Nessi Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hei. Maskinene låser seg totalt ganske ofte, skjer mens jeg bruker programmer som er instalert på C: hard-discen, der ligger programmer og OS. Går ikke an å trykke Ctrl-Alt-Delete, men går an å trykke Alt-Tab og f-eks gå til mapper som jeg har åpnet i en annen hard-disc. Dette begynte å skje for noen dager siden,men aner ikke hvofor og hvordan,har ikke instalert noe særlig med programmer. Hard-discen er en Western Digital 200GB 7200RPM 8MB fra 2004. For å slå den av må jeg holde inn av\på knappen til den skrur seg av, etter det er det et helvett å få den igang igjen, første gangen kommer ASUS Post greia, så videre til noe skrift, og så blir det svart, der står den bare, lenge. Må så restarte. Får da kansje opp Windows loadingen, og da går det bra. Men må noen ganger restarte flere ganger for å få den startet. Har også problemer med at maskinen restarter seg, problemet blir bedre hvis jeg slår av hovedstrømmen bak i psu i ca 30sek å slår på maskinen igjen. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 For å slå den av må jeg holde inn av\på knappen til den skrur seg av, etter det er det et helvett å få den igang igjen, første gangen kommer ASUS Post greia, så videre til noe skrift, og så blir det svart, der står den bare, lenge. Må så restarte. Får da kansje opp Windows loadingen, og da går det bra. Men må noen ganger restarte flere ganger for å få den startet. 9571328[/snapback] Tror ikke dine problemer skyldes harddisken som sådan. Men avslutter du windows på denne måten får garantert trøbbel med filtabellene og registry. Dette vil forklare både blåskjerm og andre rariteter. Mistanken går på støv og varmeproblemmer som den opprinnelige årsaken. Etterfølgende brutale håndtering av filsystemet vil skape nye og flere problemer. Har også problemer med at maskinen restarter seg, problemet blir bedre hvis jeg slår av hovedstrømmen bak i psu i ca 30sek å slår på maskinen igjen. 9571328[/snapback] Dette tyder ikke på harddiskproblemer. Årsaken kan skyldes støv med varmegang (i poweret). Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Hmm, fikk dette svaret sist å, tok da å skrudde ned hele maskinen, bit for bit, å så, gjorde reint, dette er ca 1 og halv uke siden. Hvis noen dulter borti eller slår i datapulten så kan maskian restarte seg, den låste seg igår, jeg ble forbanna å slo i bordet, ikke for hardt,hørte da at hard-disken på en måte startet, eller begynte å jobbe, plutselig ble datan normal igjen i noen sekunder, kunne da bruke opera og alt, så låser den seg igjen. eller restarter seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå