QBab Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) *fjernet* Endret 25. mai 2008 av QBab Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Noen som har noen formeninger om hvor lenge en person kan ligge i vann uten og omkomme? Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hav er veldig kaldt.... Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Uff, det var ille å høre.... Håper du finner igjen kompisen din. Det er vel ikke så kaldt i havet nå for tiden? Vet ikke jeg altså... Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Noen har logget inn på nettbyen hans for 1 time siden Kan da umulig være han. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Noen som har noen formeninger om hvor lenge en person kan ligge i vann uten og omkomme? 9570399[/snapback] For å komme med de harde fakta; http://www.seagrant.umn.edu/coastal_communities/hypothermia Denne siden sier, at ved 0 grader Celsius har en gjennomsnittelig person ca 15 minutter på seg til å komme seg ut av vannet før hypotermi slår inn. Om vannet er kaldere enn dette synker antall minutter betraktelig. MEN! Vannet er nok ikke 0 grader på denne tiden av året, og som du kan se av tabellen på siden øker sjangsene for å overleve betraktelig jo varmere vannet er. Så ha motet oppe! Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Vi får krysse fingrene og holde motet oppe ja. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Oi, sånt er skummelt. Har opplevd noe lignende selv, og det endte bra. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Det ser ganske mørkt ut. Men vi velger og være optimistiske. Vi har vel ikke annet valg. Det blåste tross alt storm, og måløy er ikke noen plass du vil være da. Edit: Syns så utrolig synd på familien hans.. Kjenner alle søskene hans godt. Dette var akkurat det de ikke trengte nå. Endret 25. september 2007 av QBab Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Huff huff, det er så synd når dette skjer. Jeg husker enda den dagen en i klassen min krasjet i skiulykke. Jeg gikk i åttende klasse. Vi visste at han lå på sykehuset og at tilstanden var kritisk, men vi hadde alikevel et lite håp. Når vi fikk beskjeden om at han ikke ville overleve, jeg har aldri hat en verre følelse før. Alle i klassen satt og så bare tomt i veggen. Nå i ettertid så skjønte vi at han aldri ville hat sjangs i verden, og om han så hadde overlevd ville han blitt totalt grønnsak. Men det lille håpet som var der i det øyeblikket vi satt der på skolen var så kraftig at vi ble rett og slett blindet for hva som virkelig hadde skjedd.. Han døde på bursdagen sin, bare 14 år gammel.. Endret 25. september 2007 av Selvin Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Verden kan være urimelig brutal til tider. Bilde av den pokkers båten. Skulle ikke vært lov å kjøre rundt i sånne små plastrakketer. Endret 25. september 2007 av QBab Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Slikt er bestandig trist. Da jeg var i militæret satt jeg på KO som sambandsvakt under en reddningsaksjon på sjøen. Hadde Seaking på det ene øret, de lokale politfolka på det andre og vårt mannskap på mitt tredje øre. Oppgaven min var å få gitt beskjeder mellom folk som ikke hadde kontakt med hverandre, samt å loggføre alt. Mannen ble aldri funnet. Selv om jeg ikke ante en dritt om hvem dette var så var det skikkelig kjipt. Du føler deg rimelig maktesløs i en slik situasjon. Jeg var skikkelig trøtt siden jeg hadde hatt nattvakt og egentlig skulle vært avløst, men pga situasjonen så måtte jeg fortsette vakta mi. Kroppen jobba på høygir og konsentrasjonen var på topp. Tipper det var innslag av stoffer i kroppen når man kommer i en slik situasjon. Etterpå så slukna jeg som en stein. Håper virkelig at de finner kompisen din, selv om sjansene er rimelig små etter at det er gått en stund. Kroppen gir ganske enkelt opp pga av påkjenningene i kaldt vann. Noen klarer å redde seg i land, mens andre fryser ihjel. Sjansene for å overleve øker jo også betraktelig hvis du har på deg reddningsvest. Noen har logget på hans nettbykonto sier du? Hvis han har samboer så kan det jo hende at nettleseren husker passordet eller noe slikt. Vi kan jo håpe at det er han som har logget på og at han faktisk har det bra. Lykke til i en tung tid. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 hørte om dette på radioen i dag tideig på vei til sklen. triste greier. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Jeg snakket med søstra hans og lurte på om hun viste hvem det var. Hun hadde ingen anelse. Jeg tror jeg skal sende en mail til nettby å høre om de kan si hvor i landet han ble logget inn. Prøver alle muligheter. Må gjøre noe! >.< Skulle ønske jeg kunne være med å lete selv, men jeg sitter på hybelen min 4-5 mil unna og kommer meg ikke her i fra. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hvis vedkommende faktisk har kommet seg så langt at han har logget på Nettby, ville han ikke da kontaktet venner og kjente for å fortelle at han kolva med båten og at alt er bra? Jeg prøver bare være litt realistisk her, men det er selvsagt utrolig kjedelig at sånne ting skjer. Håper på alt det beste! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hvis vedkommende faktisk har kommet seg så langt at han har logget på Nettby, ville han ikke da kontaktet venner og kjente for å fortelle at han kolva med båten og at alt er bra? Jeg prøver bare være litt realistisk her, men det er selvsagt utrolig kjedelig at sånne ting skjer. Håper på alt det beste! 9571596[/snapback] Kanskje han prøver å forsvinne fra jordens overflate ved å forfalske sin egen død? Joda, jeg tror nok dessverre at han ville tatt kontakt med folk rundt seg og fortalt at han hadde det bra. Håper at han har kommet seg i land og slått seg inn i en hytte ett sted. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Ja, det var nok ikke han som logget på nettby. Helt urealistisk tenking. En går over i krise mode i hode når slikt skjer og da klarer man ikke tenke lengre. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Ja, det var nok ikke han som logget på nettby. Helt urealistisk tenking. En går over i krise mode i hode når slikt skjer og da klarer man ikke tenke lengre. 9571789[/snapback] Huff, ja! Håper virkelig at det går bra. Hold motet oppe! Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Tiden går og det eneste de har funnet er en bensintank =/ Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Hvis man tenker realistisk så er vel sjansen veldig liten for å finne han i livet på dette tidspunktet? Trist når slike ulykker forekommer. Beklager at jeg sier det, men. Sjansen er jo der. Endret 25. september 2007 av Thewiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå