sk8l0rva Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Vi har en innlevering i natur og miljø, og jeg vil gjerne ha litt hjelp til noen oppgaver! Jeg fant ikke en ideel plass å poste denne tråden på! Oppgave 5. Hypoteser , lag en hypotese til hvert av punktene nedenfor. a) Salting av mat gjør at den blir mer holdbar. b) En uåpnet Cola-Flaske av glass knuses i fryseren. c) Egg må ha lengre koketid på fjellet enn ved havet. Oppgave 6. Hvilke fagfelt hører inn under naturfaget? | FAGFELT | NATURFAG | IKKE NATURFAG! | | Fysikk - | Astrologi- | Kjemi - | Astronomi- | Homøopati- | Scientologi- | Biologi - | Telogi - ( Siden dette er på et forum så skal dere skrive ja eller nei bak "-" ) Oppgave 7. Set sammen de som hører sammen Krefter Nedbrytere Lysbrytning Elektrisitet strøm og spenning Antagelse økologi Magnetfelt Bakterier Sikkerhetsutstyr Vernebriller Optikk Hypotese Newton Induksjon Næringskjede Oppgave 8. Forklar.. Son:Why does the sun set? Dad: It's because hot air rises the sun's hot in the middle of the day , so it rises high in the sky. Dad: In the evening then, it cools down and sets. Son: Why does it go from east to west! Dad: Solar Wind a) Hvilke hypoteser har faren om solas bevegelse på himmelen? b) Er hyptoesene falsifiserbare? ~ Kommer muligens mer senere.. OBS! Bare Seriøse svar, Useriøse svar blir rapportert til moderators! Endret 25. september 2007 av sk8l0rva Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Les, hvis ikke er det ingen grunn til å levere hvis ikke du klarer å finne ut dette selv! Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Dette hadde nok vært et bedre sted å poste: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=241 Når det gjelder å svare på oppgavene er folk flest (inkludert meg) mer villig til å hjelpe når de ser at du har forsøkt. En "gjør leksene mine for meg"-post er det få som svarer på. Når det gjelder oppgave 5: For å forklare utsagnene ved hjelp av en teori/hypotese fullfør disse setningene på en fornuftig måte: Salting av mat gjør at den blir mer holdbar fordi....En uåpnet Cola-Flaske av glass knuses i fryseren fordi.... Egg må ha lengre koketid på fjellet enn ved havet fordi.... Oppgave 6 Hvis du ikke kan sette inn om fysikk, kjemi og biologi er naturfag eller ikke naturfag tror jeg det er liten vits at noen hjelper deg. Gjør oppgaven, be om rettelser. Oppgave 7 er en enkel trekk strek mellom det som hører sammen. Selv om du ikke greier alle, har jeg problemer med å skjønne at du ikke skal greie noen. Gjør hele oppgaven slik du tror den skal være og be folk rette deg. Oppgave 8 høres ut som Tommy og tigern. Vet du hva en hypotese er? Om du formulerer dette skriftlig kan det kanskje være lettere for deg å gjenkjenne. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg fant ikke en ideel plass å poste denne tråden på! Da har du ikke på langt nær lett godt nok! Oppgave 6. Hvilke fagfelt hører inn under naturfaget? | FAGFELT | NATURFAG | IKKE NATURFAG! | | Fysikk - Ja | Astrologi- Nei <- Fagfelt? | Kjemi - Ja | Astronomi- Ja | Homøopati- Nei | Scientologi- Nei <- Fagfelt? | Biologi - Ja | Teologi(?) - Nei Oppgave 7. Set sammen de som hører sammen Krefter - Newton Lysbrytning - Optikk strøm og spenning - Elektrisitet økologi - Næringskjede Bakterier - Nedbrytere Vernebriller - Sikkerhetsutstyr Hypotese - Antagelse Induksjon - Magnetfelt Oppgave 8. Forklar.. A) Why does the sun set? It's because hot air rises the sun's hot in the middle of the day , so it rises high in the sky. In the evening then, it cools down and sets. Why does it go from east to west? Solar Wind b) Er hyptoesene falsifiserbare? - Ja, siden du kan stille sannhetsbetingelsene. Latterlig dårlige oppgaver og enda dårligere post, hadde du brukt like lang tid på å jobbe med oppgavene som du har gjort på å lage denne tråden hadde du vært ferdig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå