Rookie_NO Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) For oss andre så er det viktigere at man har det moro med konsollen når man kjøper den, ikke om 1 år. Jeg kommer til å kjøpe PS3 når spillbiblioteket blir større (da regner jeg også med at den koster mindre). At det er en bra maskin er hevet over enhver tvil, men akkurat nå, som ren spillmaskin, kan den ikke konkurrere med 360'en. Endret 25. september 2007 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Stenmark Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg PS3 og har begynt å bli litt skeptisk.. Nesten alle multikonsoll spill har bedre grafikk på xbox360 enn på ps3, som skal være en mye bedre maskin enn xbox360 .. Som NBA 2k7, jeg ble rett å slett skuffet over, det var ikke noe kjempe grafikk på ps3.. og nå sier ign.com at Skate er bedre på xbox360 det å. Så da lurer jeg på, har jeg gjort det bomkjøpet? Budre jeg kjøpt xbox360... ? Noen her som føler det samme? 9570597[/snapback] En god grund til dette er vel at 360 har vært ute en god stund i forhold til PS3 og multiplatformprodusenter har fått mer tid til å "venne seg til" 360, mens PS3 fremdeles er litt "ukjent"... 360 har kanskje fler spill, chille sticker på kontrollene, men... De har jo laget 3 versjoner av den møkkakonsollen sin (tenk de som ikke har en EB Games/Spiderman løsning og må da kjøpe alle separat?) og allikavel kan den ikke hamle opp med PS3.. Microsoft har bare vært feige (smarte om du vil), laget en new-gen consoll som varr "grei nok" i starten, slik at de har fått sitt marked og sine spill lenge før PS3, men så trenger vel ikke vi Sony å lage noen, PS3 Premium eller PS3 Elite... Vi har PS3.. PS3 bomkjøp?? Ikke for meg hvertfall. Har kjøpt et kvalitetsprodukt og fått varene levert med glans! 9570794[/snapback] Takket være de 3 versjonene av "møkkakonsollen" så fikk jeg spilt Gears of War, Bioshock og Halo 3 på en maskin som kostet meg såpass lite som 1500kr. Har du fått spille disse på din 6000 kroners PS3? For ikke snakke om de beste versjonene av omtrent alle multiplattform spill. Ikke alle som bryr seg om film og annet tull skjønner du. Og hvis man har interesse for det så kan man kjøpe det også. Med 360 blir man ikke tvunget til å betale flere tusen kroner ekstra for ting mange ikke bryr seg om (Blu-ray/harddisk osv) Og hvis du tror PS3 er særlig kraftigere enn 360 vil du bare bli skuffet jo mer årene går. Men jeg sitter med en følelse av det vil ikke gjøre noe, ganske tydelig at merket på konsollen din betyr mest. Til alle dere som sier at det tar tid med PS3, hvorfor var Xbox spill tydelig bedre enn PS2 fra dag 1? Og det er ikke bare EA spill som er dårligere på PS3, det er over hele linja. Så til trådstarter, ikke umulig det. Jeg kan nesten garantere deg at du vil bli mye mer fornøyd med en 360, med mindre du har forutintatte holdninger og ikke vil ha den. Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Joda, den kan faktisk helt klart konkurrere med 360 nå Hele linja (kremt, Dirt, Oblivion,GRAW2 ) Hvis du tror at PS3 er en svakere konsoll en 360 tar du feil. Det du sier kommer av dårlige konverteringer. Heavenly Sword har helt fantasisk grafikk, men noen foretrekker vel å spille Halo3 som har så fantasisk grafikk. (Halo 2 i HD) PS3 er dessuten mye mere kvalitet på hardwaren enn 360. 1/3 xboxer går til helvete med ROD, mens PS3 har en feilprosent på 1%. hvorfor har ikke PS3 Halo3,Bioshock og Gears. Joda fordi de er ekslusiver, noe alle konsollene har! Og joda, PS3 har gode ekslusiver de også, like gode som 360 etter min og mange andres smak. (MGS, R&C, GT,GOW,Killzone,Heavenly Sword,LBP,UT3(tidseklusiv,). haze,FF13 etc) Blu- Ray spilleren har jeg dessuten brukt mye til å se filmer( Ms er sur for de taper formatkrigen ) Den store lagringsplassen gir også større fordeler til utviklere (UT3, Killzone 2, heavenly Sword) Jeg er glad jeg slipper å få hele spill på 4-5 plater som på 360 (Blue Dragon, Lost oddysey) Må dessuten si at PS3 ikke koster 6000. Den koster 4800. Det har jeg faktisk sett på europris. Endret 25. september 2007 av mnorm Lenke til kommentar
Stenmark Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Joda, den kan faktisk helt klart konkurrere med 360 nå Hele linja (kremt, Dirt, Oblivion,GRAW2 ) Hvis du tror at PS3 er en svakere konsoll en 360 tar du feil. Det du sier kommer av dårlige konverteringer. Heavenly Sword har helt fantasisk grafikk, men noen foretrekker vel å spille Halo3 (Halo 2 i HD) 9571187[/snapback] Oblivion kom omtrent 1 år senere. Skulle vel bare mangle de fikk finpusset det litt etter all den tiden? Dirt, 2-3 måneder senere og de kuttet litt ned på grafikken så det skulle flyte litt bedre. GRAW2 hakker mer på PS3 enn 360 så kjønner ikke hvorfor du nevner det. Og nok engang, det kom ut leeeenge etterpå. Prøver du virkelig å prate drit om Halo 3 med å trekke frem Heavenly Sword? La oss bare si at et av disse spillene har et snitt på 96% når det gjelder anmeldelser. Heavenly Sword? Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Joda, den kan faktisk helt klart konkurrere med 360 nå Hele linja (kremt, Dirt, Oblivion,GRAW2 ) Hvis du tror at PS3 er en svakere konsoll en 360 tar du feil. Det du sier kommer av dårlige konverteringer. Heavenly Sword har helt fantasisk grafikk, men noen foretrekker vel å spille Halo3 (Halo 2 i HD) 9571187[/snapback] Oblivion kom omtrent 1 år senere. Skulle vel bare mangle de fikk finpusset det litt etter all den tiden? Dirt, 2-3 måneder senere og de kuttet litt ned på grafikken så det skulle flyte litt bedre. GRAW2 hakker mer på PS3 enn 360 så kjønner ikke hvorfor du nevner det. Og nok engang, det kom ut leeeenge etterpå. Prøver du virkelig å prate drit om Halo 3 med å trekke frem Heavenly Sword? La oss bare si at et av disse spillene har et snitt på 96% når det gjelder anmeldelser. Heavenly Sword? Vet ikke om jeg skal le eller gråte. 9571299[/snapback] Poengterte ikke selve spillet men grafikken. Der er heavenly Sword overlegent Halo 3. Nå kan du gråte Eksemplene viste at grafikken blir like bra (minst) på PS3, hvis utviklerne jobber med den. Den versjonen utviklerne tar utgangspunkt i blir som regel best. Endret 25. september 2007 av mnorm Lenke til kommentar
Stenmark Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 hvorfor har ikke PS3 Halo3,Bioshock og Gears. Joda fordi de er ekslusiver, noe alle konsollene har! Og joda, PS3 har gode ekslusiver de også, like gode som 360 etter min og mange andres smak. Blu- Ray spilleren har jeg dessuten brukt mye til å se filmer( Ms er sur for de taper formatkrigen ) Den store lagringsplassen gir også større fordeler til utviklere (UT3, Killzone 2, heavenly Sword) Jeg er glad jeg slipper å få hele spill på 4-5 plater som på 360 (Blue Dragon, Lost oddysey) Må dessuten si at PS3 ikke koster 6000. Den koster 4800. Det har jeg faktisk sett på europris. 9571187[/snapback] Dette er noe av det tristeste jeg har lest noen gang. Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Skjønner jeg godt Lenke til kommentar
thehazen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Ja Bomkjøp akkuratt nå. Men når MGS4 og andre snaskesaker kommer så er den brukbar, Quote: "det skulle liksom være en mye bedre maskin" end quote. Hummm...hvorfor det? Hvordan kan man ikke ha fått meg seg att det ikke er stor forksjell. Og ja heavenly sword er penere enn halo3 men gears of war er penere enn heavenly sword. HVORFOR GIDDER DERE!? Endret 25. september 2007 av thehazen Lenke til kommentar
firefireto Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) no gleder jeg meg til å reise hjem å spille ps3 Endret 25. september 2007 av firefireto Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 1- Fordi det er mosomt å diskutere. 2- For de jeg ikke vil høre på argumenter som jeg synes er helt feil uten å argumentere de. Samme som sikkert mange andre føler. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 viss ps3 er så mykje bedre hvorfor selger den ikkje så mykje som x360..? er det fordi xbox har en fantastisk online tjeneste..? er det pga bioshock, halo3, forza2, project gotham,gears of war.. er det prisen som er halvparten av en ps3..? er det fordi spilla faktisk kommer ut til satt dato på x360? eg trenger ikkje forsvare x360 for det klarer den sjølv med sitt spillbibliotek og online oppsett.. ps3 derimot trenger kansje og forsvares enda fordi den henger etter på alle områder.. eg gleder meg til alle god titlene som kommer til ps3 og da skal den få sin plass i rampelyset, til den tid kommer har vi det gøy med gears, halo3, cod4 beta og bioshock på x360.. Lenke til kommentar
thehazen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Word til krosjefen. Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Er tydeligvis mange som forsvarer 360 også. Grunnene til at jeg tror at 360 er solgt mest er fordi at den kom tidligere og pga prisen. På dette tidspunktet og fremover kommer det VELDIG mye bra spill til begge konsollene og hadde jeg hatt mye penger skulle jeg har begge Men at en konsoll er solgt mere betyr ikke at den er bedre. Mange faktorer som spiller inn. Endret 25. september 2007 av mnorm Lenke til kommentar
Stenmark Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 no gleder jeg meg til å reise hjem å spille ps3 9571400[/snapback] Hvorfor det? Syntes ikke du det var et bomkjøp? Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Niks, er godt nøgd med PS3-en min. At ein del multiplattformspel ser betre ut på 360 er litt irriterande, sidan utviklarane burde få til minst like bra grafikk på PS3. Men slik situasjonen er no, kan eg forstå at dei prioriterar konsollen med størst kundemasse. Reknar med dette vil rette seg etterkvart. Dersom du ser på spel som t.d. Heavenly Sword, er det i alle fall tydleg at PS3 er i stand til meir enn det mange andre utviklarar har prestert til no. Det er vel få som er ueinige i at 360 har eit forsprang når det gjeld spelutval, men det byrjer å bli ein del godbitar som er PS3-eksklusive òg: Motorstorm, Heavenly Sword, Super Stardust og Warhawk er gode døme. I tillegg er det ein del lovande ting på veg, som t.d. Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII, LittleBigPlanet, og Echochrome. Spesielt LittleBigPlanet er i mine auge ein ekstremt spennande tittel, meir spennande enn noko anna i konsollverda for tida. Ellers brukar eg PS3 mykje til film, og der er den rett og slett glimrande, både på Blu-ray og DVD. Kay Lenke til kommentar
ttt Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 nei, når jeg tenker meg om.. så angrer jeg ikke et sekund på kjøpet mitt. Jeg kommer til å få mye glede av den maskinen fremover 9571108[/snapback] no gleder jeg meg til å reise hjem å spille ps3 9571400[/snapback] Med dette er det vel bare å takke alle som har bidratt til å hjelpe vår kjære trådstarter til å få svar på spørsmålet sitt. Det ser til at vår felles kunnskap og store ønskje om å hjelpe kvarandre til ein betre kvardag har gitt utteljing i dag og. Då er nok alle fornøyd, og tråden kan derfor stengast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg