Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Jeg trenger hjelp, PC vil ikke slå seg på.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en HP Pavillion t770. Igår før jeg la meg gadd jeg ikke å slå av min datamaskin pga. latskap, så jeg dro ut kontakten enkelt og greit. Da jeg stod opp idag og skulle på PC-en tok jeg inn kontakten og trykte på "PÅ" knappen, det skjedde ingen ting, jeg prvde på nytt og på nytte men til ingen nytte :(

Her er noen ting jeg har registrert som kan hjelpe dere med å finne ut hva årsaken er:

Den grønne LEDen på baksiden som ligger nærme der man tar inn strømkontakten blinker, det pleier den ikke, den pleier å lyse konstant!

Dessuten kommer det en rar tikke eller klikke lyd, som kommer fra "strømboksen" inni PC-en/kabinettet.

Jeg hadde vært glad hvis dere kunne hjelpe meg!

Har ikke lyst til å sende den på reperasjon hvis jeg ikke er nødt, det er noe av det verste jeg vet!

Takker for alle svar :thumbup:

Mvh. Henrik.N.T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har en HP Pavillion t770. Igår før jeg la meg gadd jeg ikke å slå av min datamaskin pga. latskap, så jeg dro ut kontakten enkelt og greit. Da jeg stod opp idag og skulle på PC-en tok jeg inn kontakten og trykte på "PÅ" knappen, det skjedde ingen ting, jeg prvde på nytt og på nytte men til ingen nytte :(

Her er noen ting jeg har registrert som kan hjelpe dere med å finne ut hva årsaken er:

Den grønne LEDen på baksiden som ligger nærme der man tar inn strømkontakten blinker, det pleier den ikke, den pleier å lyse konstant!

Dessuten kommer det en rar tikke eller klikke lyd, som kommer fra "strømboksen" inni PC-en/kabinettet.

Har ikke lyst til å sende den på reperasjon hvis jeg ikke er nødt, det er noe av det verste jeg vet!

Mvh. Henrik.N.T

9570769[/snapback]

Hei, Hvis det er en ganske ny maskin så ville jeg ringt HP, de vet nok hva feilen er ganske raskt. Når det er sagt så høres det ut som poweret ditt har tatt kvelden. hvis du er litt pc kyndig kan du åpne maskinen og ta ut alle kort (skjermkort osv) + alle ledninger til HDD, cd-rom osv, og se om maskinen starter etter dette, da har du ialle fall utelukket feil på disse tingene.

Mvh

Chris

Lenke til kommentar

Mvh. Henrik.N.T

9570769[/snapback]

Prøv å trekk ut kontakten igjen.

Bak maskinen der hvor du stikker i kontakten så burde det være en svart bryter som det står 0-1 på. (Du må ikke forveksle denne med den røde mindre tilgjengelige bryteren.)

Når du har trukket ut kontakten prøver du å slå denne bryteren over på 0.

Prøv så å slå den på igjen. Du kan gjerne holde inn påknappen til maskinen i 5-10 sekunder for å "tømme" den for strøm.

Lenke til kommentar

Mvh. Henrik.N.T

9570769[/snapback]

Prøv å trekk ut kontakten igjen.

Bak maskinen der hvor du stikker i kontakten så burde det være en svart bryter som det står 0-1 på. (Du må ikke forveksle denne med den røde mindre tilgjengelige bryteren.)

Når du har trukket ut kontakten prøver du å slå denne bryteren over på 0.

Prøv så å slå den på igjen. Du kan gjerne holde inn påknappen til maskinen i 5-10 sekunder for å "tømme" den for strøm.

9570944[/snapback]

Har dessverre ikke sånn knapp, bakpå er det bare ett sted der du putter in strømkontakten + alt ekstra og ett grønt lys som pleida å lyse konstant grønt før men som nå bare blinker og det kommer tikke/klikke lyder samtidig som den blinker :(

Har ikke lyst til å sette den på reperasjon, tror det er strømforsyninga det er noe galt med, har massse ting på hardisken der jeg nekter å miste! Så jeg skal prøve å bestille ny strømforsyning, den er forresten på 320 volt eller noe står hvertfall 320 V

Lenke til kommentar

Vet ikke helt åssen reglene er med dobbeltposting her, men jeg gjør det likvel. Lurer bare på, hvordan jeg innstalerer en strømforsyning i PC-en og hvordan jeg kan vite at den er kompitabel? Fordi jeg har jo ikke sånn hull i kabinettet til en sånn 0 1 knapp, så da må jeg vel finne en som passer perfekt til kabinettet eller?

Lenke til kommentar

[så jeg skal prøve å bestille ny strømforsyning, den er forresten på 320 volt eller noe står hvertfall 320 V

9571102[/snapback]

Jeg kan garantere deg at det ikke står 320 V(olt) på poweret. Se en gang til. Antar det står 230 V.

9571334[/snapback]

Ja det er det det stod :p

Uansett får ikke strømboksen ut av PC-en alt for mange ledninger festa til den, og når jeg skal kjøpe ny så må jeg få en som passer, den jeg har nå har såvidt plass, kjipt hvis jeg kjøper ny så er den stor xD Men uansett, tror dette går bra.

Hadde vært kjipt hvis det ikke var stømboksen som det var no feil på da, men er 75 prosent sikker på at det er den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...