Gå til innhold

kamerat savnet. Kun 19år gammel Edit: omkommet

QBab

Anbefalte innlegg

Hvis han hadde på seg redningsvest kan det fortsatt være håp for han, men det ser rimelig mørkt ut uansett. Jeg tror ikke han ville overlevd kulden hvis han har ligget i vannet så lenge, men det kan jo hende at han har klart å svømme inn til land et sted. Eller var dette langt utaskjærds?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis han ikke hadde på seg vest er det nok ikke så mye håp igjen. Jeg skjønner ikke de reglene. De sier at det ikke er nødvendig å ha på seg vesten, men at man må ha en per person liggende i båten. Hva er vitsen med det når de fleste ulykker skjer så brått at man ikke rekker å ta på seg redningsvesten?

Lenke til kommentar
Hvis han ikke hadde på seg vest er det nok ikke så mye håp igjen. Jeg skjønner ikke de reglene. De sier at det ikke er nødvendig å ha på seg vesten, men at man må ha en per person liggende i båten. Hva er vitsen med det når de fleste ulykker skjer så brått at man ikke rekker å ta på seg redningsvesten?

9580179[/snapback]

Liksom, man skal ha den på seg hele tiden, logic where?

edit: du har vel ikke vært ute på småbåt før ? :p har jeg ikke på meg reddnings vesten på meg hele tiden får jeg ikke være med:P

Endret av KexxY
Lenke til kommentar
Ikke hvis lungene blir fylt med vann.

Da er det ikke noe O2 som kan holde en kropp oppe.

Akkurat som en fisk, stikker du hull på luftblæra eller hva den heter så synker den.

9580799[/snapback]

Og hva er sjangsene for at han har fått vann i lungene? Drukna?

9580829[/snapback]

Hvis du er i en båt som kulseiler, du har ikke på deg redningsvest og klokka er 2400.. Kanskje du er trøtt og utslitt.

Da kan du fort komme til å svelge noe vann, noe som fører til at du evt drukner etter hvert..

Veldig tragisk ulykke! Husker en del av de på skolen min kjente dem som døde på det skjæret nær oscarsborg ifjor. Hele skolen var knust :/

Lenke til kommentar
Ikke hvis lungene blir fylt med vann.

Da er det ikke noe O2 som kan holde en kropp oppe.

Akkurat som en fisk, stikker du hull på luftblæra eller hva den heter så synker den.

9580799[/snapback]

Tull og tøys, luft i lungene er ikke hovedgrunnen til at lik flyter i vann. ;)

MEN! Jeg syns ikke vi skal drive og snakke om lik her, blir litt kynisk i forhold til trådstarter...

Lenke til kommentar

Strengt tatt er det gassen som dannes av forråtnelsesprosessen i et lik som får det til å flyte. ;)

Men dette er veldig off-topic i en viktig tråd. Så la oss stoppe off-topicen nå og heller diskutere det som teller. Nemlig den savnede.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...