Wattengård Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg har gått med tanker om å utvikle et enkelt lite forum for en spesiell gruppe brukere og lurer derfor på om noen har noen tanker om hvordan et forum bør bygges opp sånn rent modellmessig. Jeg har snoket bittelitt i kildekoden til phpBB og funnet ut at deres oppbygning er ikke så dum, men er ute etter litt fler innspill. Og nei, jeg kan ikke modifisere et allerede eksisterende forum fordi endringene jeg trenger er såppas grunnleggende. (Pluss at 1. det er ikke så gøy, 2. jeg tenkte på å gjøre det som et høgskoleprosjekt) Har lyst å bruke RoR til jobben -C- Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Om du skal bruke RoR til jobben tror jeg nok oppbyggingen vil bli veldig annerledes enn phpBB. Lær deg heller RoR først, så forstår du mye lettere hvordan oppbyggingen faktisk bør være. Anbefaler deg også å skikke på litt andre alternativer enn Ruby on Rails. Selv om det har fått mye markedsføring betyr det ikke nødvendigvis at det er det beste til ditt bruk. Det finnes mange fine rammerverk både til Python og PHP som ligner mye på RoR. Selv har jeg prøvd meg en del på Django i det siste, og det er noe jeg virkelig vil anbefale videre. Det er et rammeverk til Python som ligner veldig på RoR, bortsett fra at noen av konseptene for å gjøre ting mer oversiktlig og raskere, er gjort litt forskjellig. Python er dessuten et langt mer fornuftig språk å lære seg hvis du ikke bare har tenkt å lære deg å programmere for web. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Mja... Det fins jo ruby bindings til både gtk, qt, wxwindows osv. så det er vel ikke akkurat noe problem å bruke ruby til noe annet enn web... Det er jo et relativt gammelt språk. -C- Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Mja... Det fins jo ruby bindings til både gtk, qt, wxwindows osv. så det er vel ikke akkurat noe problem å bruke ruby til noe annet enn web... Det er jo et relativt gammelt språk. -C- 9609109[/snapback] Tenkte mer på at det er enklere å få jobb hvis man kan Python, enn Ruby. Men sånn som det er nå er det litt enklere å få jobb med Rails enn Django. Så det kommer litt ann på hva du har tenkt å drive med. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Ja sånn sett... Takker for omtanken, men jeg er i full jobb allerede Det er et etterhengende prosjekt som jeg fikk en bedriten karakter på og fikk lov å gjøre på nytt. Men skal se litt nærmere på Django. Har sett litt på det før (år siden ca) men da var jeg midt inne i hovedprosjektet som bare besto av Java *øsj* så hjernen min var lite åpen for alternativer. Er jo også litt gøy at Django er det eneste rammeverket som RailsEnvy gutta ikke har dissa ennå -C- Endret 1. oktober 2007 av ChristianW Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Tror ikke det er noe sånn spesielt mye hokus-pokus du må tenke på hvis du skal lage et forum i RoR. Rails påtvinger jo i stor grad struktur og sånn, så. Jeg driver også litt med Rails for tiden, og jeg liker det bedre enn Django. \o/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå