Gunn@r Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Får denne BSODen på den bærbare maskinen min: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Teknisk informasjon: STOP: 0x0000000A (0x0A150041, 0x00000002, 0x00000000, 0x80414EFC) PS! Tror ikke det er et RAM-problem, da jeg har prøvd RAMen som står i maskinen i en annen identisk bærbar uten å ha dette problemet. Har også selvfølgelig prøvd RAMen som stod i den andre maskinen (som jeg vet funker) i maskinen jeg får BSOD på, uten at bluescreenen forsvant...) Noen som har ett tips eller tolv? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Du kan jo begynne med å reinstallere windows? Hva er det som skjer i sekundene før du får BSOD, hva er det du gjør som du tror kan utløse bsod? Alternativt kan det jo være strømforsyning (batteri i ditt tilfelle) som ikke leverer stabil spenning (selv om jeg ikke tror det er det). Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Du kan jo begynne med å reinstallere windows? Hva er det som skjer i sekundene før du får BSOD, hva er det du gjør som du tror kan utløse bsod? Alternativt kan det jo være strømforsyning (batteri i ditt tilfelle) som ikke leverer stabil spenning (selv om jeg ikke tror det er det). 9574237[/snapback] Gjør ingenting i sekundene før BSODen. Det som skjer er at jeg trykker inn PÅ-knappen, POST kjøres, OSet begynner å loade, og så kommer plutselig BSODen fram og man må holde PÅ-knappen inne i 7sek for å slå av maskinen. Får opp den samme BSODen når jeg prøver å installere Windows på nytt! Setter i Windows XP-CDen og starter opp fra denne, når alt er ferdig lastet inn/loadet, velger jeg handlingen (installere Windows) så trykker jeg F8 for å godta lisensavtalen (eller hva det er for noe) og mens disken blir sjekket, så kommer BSODen fram igjen... PS. Det er heller ikke batteriet, da jeg har prøvd et annet, identisk batteri uten at det har blitt noe forskjell. Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Heisan, Siden det er en D420 er det vel fortsatt garanti på den? Ring Dell. Det der er hovedkort eller CPU. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Heisan,Siden det er en D420 er det vel fortsatt garanti på den? Ring Dell. Det der er hovedkort eller CPU. 9577908[/snapback] Garanti er det på den ja...men hadde lissom håpet å slippe å sende den inn. Får den ikke akkurat tilbake neste dag så... Men viss det er som du sier hovedkortet eller CPU, så har jeg vel ikke noe valg da... Takk for svar i alle fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå