Henrik C Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg skal på en tur til Amsterdam fra fredag 28. september til søndag den 7. I den forbindelse lurer jeg litt på hva jeg bør få med meg når jeg er i Amsterdam. Kommer til å bo sentrumsnært cirka halve tiden, og resten litt utenfor flyplassen. Så, noen forslag til ting jeg bør se? Jeg er da 16 år, og det er uaktuelt med forslag som hasjrøyking, besøk i horehus og etc, og disse vil bli rapportert som spam. Jeg kommer til å gå noe alene, og noe med min far, så jeg har ikke med meg noen små unger som begrenser hvor mye jeg kan gjøre. Så, hva bør jeg se? Har ihvertfall 5 dager jeg må fylle opp. (10-17) Lenke til kommentar
MindB Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 - Kanaltur - Heineken Museet - Anne Franks hus Lenke til kommentar
reiseglad Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Reiseguide om Amsterdam på norsk.. http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/Amsterdam/ Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Red Light District? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Red Light District? 9599800[/snapback] Var der en runde i 1995. Selv om jeg ikke var på handletur var det utrolig mye rart som en naiv nordmann ikke var vant til å se der... Absolutt verdt en titt. Men ikke dra alene. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Red Light District? 9599800[/snapback] Var der en runde i 1995. Selv om jeg ikke var på handletur var det utrolig mye rart som en naiv nordmann ikke var vant til å se der... Absolutt verdt en titt. Men ikke dra alene. 9599820[/snapback] Helt enig der. Ha med deg gjerne flere venner og kjente da du fort kan ende opp i dårlige områder og plutselig blir truet for penger. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Kan vel også være en ide å ta seg en guidet tur på kanalbåt. Da får man med seg mye. Når jeg og mitt følge var der var vi som nevnt på distriktet uten å være kjøpere, og vi tok oss også en tur på coffee shop for å se på sløvingene. Vi bestilte hver vår øl, og gjett om vi fikk mange skjeve blikk der vi satt. Om det var de faktum at vi drakk øl og ikke røykte hasj, eller om blikkene allerede var skjeve av sistnevnte vites ikke. Merket meg også en del kreative parkeringer av tråsykler. Enkelte sykler var nesten tredd inn i rekkverkene og jeg forstod ikke helt hvordan de skulle få dem løs. Post gjerne her om du ser noe slikt... EDIT: Kanaltur er nevnt ser jeg ja. Men absolutt verdt å få med seg, man får se byen både fra havnen og fra mange av kanalene. Husker ett sted hvor vi så rett igjennom 7 (?) paralelle broer. Endret 29. september 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå