må inn på verksted en gang i løpet av første leveår så synes jeg ikke det gjør så mye. Alt slik blir dekket av garanti, og man får også lånebil. Man overlever vel en Clio i et par dager? ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Har noen her proved den 1.8 Bensin utgaven av V50?

Ja, jeg kjøpte meg den for et par måneder siden. Er meget fornøyd så langt. Motoren drar godt, er lite avhengig av turtall så man overlever greit blandet kjøring også. Merket hvor godt jeg liker bilen etter en påkjørsel bakfra, bilen på verksted, Fiesta diesel som leiebil (minte meg om en rullende tønne med traktormotor). Jeg var nærmest lykkelig da jeg kunne kjøre volvoen på jobb igjen.

Nå driver jeg og leter etter om det er mulig å chippe den, evt andre småoppgraderinger som ikke koster skjorta. Noen som har peiling her?

Lenke til kommentar

Ja, jeg kjøpte meg den for et par måneder siden. Er meget fornøyd så langt. Motoren drar godt, er lite avhengig av turtall så man overlever greit blandet kjøring også. Merket hvor godt jeg liker bilen etter en påkjørsel bakfra, bilen på verksted, Fiesta diesel som leiebil (minte meg om en rullende tønne med traktormotor). Jeg var nærmest lykkelig da jeg kunne kjøre volvoen på jobb igjen.

Nå driver jeg og leter etter om det er mulig å chippe den, evt andre småoppgraderinger som ikke koster skjorta. Noen som har peiling her?

På 1,8 bensin, så lenge det ikke er turbo, er det ikke noen vits i å chippe motoren.

Lenke til kommentar

På 1,8 bensin, så lenge det ikke er turbo, er det ikke noen vits i å chippe motoren.

Hm ok. Det er ikke turbo på denne nei, litt skuffende kanskje at den ikke er levert med lavtrykksturboen som de brukte på mange modeller tidligere. Hørte det var en del muligheter på den.

Vet du om noe annet som kan gjøres for å få den enda litt sprekere?

Lenke til kommentar
Hm ok. Det er ikke turbo på denne nei, litt skuffende kanskje at den ikke er levert med lavtrykksturboen som de brukte på mange modeller tidligere. Hørte det var en del muligheter på den.

Så lenge det er sugemotor er det pent lite du kan gjøre som er verdt pengene. Du kan selvfølgelig sette på kvassere kammer, porte topp osv. men effektgevinsten er så liten i forhold til hva det koster at det ikke er noen vits. Turbokonvertering er også en mulighet, men du vil nok i utgangspunktet spare penger på å kjøpe en annen bil som er mer trimmingsvennlig.

Lenke til kommentar

Så lenge det er sugemotor er det pent lite du kan gjøre som er verdt pengene. Du kan selvfølgelig sette på kvassere kammer, porte topp osv. men effektgevinsten er så liten i forhold til hva det koster at det ikke er noen vits. Turbokonvertering er også en mulighet, men du vil nok i utgangspunktet spare penger på å kjøpe en annen bil som er mer trimmingsvennlig.

Ok, da droppes tanken i denne omgang. Får spare mer før neste bilkjøp. Takk så mye for bra svar. :)

Lenke til kommentar

Kjøpte V501,8 bensin til slut, for en månad siden.

Ganske billig or er godt fornøyned med den. Vi Kjører ikke mye egentlig, så var det ikke noe vits med å kjope diesel utgaven, som er dyere.

Endret av osamede
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...