Gå til innhold

MYSQL returnerer ingen resultater

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med tomt resultat fra spørringen til MySQL. Jeg prøver å generere en pdf samlerapport fra flere små rapporter, dersom det er en eller flere rapporter som matcher ukenummeret som velges av brukeren skal rapporten inkluderes i hovedrapporten. Dette fungerer dersom jeg tar med variablen $weeknumber i den første spørringen (query1), men deretter får jeg ingen resultater hvis jeg tar med variablen $weeknumber i de neste spørringene ($query2, $query3 osv...).

Noen som har noen ideer? Jeg har lagt ved php-koden. (Bør åpnes i en texteditor annet en notepad, f.eks wordpad) Takker for alle mulige forslag.

Dette fungerer som sagt dersom jeg tar med variablen i den første spørringen.

pdf.txt

Endret av ulsbol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for svar. Jeg er ikke helt stø på mysql enda. Grunnen til at jeg tok 8 spørringer var at jeg vil ha rapporten inndelt i seksjoner per kunde. Hvis det ikke er noen rapporter for den aktuelle kunden den uken, vil jeg gi en beskjed om det: "No reports found for the WLS Vessels".

Sagt med andre ord: Jeg vil gå igjennom rapportene for uken, og liste opp de rapportene som er registrert til hver enkelt kunde i hver sin "seksjon" i pdf'en.

Jeg er selvsagt takknemlig for forslag for forbedringer....

Lenke til kommentar

Etter mye prøving og feiling fikk jeg dette til å fungere. Ikke vet jeg, men når jeg skrev spørringene fullt ut etter "mysql_query("....spørring...."); istedenfor å tilegne variable til spørringene fungerte det som det skulle. Det ser ikke pent ut, men det brukeren ikke ser gir jeg blanke i, så lenge resultatene vises på en allright måte.

For de som er interesserte i å generere en PDF fra en MySQL-database, kan dere laste ned filen jeg har lagt ved og studere den. Dette var den mest fornuftige måten jeg fant for å generere en PDF når man ikke har tilgang til egen server. Filene jeg benyttet er basert på en modul som heter ezPDF, den finner man med litt googling.

Vedlegget bør som sagt åpnes i WordPad eller liknende, ikke notepad

pdf.txt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...