Gå til innhold

PS3.. et bomkjøp?


firefireto

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg PS3 og har begynt å bli litt skeptisk.. Nesten alle multikonsoll spill har bedre grafikk på xbox360 enn på ps3, som skal være en mye bedre maskin enn xbox360 .. Som NBA 2k7, jeg ble rett å slett skuffet over, det var ikke noe kjempe grafikk på ps3.. og nå sier ign.com at Skate er bedre på xbox360 det å. Så da lurer jeg på, har jeg gjort det bomkjøpet? Budre jeg kjøpt xbox360... ? Noen her som føler det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multiplattoformspill vil variere i kvalitet på ulike konsoller, og hittil har en del av disse vært betydelig bedre på 360. Det finnes dog en del titler der ute som er tilnærmet identiske på konsollene, samt et par stykker som ser bedre ut på PS3. Jeg antar forskjellene blir mindre etterhvert, da teamene får erfaring med begge konsollene, samt at det blir nok PS3er der ute til at de gidder å bry seg om dem.

 

Jeg må også få sagt at multiplattforms sportsspill fra EA-games ikke er noen god showcase for hva noen av konsollene klarer rent grafisk.

 

Personlig angrer jeg meg ikke i det hele tatt. Men så er det eneste multiplattformspillet mitt Oblvion (som ser bittelitt bedre ut på PS3), samt at de eksklusive titlene til PS3 appelerer langt mer til meg enn det Xbox har.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg PS3 og har begynt å bli litt skeptisk.. Nesten alle multikonsoll spill har bedre grafikk på xbox360 enn på ps3, som skal være en mye bedre maskin enn xbox360 .. Som NBA 2k7, jeg ble rett å slett skuffet over, det var ikke noe kjempe grafikk på ps3.. og nå sier ign.com at Skate er bedre på xbox360 det å. Så da lurer jeg på, har jeg gjort det bomkjøpet? Budre jeg kjøpt xbox360... ? Noen her som føler det samme?

9570597[/snapback]

Nå må du ikke gleme at xbox 360 har en tendens til å gå i stykker, mens ps3 ikke blir ødelagt.

Dessuten kommer jo storspillene og da, brae spill som er ut nå: Motorstorm, dirt, RFOM, warhawk og sikkert flere.

Det kommer nok av grunner til å eie ps3 etterhvert :thumbup:

 

EDIT: ikke glem home da :)

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar
Men jeg er litt sportsfreak jeg da, så det er sportspill jeg bryr meg mest om.. Sann som fifa 08 og PES 2008, hvis xbox360 har bedre grafikk og flyter bedre på de 2 spillene der kommer jeg til å grave meg ned..

9570663[/snapback]

Da tror jeg du kan begynne å grave, for det skal man absolutt ikke se bort fra at de kommer til å gjøre. Time will tell.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg PS3 og har begynt å bli litt skeptisk.. Nesten alle multikonsoll spill har bedre grafikk på xbox360 enn på ps3, som skal være en mye bedre maskin enn xbox360 .. Som NBA 2k7, jeg ble rett å slett skuffet over, det var ikke noe kjempe grafikk på ps3.. og nå sier ign.com at Skate er bedre på xbox360 det å. Så da lurer jeg på, har jeg gjort det bomkjøpet? Budre jeg kjøpt xbox360... ? Noen her som føler det samme?

9570597[/snapback]

 

En god grund til dette er vel at 360 har vært ute en god stund i forhold til PS3 og multiplatformprodusenter har fått mer tid til å "venne seg til" 360, mens PS3 fremdeles er litt "ukjent"...

 

360 har kanskje fler spill, chille sticker på kontrollene, men... De har jo laget 3 versjoner av den møkkakonsollen sin (tenk de som ikke har en EB Games/Spiderman løsning og må da kjøpe alle separat?) og allikavel kan den ikke hamle opp med PS3.. Microsoft har bare vært feige (smarte om du vil), laget en new-gen consoll som varr "grei nok" i starten, slik at de har fått sitt marked og sine spill lenge før PS3, men så trenger vel ikke vi Sony å lage noen, PS3 Premium eller PS3 Elite... Vi har PS3..

 

PS3 bomkjøp?? Ikke for meg hvertfall. Har kjøpt et kvalitetsprodukt og fått varene levert med glans!

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar
det var jo som pokker det da!! nå kjenner jeg at jeg angrer litt på at jeg brukte 6000 på ps3.. men jeg håper på at det blir bedre etterhvert!

9570740[/snapback]

Kan du fortelle meg hvor **** du betalte 6000 for en PS3? Da må jo du ha funnet norges dyreste eksemplar..

 

Uansett,

 

Det pleier å være lurt å sjekke forholdene FØR du kjøper en konsoll. Personlig bruker jeg min PS3 til myyyye mer enn spilling, og jeg har ikke angra i 2 sekund. Spillene jeg har er fantastiske, og enda flere gode titler kommer det utover høsten og nyåret.

Lenke til kommentar

Nå må du huske på at portene til EA er førstegenerasjon og det blir på en måte litt prøving og feiling fordi de enda ikke kjenner PS3 ut og inn. Men dette vil helt sikkert bedre seg, ved neste utgave.

 

I en kommentar fra Rob M, EA Sports senior technical support director, i forbindelse med klager på ytelsen til Madden NFL08 på PS3, forteller han at utviklerne har arbeidet med XBOX 360 i over 3,5 år, mens de kun har jobbet med PS3 i ett år. Han konkluderer med at det er vanskelig å få det til helt bra første gangen.

 

Thank you for your feedback regarding the issues you've found with Madden NFL 08 for the PlayStation 3 game console. While we fully understand your frustration with the limitations the technology has placed against the video frames per second of the game play on the PlayStation 3 game console, it was out intent to put out the best possible with Madden across 10 platforms. While it is very simple to draw a conclusion based on the end-user experience with the game technology, what most people do not realize is hours of research which goes into fully understanding the hardware demands for each console. In the case of the next-generation consoles, many publishers have been developing titles for the Xbox 360 for over 3 1/2 years while everyone who publishes now for the PlayStation 3 with the exception of Sony has been developing for the PlayStation 3 for only a little over one full year. The differences in the overall knowledge of the hardware is vastly different for both consoles and, as is the case with newer technology, it is very difficult to get it right the first time. As for frame-rate differences, 30 frames per second is the same for all PS 3 football games this year, not just Madden but also NCAA Football, and 2K Sports' offering as well. If you choose not to purchase the game, it is a choice fully understand and respect. Please know that I have passed your feedback and observations on to the game team and hopefully someone within their team will be able to address this matter further.

 

Sincerely,

 

Rob M.

EASPORTS Sr. Technical Support

Endret av praystation
Lenke til kommentar
det var jo som pokker det da!! nå kjenner jeg at jeg angrer litt på at jeg brukte 6000 på ps3.. men jeg håper på at det blir bedre etterhvert!

9570740[/snapback]

Kan du fortelle meg hvor **** du betalte 6000 for en PS3? Da må jo du ha funnet norges dyreste eksemplar..

 

Uansett,

 

Det pleier å være lurt å sjekke forholdene FØR du kjøper en konsoll. Personlig bruker jeg min PS3 til myyyye mer enn spilling, og jeg har ikke angra i 2 sekund. Spillene jeg har er fantastiske, og enda flere gode titler kommer det utover høsten og nyåret.

9570804[/snapback]

Jeg kjøpte med 2 spill og en ekstra kontroll pakken, som jeg betalte ca. 5900, ikke vits å hisse seg opp her altso ... !

Lenke til kommentar

Spillmessig har PS3 så langt vært et bomkjøp for meg. Resistance er ganske bra og Motorstorm var greit (ikke helt min greie). Men vet at det kommer et par godtitler som jeg garantert kommer til å like, Ratchet & Clank og MGS4, så det blir bedre.

 

Det jeg er mest fornøyd med så langt er Blu-ray spilleren, filmtittingen har fått en ny vår med full hd.

 

Lars

Lenke til kommentar
Men jeg er litt sportsfreak jeg da, så det er sportspill jeg bryr meg mest om.. Sann som fifa 08 og PES 2008, hvis xbox360 har bedre grafikk og flyter bedre på de 2 spillene der kommer jeg til å grave meg ned..

9570663[/snapback]

 

PES2008 skal i følge ryktene bli bedre på PS3. Demoen er visst rett rundt hjørnet, sansynligvis allerede førstkommende torsdag!

KILDE

Endret av praystation
Lenke til kommentar

Jeg elsker min PS3.. Hadde xbox 360 før .. brukte den aaaldri .. MEN , jeg er mer fan av RPG/plattform/japanske spill osv. og da er PS3 ideel. For å være helt ærlig så tenker jeg EA Games/EA Sports med en gang jeg ser en xbox 360 .. såå .. Du kan uansett få solgt PS3'en din og kjøpe deg en 360 hvis du skulle angre .. Har du kjøpt den på elkjøp e.l. har du jo også 30 dagers angrerett hvor du ikke trenger en grunn engang til å få igjen pengene dine ..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...